Alles over vakanties op én met de fiets
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
18 feb 2012 08:13
daniel1975 schreef:wouterf schreef:WT is allang niet meer de tegenhanger van Fietsforum maar een eigen community rondom de eigen sociale samenhang. .
Is dat een mooie omschrijving van kliekvorming?

(En voor ik de hele goegemeente over mij heen krijg: daar wordt op WT ook met enige regelmaat iets over geoppert...)
Uurtje later
daniel1975 schreef:Er zitten een paar mensen met veel kennis en daar maak ik graag gebruik van. Klaar zijn met je kliek betekend niet automatisch klaar met alles en iedereen.
Maar laten we hier geen discussie gaan voeren over mijn visie over de vaker genoemde kliekvorming op wt, want daar is dit ropic niet voor.
Of er zijn twee D75's of er is alcohol in het spel.
Ik vind het jammer dat er bij een leuk initiatief vanuit WT er gelijk weer een 'kliek'reactie moet komen. Voorspelbaar en offtopic
~live fast, die young ~
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
18 feb 2012 10:44
Voor mezelf zie ik er geen toegevoegde waarde in. Ik rij gewoon af en toe een cyclo omdat het parcours me aanstaat en de lokatie me bevalt. Maar ik voel niet de behoefte om die dingen aan een brevet te koppelen en al helemaal niet om daar nog een prestatief randje aan toe te voegen in de vorm van goud, zilver of brons. Het waarderen van eindtijden vind ik uberhaupt niet zo'n gelukkig plan maar ik pas dan ook niet zo in het profiel van de echte cyclo rijders die dat wel leuk vinden.
Maar het initiatief is op zichzelf natuurlijk heel aardig. Ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel een stimulans kan zijn om hier of daar eens een andere rit te rijden i.p.v. altijd maar weer dezelfde cyclo te kiezen. Ik vergelijk het maar met het klassiekerbrevet waar ik wel aan mee doe. Zonder dat brevet had ik een aantal klassiekers wellicht nooit gereden terwijl ik er toch lol aan heb beleefd. Sterker nog, zonder dat brevet had ik misschien wel nooit Parijs-Roubaix gereden en nu vind ik dat één van de mooiste belevenissen die je op de fiets kunt meemaken. Kortom, een brevet is een leuke aanleiding om eens wat nieuws te proberen.
Nu ik er zo over nadenk. Ik lees dat het de bedoeling is om verschillende cyclo's aan te bieden. Bergen, heuvels, vlak. Weet de organisatie dat er ook een cyclo versie van Parijs-Roubaix is?

-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
18 feb 2012 11:21
ik ben niet tegen initiatieven. Ik ben er juist voor. Maar dit initiatief spreekt me niet zo aan. Ik vind het mooie van een cyclo juist dat je tijden kan vergelijken. Niet zozeer om te zien wie welke cyclos iemand anders heeft gereden. Daarnaast zijn er nog veeeeeeel meer cyclo dan de genoemde 20. Dit initiatief is dus niet-uitnodigend om meer kleine ccyclo te gaan rijden. En die vind ik nou juist het leukst.
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
18 feb 2012 11:38
Ik zou zelf ook een ander lijstje samenstellen. Maar laat 10 mensen een lijstje maken en je hebt 10 verschillende lijstjes. En ze zullen het aantal wel enigszins willen beperken om het ook handelbaar te houden. Toch is er voor de selectie wel iets te zeggen. Ze pakken een aantal grote cyclo's die een breed publiek trekken. Daarmee krijg je snel mensen enthousiast omdat veel mensen dan al vrij snel één of meerdere ritten kunnen wegstrepen. En Duitsland is misschien niet zo interessant maar het is wel relatief dichtbij. Dat is ook wel eens prettig. Reken maar eens uit wat het moet kosten als je zo'n brevet vol wilt rijden.
Het had wat betreft de selectie zeker iets avontuurlijker gemogen. Maar al met al snap ik wel hoe je tot deze lijst komt. Het sluit misschien niet aan om de behoefte van de liefhebber die voor kleinere organisaties gaat maar die mensen vinden hun weg wel. Er is een hele groep fietsers voor wie 'iets anders dan La Marmotte' al een hele stap is.
-
ronaldh
- Forum-lid
ronaldh
19 feb 2012 11:42
bottecchia schreef:Ik zou zelf ook een ander lijstje samenstellen. Maar laat 10 mensen een lijstje maken en je hebt 10 verschillende lijstjes. En ze zullen het aantal wel enigszins willen beperken om het ook handelbaar te houden. Toch is er voor de selectie wel iets te zeggen. Ze pakken een aantal grote cyclo's die een breed publiek trekken. Daarmee krijg je snel mensen enthousiast omdat veel mensen dan al vrij snel één of meerdere ritten kunnen wegstrepen. En Duitsland is misschien niet zo interessant maar het is wel relatief dichtbij. Dat is ook wel eens prettig. Reken maar eens uit wat het moet kosten als je zo'n brevet vol wilt rijden.
Het had wat betreft de selectie zeker iets avontuurlijker gemogen. Maar al met al snap ik wel hoe je tot deze lijst komt. Het sluit misschien niet aan om de behoefte van de liefhebber die voor kleinere organisaties gaat maar die mensen vinden hun weg wel. Er is een hele groep fietsers voor wie 'iets anders dan La Marmotte' al een hele stap is.
Je geeft hier mooi een aantal van de overwegingen van de initiatiefnemers weer.