Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

tendinitis/tendinose bovenbeen

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 11 jan 2013 01:18

Collagae,

Gezien de locatie van de pijn en de pijn vooral optreed bij belasten in de vorm van rennen en door traplopen erger is geworden, bestaat heuparthrose ook tot de mogelijkheden ? Dan zou er een foto van de heup gemaakt moeten worden.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 jan 2013 08:31

Dan zou ik eerst vragen of er ochtendstijfheid is en kijken of er sprake is van een pijnlijk beperkte endorotatie.

Foto lijkt me dan weer niet zo nodig.

Maar nogmaals: eigenlijk is dit onzinnig speculeren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 11 jan 2013 10:10

scepticus schreef:Dan zou ik eerst vragen of er ochtendstijfheid is en kijken of er sprake is van een pijnlijk beperkte endorotatie.

Foto lijkt me dan weer niet zo nodig.

Maar nogmaals: eigenlijk is dit onzinnig speculeren.
Ochtendstijfheid ?? :D en pijnlijk beperkte endorotatie :oops: ik hoop dat dit over de heup gaat, anders heb ik het ook :shock:

maar nu serieus, inderdaad speculeren is onzinnig, wacht de onderzoeken af, er zijn te veel mogelijke oorzaken van je klacht, ik zou er zo nog wel een paar op kunnen noemen. Maar de belangrijkste is de uiteindelijke diagnose, en die moet behandelt worden.

MVG Arno

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 11 jan 2013 13:11

M'n beide heupgewrichtjes zijn pijnloos, 's ochtends nooit stijf en zo soepel als spinnende wentelwiekjes.

Ik ga afwachten en eind volgende week weet ik vast meer.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 11 jan 2013 21:52

Gezien de tijd die verstreken is tussen ontstaan en nu, wel erg lang is voor een tendinitis ben ik erg benieuwd. Hou ons op de hoogte.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 16:33

Updates?

skater-nh
Forum-lid

skater-nh 23 jan 2013 22:55

Tendinitis en tendinose zit ook een wezenlijk verschil in, zoek een goeie sport fysio/ sport arts

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 05 feb 2013 21:26

Wel, inmiddels enig nieuws te melden.

Mijn huisarts vertelde mij bij het eerste bezoek dat het willigt tendinitis is wat ik heb.
Bij mijn één na laatste bezoek zei hij kortaf niet met mij in discussie te willen over het verschil tussen tendinitis en tendinose...
Ik ben er dan ook maar niet verder op in gegaan, ik had zelfs de indruk dat ik hem beledigd had.

De uitslag van het bloedonderzoek had niets opvallendst te melden. Ben wel blij dat alles goed was. M'n cholesterolspiegel was zelfs beter dan het gemiddelde cijfer. Heb 32 jaar stevig gerookt en ben vorig jaar januari definitief gestopt. Joepie, ik ben gezond!
De bloeddruk in mijn benen (enkel arm index) was ook goed.
Hier na ben ik naar het ziekenhuis doorverwezen voor röntgenfoto's van mijn heup en bovenbeen, om botoedeem, heupartrose of een andere pathologie uit te sluiten.
Op de foto's zijn ook geen afwijkingen te vinden. Vond ik nog wel even spannend; stel je voor om te horen dat je artrose hebt...

Mijn huisarts zegt dat ik naar een fysiotherapeut moet gaan.
Heb inmiddels een naar mijn idee goede fysio gevonden. Bij Medifit in de Pelikaan in Breda.
Die jongen is daar naast ook manueel therapeut.
Ik vind dat ik bij hun tijdens de intake heel goed behandeld ben, in de zin van dat er echt serieus is naar gekeken en dat ik veel vragen kreeg om te beantwoorden.
De fysio constateerde dat ik mijn linker been vergeleken met m'n andere niet zo ver naar achteren kon buigen.
Door het voorover zitten op de racefiets zijn m'n pezen/spieren in mijn bovenbenen verkort geraakt.
De verwaarloosde pees/spier blessure van ruim een jaar geleden word volgens hem steeds weer aangedaan tijdens het incidenteel rennen of ander zwaar bewegen waarbij deze moet uitrekken zodat het niet kan genezen.
Ik heb nu oefeningen meegekregen die ik thuis kan doen; 2x daags 10x linker bovenbeen naar achteren rekken. Linker been horizontaal op de vloer en dat naar achteren strekken, dus zeg maar op m'n linker knie zittend met handen op m'n rechterknie.
Ik hoop dat ik er daar door van af kom... Ben zelf nog niet 100 procent overtuigd.
Deze vrijdag de tweede afspraak. Er bevind zich in datzelfde pand ook een fantastische fitness centrum.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 05 feb 2013 21:32

henpaden schreef: Bij mijn één na laatste bezoek zei hij kortaf niet met mij in discussie te willen over het verschil tussen tendinitis en tendinose.
Dat lijkt me inderdaad geen discussie om met een patiënt te voeren.

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 06 feb 2013 12:16

Heb toch echt het idee dat het beenstrekken niets op gaat leveren.
De pijn voelt niet anders aan en tijdens dat oprekken voel ik die kenmerkende pijn ook helemaal niet.
De pijn voel ik bij bij rustige bewegingen.
En als ik ren, bij het neerkomen van mijn been doet het echt zeer.
Bij gewoon lopen en fietsen voel ik nauwelijks iets.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 feb 2013 12:50

Maar is er al een diagnose dan?

Adductorenprobleem?

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 06 feb 2013 12:56

Er is nog niet gekeken naar de bron die de pijn werkelijk aanwijsbaar veroorzaakt.
Ik ben bij deze fysiotherapeut gegaan omdat hun een echo apparaat hebben.
Denk je dat het daar mee op te sporen is en dat het dan pas gericht behandeld kan worden?

Plaats reactie