Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
02 apr 2012 15:34
Van nieuwkerke op z'n blog:
Wie oprecht van sport houdt, heeft op fora niets te zoeken.
De woorden van Karl he?
Dus.........?
De pers "bewaakt" de maatschappij. Dat is goed maar wie "bewaakt" de pers? Vrij reactie is juist wenselijk. De prijs is dat er wel eens wat geroepen wordt wat je niet bevalt.
Mijn reactie (8 jan) op zum kotzen
http://gastheerg.blogspot.com/2012/01/o ... kerke.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
bleek
- Forum-lid
bleek
02 apr 2012 15:59
Herkenbaar fenomeen.
Enkele sites die ik bezoek hebben alleen de mogelijkheid om via een facebook profiel te reageren op nieuwsberichten. Het gaat er daar een stuk netter en meer onderbouwd aan toe

-
eelcoz
eelcoz
02 apr 2012 16:08
Ach, het zegt voornamelijk iets over de lezers van de betreffende krant/nieuwssite. Vergelijk in Nederland de reacties op
http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar eens met reacties op bijv.
http://www.nrc.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (om maar eens iets te noemen).
Ik vind reacties op nieuwsartikelen niets toevoegen. Fatsoenlijke discussies komen er bijna nooit op gang, het is slechts schreeuwen en oneliners droppen. Tegenwoordig kijk ik er nooit meer naar, ik weet zo ook wel dat er mensen met het IQ en fatsoen van een comateuze garnaal rondlopen op deze wereld. Die bevestiging heb ik niet nodig.
-
JFKE
- Forum-lid
JFKE
02 apr 2012 17:14
Gastheerg schreef:
Van nieuwkerke op z'n blog:
Wie oprecht van sport houdt, heeft op fora niets te zoeken.
De woorden van Karl he?
Dus.........?
De pers "bewaakt" de maatschappij. Dat is goed maar wie "bewaakt" de pers? Vrij reactie is juist wenselijk. De prijs is dat er wel eens wat geroepen wordt wat je niet bevalt.
Mijn reactie (8 jan) op zum kotzen
http://gastheerg.blogspot.com/2012/01/o ... kerke.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@gastheerg
Nuancering van mijn kant is op zijn plaats. Hetgene dat ik deelde en deel met Karl is de afkeer tegen het doelloze, inhoudsloze, ongefundeerde en vaak beledigende commentaar dat er gegeven wordt. Een journalist die oproept tot censuur is als een slager die oproept om allen vegetarisch te worden.
Vrije reactie is inderdaad wenselijk, maar te vaak geeft dit aanleiding tot een vuilspuierij zonder weerga, waarbij het vaak de bedoeling is dat men elkaar probeert te overtreffen. Ik heb de oplossing ook niet, maar ik vind dat we sportprestaties wel wat langer mogen onthouden en dan niet alleen de negatieve.
-
Kempenaar_2
- Forum-lid
Kempenaar_2
02 apr 2012 17:28
Misschien zijn jullie in Belgie wel te veel verwend met grote wieler successen. Wij snakken hier in Nederland al decennia naar iemand als een Tom Boonen of een Gilbert. Daarmee praat je natuurlijk niet die idiote reacties goed.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
02 apr 2012 17:33
JFKE: ik ben het met de CONSTATERING van Karl wel eens. Dat schrijf ik ook. Alleen de maatregel is er een van een autoritaire verhevenheid. Ik ben fel tegenstander van delen van de maatschappij te isoleren omdat ze iets roepen wat me niet bevalt.
Overigens heeft Karl wel eens op FB een reactie van mij verwijderd die nochthans heel normaal was. Ik gaf alleen aan dat de pers OOK een rol heeft in die negatieve reacties. Op de FB pagina van Karl mag blijkbaar alleen bewieroking geplaatst worden en dan weet ik eigenlijk al genoeg.
GEEN filter is NIET fijn maar WEL een filter is per definitie een kleuring!
-
farelli
- Forum-lid
farelli
02 apr 2012 18:30
eelcoz schreef:ik weet zo ook wel dat er mensen met het IQ en fatsoen van een comateuze garnaal rondlopen op deze wereld.
Moet de Partij voor de Dieren hier niet ingrijpen? Dit is ronduit beledigend voor garnalen.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
02 apr 2012 20:36
Wat je vooral merkt is dat het gros van de mensen die op internet op nieuwsberichten reageren nauwelijks de moeite neemt om zich goed te informeren of zelfs het artikel waarop men reageert helemaal te lezen. Vooral bij de onderbuik-reactie op de website van de Telegraaf valt mij dat telkens weer op: mensen hebben altijd en overal onmiddellijk hun ongezouten mening klaar, daarbij totaal niet gehinderd door het ontbreken van feitenkennis. De krant van wakker Nederland speelt daar overigens ook volop op in door middel van tendentieuze, eenzijdige, onvolledige en zelfs deels verzonnen berichtgeving gevolgd door de uitnodigende tekst:
reageer!. Deze krant spant daarbij de kroon maar ook andere kranten met een webeditie hebben in dit opzicht boter op hun hoofd, waarbij het opvalt dat artikelen over hetzelfde onderwerp in de papieren editie van deze kranten vaak een stuk genuanceerder zijn (uiteraard met uitzondering van de Telegraaf, die met grote chocoladeletters op papier al even kort door de bocht populistisch te werk gaat).
Wat het mij geleerd heeft is dat het altijd loont om even verder te zoeken op internet alvorens klakkeloos te geloven wat er staat. Met als extra voordeel: zelfs als dan blijkt dat het eerste bericht klopt en je alsnog besluit te reageren is de eerste impulsieve opwinding al gezakt waardoor een zinniger reactie tot stand kan komen

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
Flieger
- Forum-lid
Flieger
04 apr 2012 16:21
Ik check trouwens Wielerflits dagelijks, maar die discussies over welke wedstrijd dan ook ontaarden altijd in gezever over Rabo.
Voor een Nederlander (ben zelf ook NLer) is het blijkbaar onmogelijk om over wielrennen te praten zonder dat daar Rabo bij besproken moet worden.
Niet te genieten momenteel die site. Soms hoop je een interessante discussie over de gevolgde strijdplannen van de deelnemende ploegen of zo te lezen maar het is de laatste tijd alleen maar gezever over het tegenvallende Rabo.
Het maakt niet uit of Kreder van Garmin een rit wint of Westra van Vaca nee het gaat gelijk over Rabo. Zo vermoeiend.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
04 apr 2012 17:15
Flieger schreef:Het maakt niet uit of Kreder van Garmin een rit wint of Westra van Vaca nee het gaat gelijk over Rabo. Zo vermoeiend.
+1
Hoewel ik net als ieder wel wat favo's heb maakt het me niet uit wie er wint. Ik wil mooie koers zien.

-
Flieger
- Forum-lid
Flieger
04 apr 2012 17:35
Precies. Een mooie koers en een gevecht waarbij de renners diep gegaan zijn is wat mij boeit. Natuurlijk hoop ik op succes van Rabo. Maar een NLer in dienst van Quickstep, Garmin of zelfs in dienst van een NLse ploeg als Vaca is blijkbaar 'minder' voor veel mensen qua beleving.
Op zich begrijp ik dit wel maar om het nou voor de honderdste keer breed uit te meten op een internet forum...
Wat dat betreft is de discussie op het Cyclingnewsforum wel wat relaxter en amusanter omdat er wat meer humor bij komt kijken in plaats van alleen maar je gelijk willen halen in nutteloze discussies. Ook daar heb je idioten en haantjesgedrag maar dan is het tenminste nog grappig en wat minder Rabo centrisch.