3T Ergonova Team compact stuur vraag
- boswielrenner
- Forum-lid
Bedankt iedereen voor de suggesties tot nu toe. Ik zal de Deda Presa ook nader bekijken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- urdvurk1.1
- Forum-lid
Als iemand met ervaring met zowel de 3T Ergonova en de FSA K-Force compact: het FSA stuur heeft ook afgeplatte bovenkanten waar je het stuur vastpakt, maar deze zijn enigszins naar je toe gedraaid in plaats van horizontaal zoals bij het 3T stuur. Kwestie van voorkeur - ik vind zelf het 3T stuur fijner.
Verder lopen de naar voren lopende delen die overgaan in de bocht bij het FSA stuur horizontaal naar voren, waardoor ze bij 'normale' montage van de shifters en het stuur direct horizontaal doorlopen in de bovenkant van de shifters. Bij het 3T stuur lopen deze enigszins naar beneden, waardoor er een 'kuil' zit tussen stuur en shifters. Ook hier: kwestie van voorkeur.
Hopelijk is duidelijk wat ik bedoel, zo niet dan kan ik wel even op zoek naar wat foto's.
Verder lopen de naar voren lopende delen die overgaan in de bocht bij het FSA stuur horizontaal naar voren, waardoor ze bij 'normale' montage van de shifters en het stuur direct horizontaal doorlopen in de bovenkant van de shifters. Bij het 3T stuur lopen deze enigszins naar beneden, waardoor er een 'kuil' zit tussen stuur en shifters. Ook hier: kwestie van voorkeur.
Hopelijk is duidelijk wat ik bedoel, zo niet dan kan ik wel even op zoek naar wat foto's.
Bekijk gelijk de Superleggera. Dat scheelt zo'n 35-40g met de Presa en hoeft niet heel veel duurder te zijn.boswielrenner schreef:Bedankt iedereen voor de suggesties tot nu toe. Ik zal de Deda Presa ook nader bekijken.
Ik zit er ook aan te denken om een 3t ergonova stuur aan tes chaffen ivm de looks en het gewicht.
Op dit moment heb ik een deda rhm01 op mijn fiets zitten.
Wat ga ik nu merken in mijn fietshouding als ik kies voor het 3t stuur? De drop is nml iets kleiner (123mm tov 130mm) en de reach juist iets groter (77 tov 75).
De andere 3t sturen zijn ook wbt looks en gewicht erg interessant maar hebben en nog grotere reach (83mm of 89mm)... Wat is wijsheid?
Op dit moment heb ik een deda rhm01 op mijn fiets zitten.
Wat ga ik nu merken in mijn fietshouding als ik kies voor het 3t stuur? De drop is nml iets kleiner (123mm tov 130mm) en de reach juist iets groter (77 tov 75).
De andere 3t sturen zijn ook wbt looks en gewicht erg interessant maar hebben en nog grotere reach (83mm of 89mm)... Wat is wijsheid?
-
- Forum-lid HC
Aan je houding zul je niets merken, een 0.2 langere reach is te verwaarlozen. Je kan het Ergonova team stuur met dezelfde stuurnok bijven gebruiken. Merk je er wel wat van, dan kun je je zadel 0.2 naar voren schuiven.
Let wel op de breedte van het stuur. Heb je nu een breedte van 42 tussen de shifters, dan moet je het Ergonova stuur in de 44cm breedte nemen! Die meten nl de breedte aan het uiteinde v/h stuur, en die wijzen naar buiten.
Let wel op de breedte van het stuur. Heb je nu een breedte van 42 tussen de shifters, dan moet je het Ergonova stuur in de 44cm breedte nemen! Die meten nl de breedte aan het uiteinde v/h stuur, en die wijzen naar buiten.
Je zadel naar voren schuiven om een langere bovenbuis, stuurpen of reach van je stuur te compenseren is imho geen optie. Dit is een vaste positie gemeten t.o.v. het bracket.
Maar je gaat je toch niet echt zorgen maken om een verschil van 2 mm? Als het zo nauw zou komen zouden stuurpennen niet in stappen van 1 cm worden verkocht.
Als je nu vaak onderin de beugels fietst zorgt die verminderde drop voor een iets minder aerodynamische maar iets comfortabelere zit. Rijdt je nu bijna nooit onderin de beugels dan kun je dat met een kleinere drop misschien vaker doen waardoor je flink wat aerodynamische winst kan boeken.
Verder heb ik wel eens gehoord dat mensen met grote handen een compact stuur niet fijn vinden maar persoonlijk kan ik met mij FSA stuur prima uit de voe... eh, handen en ik heb maat xl van handschoenen.
Maar je gaat je toch niet echt zorgen maken om een verschil van 2 mm? Als het zo nauw zou komen zouden stuurpennen niet in stappen van 1 cm worden verkocht.
Als je nu vaak onderin de beugels fietst zorgt die verminderde drop voor een iets minder aerodynamische maar iets comfortabelere zit. Rijdt je nu bijna nooit onderin de beugels dan kun je dat met een kleinere drop misschien vaker doen waardoor je flink wat aerodynamische winst kan boeken.
Verder heb ik wel eens gehoord dat mensen met grote handen een compact stuur niet fijn vinden maar persoonlijk kan ik met mij FSA stuur prima uit de voe... eh, handen en ik heb maat xl van handschoenen.
Campagnolo Ultra Dork
Als de reach van het stuur meer dan 1cm verschilt dan zou je dit kunnen opvangen door een andere stuurpen. Echter zou ik eerst een aantal weken fietsen met het stuur. Als je daarna het gevoel hebt dat je te gestrekt op je fiets zit kan je altijd voor een kleinere stuurpen gaan.lunitic schreef:Ok... Bedankt.
En als ik dus zou kiezen voor de andere sturen (83mm en 89mm) dan zou ik het verschil in lengte kunnen compenseren met een kortere stuurpen?
Is er toevallig iemand die een 3T Ergonova stealth 42cm te koop heeft staan of een goedkoop adresje heeft?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je nu een 3T stuur aanschaft krijg je de stuurpen gratis.JasperGR schreef:Als de reach van het stuur meer dan 1cm verschilt dan zou je dit kunnen opvangen door een andere stuurpen. Echter zou ik eerst een aantal weken fietsen met het stuur. Als je daarna het gevoel hebt dat je te gestrekt op je fiets zit kan je altijd voor een kleinere stuurpen gaan.lunitic schreef:Ok... Bedankt.
En als ik dus zou kiezen voor de andere sturen (83mm en 89mm) dan zou ik het verschil in lengte kunnen compenseren met een kortere stuurpen?
Is er toevallig iemand die een 3T Ergonova stealth 42cm te koop heeft staan of een goedkoop adresje heeft?
Ik heb onderstaande mail gekregen
"As a loyal 3T customer, you’ll have seen our great product range.
Perhaps you're asking yourself if and when to go for the whole look.
Well, to thank you for preferring 3T in the past, and to give you a little help along the way, we're making you a special offer on cockpit components.
Buy any Ergonova Team edition bar, and we'll give you for free a matching Arx stem to go with it. For the Ergonova Stealth Team bar, use the promotional code ergonovastealth-arx on the Ergonova STEALTH page or use the promotional code ergonova-arx on the TEAM page for the regular TEAM bar.
This offer is an exclusive reward to our online customers. You won't find it anywhere else.
So act now – click here >http://www.3tcycling.com/ergonova-arx< for your TEAM version or click here for your STEALTH version before you miss out on this special offer!"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mooie actie! Alleen bij mantel heb je de Stealth versie al voor 190 euro, terwijl hij op de website 260 euro kost. Bedankt voor de tip trouwens!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3