Namaak als echt aanbieden
Opzet of onbedoeld, het blijft een namaakartikel toch ?, dat is de kern van de zaak, niet het al of niet opzettelijk aanbieden. Je mag namelijk wel opzettelijk of onbedoeld goederen aanbieden, maar de regel is : Geen namaakartikelen te koop aanbieden. Lijkt me toch duidelijk.
-
RacingRalph
- Forum-lid
En juist dat maakt dat er geen geschreven regel is omtrent het gevolg daarvan. En juist daarop wil ik antwoord van een admin c.q. moderator.Arno357 schreef:Opzet of onbedoeld, het blijft een namaakartikel toch ?, dat is de kern van de zaak, niet het al of niet opzettelijk aanbieden. Je mag namelijk wel opzettelijk of onbedoeld goederen aanbieden, maar de regel is : Geen namaakartikelen te koop aanbieden. Lijkt me toch duidelijk.
Bij het snelheidsvoorbeeld. Te hard rijden geeft een boete tot gevolg, harder dan % percentage bij 120 is bijvoorbeeld invordering rijbewijs. Dat is geschreven recht en voor iedereen duidelijk.
Op dit forum is er reglementair nog het eea niet in kaart, reden dat ik opheldering vraag aan degene die dit zou moeten doen, en niet aan de forumgebruikers.
Wat een onzinnige discussie. Nep is nep en dat moet gewoon vermeld worden in de advertentie. Zelfs als de prijs er naar is blijft het een vorm van misleiding als het er niet bij staat. Aangezien je de fiets aanbiedt aan mede forumgebruikers heeft dat tot gevolg dat deze zich er ook mee gaan bemoeien. Ze voelen zich belazerd. Als het de bedoeling is geweest om een uitspraak van een moderator te krijgen, had je ook gewoon een mailtje kunnen sturen. Volgens mij mag je van geluk spreken dat er geen ban uitgeroepen is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je graag een reactie van mij wilt kun je die krijgen: Wat gedraag jij je ontzettend kinderachtig! Er staat toch duidelijk dat je geen imitatie artikelen te koop aan mag bieden. Doe je dat wel dan zet je jezelf niet in het positieve licht. Dan moet je je niet zo aanstellen als je commentaar krijgt.
En wat betreft de regels, we hadden niet op de planning staan een wetboek te vullen met regeltjes voor dit forum...
En wat betreft de regels, we hadden niet op de planning staan een wetboek te vullen met regeltjes voor dit forum...
Okee, er moet dus staan het is verboden namaakartikelen te koop aan te bieden, tenzij deze voor minder dan 10 % nep zijn.RacingRalph schreef:En juist dat maakt dat er geen geschreven regel is omtrent het gevolg daarvan. En juist daarop wil ik antwoord van een admin c.q. moderator.Arno357 schreef:Opzet of onbedoeld, het blijft een namaakartikel toch ?, dat is de kern van de zaak, niet het al of niet opzettelijk aanbieden. Je mag namelijk wel opzettelijk of onbedoeld goederen aanbieden, maar de regel is : Geen namaakartikelen te koop aanbieden. Lijkt me toch duidelijk.
Bij het snelheidsvoorbeeld. Te hard rijden geeft een boete tot gevolg, harder dan % percentage bij 120 is bijvoorbeeld invordering rijbewijs. Dat is geschreven recht en voor iedereen duidelijk.
Op dit forum is er reglementair nog het eea niet in kaart, reden dat ik opheldering vraag aan degene die dit zou moeten doen, en niet aan de forumgebruikers.
Aangezien de meeste namaakartikelen 100 % nep zijn vallen deze dus in de categorie NEP /NAMAAK en zijn dus verboden te koop aan te bieden
-
RacingRalph
- Forum-lid
Nee, je leest niet goed.Arno357 schreef:Okee, er moet dus staan het is verboden namaakartikelen te koop aan te bieden, tenzij deze voor minder dan 10 % nep zijn.RacingRalph schreef:En juist dat maakt dat er geen geschreven regel is omtrent het gevolg daarvan. En juist daarop wil ik antwoord van een admin c.q. moderator.Arno357 schreef:Opzet of onbedoeld, het blijft een namaakartikel toch ?, dat is de kern van de zaak, niet het al of niet opzettelijk aanbieden. Je mag namelijk wel opzettelijk of onbedoeld goederen aanbieden, maar de regel is : Geen namaakartikelen te koop aanbieden. Lijkt me toch duidelijk.
Aangezien de meeste namaakartikelen 100 % nep zijn vallen deze dus in de categorie NEP /NAMAAK en zijn dus verboden te koop aan te bieden
-
RacingRalph
- Forum-lid
Wederom een mening, geen regel. Ban? Daar moet toch wel iets ergers voor zijn dan 1 malig iets verkeerd te koop aanbieden, jouw gevolg staat in geen vergelijk tot de foutieve handeling. Jij hakt ook de hand van je kind eraf als hij/zij niet luistert? Gezellig hoor.redalert schreef:Wat een onzinnige discussie. Nep is nep en dat moet gewoon vermeld worden in de advertentie. Zelfs als de prijs er naar is blijft het een vorm van misleiding als het er niet bij staat. Aangezien je de fiets aanbiedt aan mede forumgebruikers heeft dat tot gevolg dat deze zich er ook mee gaan bemoeien. Ze voelen zich belazerd. Als het de bedoeling is geweest om een uitspraak van een moderator te krijgen, had je ook gewoon een mailtje kunnen sturen. Volgens mij mag je van geluk spreken dat er geen ban uitgeroepen is.
-
RacingRalph
- Forum-lid
Dan nog is er geen reden om mij geen verkooptopic aan te laten maken. Ik heb de situatie uitgelegd maar men doet net of het hier gaat om een dopingvergrijp oid.amclassic-fan schreef:Als je graag een reactie van mij wilt kun je die krijgen: Wat gedraag jij je ontzettend kinderachtig! Er staat toch duidelijk dat je geen imitatie artikelen te koop aan mag bieden. Doe je dat wel dan zet je jezelf niet in het positieve licht. Dan moet je je niet zo aanstellen als je commentaar krijgt.
Wat sla jij wild om je heen seg. Je hebt namaak aangeboden, je wist heus wel dat het geen echte was en dat mag niet en daarmee punt uit. De moderator moet dan maar als verantwoordelijke beslissen hoe zwaar dit weegt i.v.m.een al of niet definitieve ban en jij moet het als een man opnemen.
Elke vergelijking met het afhakken van de handen van je kind vind ik te gek voor woorden.
Een verdere uitbreiding van dit topic heeft m.i. geen zin...
Elke vergelijking met het afhakken van de handen van je kind vind ik te gek voor woorden.
Een verdere uitbreiding van dit topic heeft m.i. geen zin...
RacingRalph schreef:En juist dat maakt dat er geen geschreven regel is omtrent het gevolg daarvan. En juist daarop wil ik antwoord van een admin c.q. moderator.Arno357 schreef:Opzet of onbedoeld, het blijft een namaakartikel toch ?, dat is de kern van de zaak, niet het al of niet opzettelijk aanbieden. Je mag namelijk wel opzettelijk of onbedoeld goederen aanbieden, maar de regel is : Geen namaakartikelen te koop aanbieden. Lijkt me toch duidelijk.
Je wilt dus geschreven recht ?
Volgens het Nederlands recht is het aanbieden van namaakartikelen verboden.
lijkt me duidelijk, ook het forum valt onder dit recht.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik lach me rot!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nog even van in het begin.RacingRalph schreef:Het komt allemaal uit dezelfde fabriek, ik als klein bikeshopje kan dat bevestigen waarbij Cardsports mij dit ook heeft toegegeven. Nee, deze is niet via een dealer gekomen, ja is identiek aan wat jij voor "echt" aanneemt. Voor mij geen verschil.
Wat jij van plan was, was niet meer of minder dan een poging tot oplichting.
Je kan dan nu wel schrijven dat je tot inzicht gekomen bent maar dat blijkt niet uit hoe je hier wild om je heen slaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend