race stuur carbon
-
scottpch
- Forum-lid HC
De beste upgrade voor jouw fiets is een nieuw wielsetje, Fulcrum R3 of Campa Zonda. Deze wielen kun je dan meenemen wanneer je besluit een andere of duurdere fiets te kopen, je oude wielsetje voor slecht weer behouden en terug in je fiets steken wanneer je hem gaat verkopen. Voor rond de E300,- zijn deze setjes op internet te verkrijgen, sites van Hopmans, Salden of Mantel in de gaten houden.
Verder deze fiets lekker afrijden en wanneer je onderdelen moet vervangen evt upgraden met duurdere(betere) onderdelen.
Verder deze fiets lekker afrijden en wanneer je onderdelen moet vervangen evt upgraden met duurdere(betere) onderdelen.
-
jelle170685
- Forum-lid
bedankt voor je info scepticus
je hebt me ook de andere kant laten zien.
dat carbon stuurtje gaat het dus niet worden.
De fiets is voor mij opgemeten, lijkt mij dat ik dan de goede maat heb.
Er zitten ambrosio velgen onder wat voor naaf geen idee staat niks op, dit is een wielset van fabriek af.
Ik ben ook al aan het infomeren geweest bij bikexperto
Dit vind ik wel een leuk handgespaakte wielset.
Black spokes (double butted-Laser or Revolution)
Novatec hubset
Xtra light rims (black, with a 22 mm high aero shape).
Weight: 1460 grams.
als ik jou goed begrijp kan ik het beste me fiets zo laten als die is en als een onderdeel versleten is die up te graden naar 105 de voor en achter derailleur en cranksel shifters en de casette en ketting naar ultegra.
zitten nu vittoria rubino banden onder.
wat ik al eerder zij wil ook me fiets mooier maken dus ik denk dat ik daarom een carbon stuur wouw
je hebt me ook de andere kant laten zien.
dat carbon stuurtje gaat het dus niet worden.
De fiets is voor mij opgemeten, lijkt mij dat ik dan de goede maat heb.
Er zitten ambrosio velgen onder wat voor naaf geen idee staat niks op, dit is een wielset van fabriek af.
Ik ben ook al aan het infomeren geweest bij bikexperto
Dit vind ik wel een leuk handgespaakte wielset.
Black spokes (double butted-Laser or Revolution)
Novatec hubset
Xtra light rims (black, with a 22 mm high aero shape).
Weight: 1460 grams.
als ik jou goed begrijp kan ik het beste me fiets zo laten als die is en als een onderdeel versleten is die up te graden naar 105 de voor en achter derailleur en cranksel shifters en de casette en ketting naar ultegra.
zitten nu vittoria rubino banden onder.
wat ik al eerder zij wil ook me fiets mooier maken dus ik denk dat ik daarom een carbon stuur wouw
Ik bedoelde óf de boel Tiagra laten (en ketting en cassette tzt vervangen door Ultegra) óf de hele groep in 1x vervangen door 105 10-speed. Alleen een derailleur vervangen zou ik niet doen tenzij 'ie echt stuk gaat.jelle170685 schreef: als ik jou goed begrijp kan ik het beste me fiets zo laten als die is en als een onderdeel versleten is die up te graden naar 105 de voor en achter derailleur en cranksel shifters en de casette en ketting naar ultegra.
Monteer je voor € 50 een setje Conti GP4000s dan win je 200 gram en heb je meer comfort, meer grip, minder rolweerstand en een net zo goede lekbescherming (mijn ervaring) als met je Rubino's.jelle170685 schreef:zitten nu vittoria rubino banden onder.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
jelle170685
- Forum-lid
de Conti GP4000s gaan er zeker komen.
Ik zit nog in dubio of ik de hele groep zal vervangen naar shimano 105 of dat ik wacht tot er een onderdeel zo op is dat die aan vervanging toe is.
mischien een domme vraag hoevvel km met normaal onderhoud zou een groep versleten zijn ?
Als je de tandwieltjes enzov bij elkaar optelt wat dat kost kwa vervangen kom je tog ook wel in de buurt kwa prijs van een groepset lijkt mij.
Zo rond de 450 heb je tog wel een 105 groep 10 speed.
Denk dat handiger is te sparen voor een 105 groep 10 speed.
Ik zit nog in dubio of ik de hele groep zal vervangen naar shimano 105 of dat ik wacht tot er een onderdeel zo op is dat die aan vervanging toe is.
mischien een domme vraag hoevvel km met normaal onderhoud zou een groep versleten zijn ?
Als je de tandwieltjes enzov bij elkaar optelt wat dat kost kwa vervangen kom je tog ook wel in de buurt kwa prijs van een groepset lijkt mij.
Zo rond de 450 heb je tog wel een 105 groep 10 speed.
Denk dat handiger is te sparen voor een 105 groep 10 speed.
-
jelle170685
- Forum-lid
De continental bandjes zijn onderweg
Denk tog dat ik maar wacht tot deze groep aan vervanging is en dan een shimano 105 10 speed groep koop.
Kunnen de kabels om te schakelen die aan de zijkant van de shifters zitten ook via je stuur lopen ( dat ze niet in de lucht hangen )
Hoe weet ik welke vorm mijn stuur heefd ?
Denk tog dat ik maar wacht tot deze groep aan vervanging is en dan een shimano 105 10 speed groep koop.
Kunnen de kabels om te schakelen die aan de zijkant van de shifters zitten ook via je stuur lopen ( dat ze niet in de lucht hangen )
Hoe weet ik welke vorm mijn stuur heefd ?
-
jelle170685
- Forum-lid
ik wijk weer teveel af naar het stuur
Dat zou ik niet doen heheh
welke groep van sram staat gelijk aan die van shimano 105 ?
En als ik van triple wat ik nu heb naar dubbel of compact ga zal ik daar veel van merken ?
Want ik gebruik het jkleinste voorblad eigenlijk nooit heeeellllllll af en toe maar.
Dat zou ik niet doen heheh
welke groep van sram staat gelijk aan die van shimano 105 ?
En als ik van triple wat ik nu heb naar dubbel of compact ga zal ik daar veel van merken ?
Want ik gebruik het jkleinste voorblad eigenlijk nooit heeeellllllll af en toe maar.
Shimano - SRAM vergelijken: die vergelijkingen zijn ook gebaseerd op zowat niets maargoed... SRAM is wel wat duurder trouwens.
De meest high-end groep is Shimano Dura-Ace = SRAM Red
Daarna Ultegra = Force
105 = Rival
Van triple naar dubbel/compact kan je wel gaan merken. Als je de tanden van je crank nu telt kan je die vergelijken met de tanden op een dubbel of compact, dan weet je ongeveer hoe het uit gaat pakken als je uitgaat van dezelfde cassette. Bij een 105 triple is het bijvoorbeeld 50-39-30T, met twee bladen kan het bijvoorbeeld 52-39T, 53-39T, of 50-34T zijn. Bij de eerste twee is je grootste blad dus wat groter (=zwaardere versnelling) en bij de laatste is het grootste blad even groot. Als je nu het kleinste blad af en toe nog gebruikt zou ik niet te groter bladen voor leggen, denk dat je met 50-34T goed op weg kunt.
Oh en zet dat stuur inderdaad maar uit je hoofd, tenzij je je huidige stuur echt niet fatsoenlijk kunt gebruiken.
De meest high-end groep is Shimano Dura-Ace = SRAM Red
Daarna Ultegra = Force
105 = Rival
Van triple naar dubbel/compact kan je wel gaan merken. Als je de tanden van je crank nu telt kan je die vergelijken met de tanden op een dubbel of compact, dan weet je ongeveer hoe het uit gaat pakken als je uitgaat van dezelfde cassette. Bij een 105 triple is het bijvoorbeeld 50-39-30T, met twee bladen kan het bijvoorbeeld 52-39T, 53-39T, of 50-34T zijn. Bij de eerste twee is je grootste blad dus wat groter (=zwaardere versnelling) en bij de laatste is het grootste blad even groot. Als je nu het kleinste blad af en toe nog gebruikt zou ik niet te groter bladen voor leggen, denk dat je met 50-34T goed op weg kunt.
Oh en zet dat stuur inderdaad maar uit je hoofd, tenzij je je huidige stuur echt niet fatsoenlijk kunt gebruiken.
-
jelle170685
- Forum-lid
stuur is nog prima, alleen het witte stuurlint is niet meer echt wit.
ik heb de sram rival groep al voor 550 gezien.
Merk het al ik zit het me al aardig moeilijk te maken.
Het lijkt mij verstandig om me tiagra groep op te rijden en te sparen voor een hele nieuwe groep shimano 105 of sram rival.
Als de groep verandert is ga ik voor andere wielen.
Heb al gezien een handgespaakte set voor 305 euro wat in het begin gezet hebt.
ik heb de sram rival groep al voor 550 gezien.
Merk het al ik zit het me al aardig moeilijk te maken.
Het lijkt mij verstandig om me tiagra groep op te rijden en te sparen voor een hele nieuwe groep shimano 105 of sram rival.
Als de groep verandert is ga ik voor andere wielen.
Heb al gezien een handgespaakte set voor 305 euro wat in het begin gezet hebt.