Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SKS Rennkompressor of Joe Blow Sport

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 09 jul 2013 09:25

Rennkompressor heeft zeker weten zo'n rood wijzertje die je op de gewenste aantal bars kunt zetten! Ik heb er nl. zelf eentje :)

Alleen wilde mijn vriend er onlangs eentje kopen (bij Mantel) met messing kop en daar gaven ze aan dat die door SKS niet meer met de messing kop geleverd worden. Echter, messing kop was wel los te krijgen, dus heeft mijn vriend die er zelf op gezet.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 09 jul 2013 10:21

havana schreef:uiteraard met messing kop
Wat is het verschil met de EVA kop en waarom dan juist uiteraard de messing kop?

elefantino
Forum-lid

elefantino 09 jul 2013 10:28

gandalf schreef:Al jaren tevreden gebruiker van Joe Blow pomp. Nog nooit iets hoeven vervangen of extra rubbers hoeven kopen :-) Manometer prima afleesbaar en op- en afklikken op de diverse ventielen gaat moeiteloos
+1

Ik gebruik ook alweer een jaar of vier de Joe Blow Sport. Nooit enig probleem mee gehad.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 jul 2013 11:26

Had op met de Joe Bloe toch meermaals last van ontsnappende lucht. Dan zit de kop zit er niet recht op. Dat probleem heb je met de messing kop NOOIT. En wat je ook nooit hebt met de messing kop zijn afbrekende ventielen. De wet van behoud van ellende geldt hier natuurlijk wel: geen voordelen zonder nadelen. En dat nadeel is er dus in de vorm van het rubbertje in de messing kop dat je jaarlijks moet vervangen. Kost ongeveer 5 seconden.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 09 jul 2013 20:59

Geen idee hoe lang ik mijn SKS Rennkompressor al heb... Inmiddels zit mijn 3e slang er al op. Eerste gescheurd en de 2e slang pasgemaakt door een niet origineel SKS ding, omdat de LBS die niet had... Maar dat ventielkop functioneerde niet lekker, dus toch maar een originele slang van SKS online besteld...

Twijfelde eerst nog even om niet een volledig nieuwe Lezyne pomp te bestellen (omdat ik die gewoon mooier vond). Maar ja het gaat maar om lucht in je band stoppen en ik was altijd erg tevreden over de SKS... Manometer doet het gewoon goed en met gemak kan ik 9 bar in banden pompen... Ook lukt het me gewoon met de Renncompressor mijn banden op de mtb tubeless te monteren met behulp van de Youtube stuitertechniek... Met 1 hand pompen en met je andere hand stuiteren...
Laatst gewijzigd door Suntoro op 09 jul 2013 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

w0uter
Forum-lid

w0uter 09 jul 2013 21:27

Ik heb nu bijna 8 jaar een Joe Blow. De kop begaf het erg snel. Vervangen door een messing kop van SKS en nu doet hij wat hij moet doen. Ik ga geen nieuwe kopen, omdat ik het onzin vind om iets te vervangen wat niet kapot is. Moest ik opnieuw kiezen: SKS, zonder blikken of blozen. Makkelijker onderdelen vervangen, lichter pompen en gewoon een stukje degelijker.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 09 jul 2013 21:31

Ik heb al een paar jaar een Joe blow sprint en geen problemen. Voordeel is dat je ook bij deze pomp losse onderdelen kunt bestellen net als bij de sks. Ik heb echter nog geen vervangingsonderdelen nodig gehad. :)

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 jul 2013 18:25

Zojuist een SKS Rennkopressor met messing kop besteld.
Van de twee in het algemeen goede pompen lijkt mij die het beste (ook bij mij te passen).
Bedankt voor de tips.
@ havana ik heb de pomp bij Bikeparts4U besteld, als het goed is krijg ik er extra rubbertjes bij.
Dan kan ik, als alles goed gaat, jaren met de pomp vooruit.
Bikers are not alone

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jul 2013 18:39

Voor die rubbertjes moet je wel even een mailtje sturen. Veel plezier met je pomp.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 jul 2013 22:40

havana schreef:Voor die rubbertjes moet je wel even een mailtje sturen.
Had ik gedaan, komt helemaal goed, bedankt.
Bikers are not alone

nibali
Forum-lid

nibali 12 jul 2013 21:19

puffdaddy schreef:Zojuist een SKS Rennkopressor met messing kop besteld.
Van de twee in het algemeen goede pompen lijkt mij die het beste (ook bij mij te passen).
Bedankt voor de tips.
@ havana ik heb de pomp bij Bikeparts4U besteld, als het goed is krijg ik er extra rubbertjes bij.
Dan kan ik, als alles goed gaat, jaren met de pomp vooruit.
Goede keuze puffdaddy.
Ook ik heb alleen maar goede ervaringen met mijn SKS Rennkompressor met messing kop.
Specialized Venge Expert 2016

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 12 jul 2013 21:36

Mijn ervaring met de SKS is iets minder.
Zolang deze 'koud' is gaat pompen prima.
Echter na verloop van tijd (bijv. een 2de band direct oppompen), is er geen lucht meer in te krijgen.
De buis is dan ook vrij warm.
Dit had ik in het begin niet.
Iemand enig idee?
Moet je bijv. het rubbertje aan de binnenkant ook af en toe smeren?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Plaats reactie