Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Gazelle Tour de l'Avenir

TTB1992
Forum-lid

TTB1992 24 okt 2012 08:06

mda1 schreef:
TTB1992 schreef:liever minder remkracht (wat je ook kunt verbeteren met een strakkere rem en betere blokken) dan een lelijke dingetjes bovenop je buis.
over de looks van je fiets (wel / geen witte kabel door de oogjes op je buis) zal ik verder niet zeuren. Ieder zijn eigen voorkeur (en inderdaad: zeker niet gaan slijpen!). Maar over de remkracht klopt het niet wat je zegt: Je gaat gewoon slippen met je achterwiel omdat je op een racefiets nou eenmaal niet zoveel druk hebt op je achterwiel, ongeacht hoe je je rem en remblokjes afstelt. Maar goed... 1 goede velgrem (al is het achter) is al vele malen beter dan de gemiddelde oma-fiets-met-achteruittraprem. Dus waar zeuren we over :D
+1!

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 25 okt 2012 00:25

Bedankt voor de reacties!

De reden om de rem achter te plaatsen was inderdaad vanwege de 3 nokken die bovenop de bovenbuis zitten.
Ik heb er een Shimano Tiagra rem met cyclocross hendel op zitten die het wiel met weinig moeite laat blokkeren zoals bij een skid stop.

supermatt
Forum-lid

supermatt 26 okt 2012 11:16

Nog even over de trapas, die van Miche zijn ISO, dat is een net wat andere vorm dan de JIS variant van Shimano. Beter dus een miche trapas, of een andere ISO as, pakken. Mixen kan wel maar je crank komt dan 4.5mm verder naar buiten. Dan moet je dus weer een kortere as nemen, anders klopt je kettinglijn niet meer.
De cups moeten inderdaad BSA zijn.

TTB1992
Forum-lid

TTB1992 29 okt 2012 08:37

supermatt schreef:Nog even over de trapas, die van Miche zijn ISO, dat is een net wat andere vorm dan de JIS variant van Shimano. Beter dus een miche trapas, of een andere ISO as, pakken. Mixen kan wel maar je crank komt dan 4.5mm verder naar buiten. Dan moet je dus weer een kortere as nemen, anders klopt je kettinglijn niet meer.
De cups moeten inderdaad BSA zijn.
ik heb het lichte vermoeden dat het trap-as probleem de wereld al uit was.
;)

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 30 okt 2012 17:59

Klopt, de trapas was nog in een hele goede staat, dus dar hoefde ik, naast een beetje schoonmaken, niets mee aan doen :)

Plaats reactie