Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wielernieuws over jezelf

joren
Forum-lid

joren 15 nov 2011 23:30

Bedankt ,
Ik kijk al heel erg uit naar volgend seizoen en hoop toch mooie aantal uitslagen te kunnen rijden .
Ik weet niet niet of eeckhout blijft .
We hebben een eerste ploegstage in calpe van 12 tot 19 december dan zal er al veel meer duidelijk zijn .

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 16 nov 2011 08:35

Als eerste proficiat Joren. Verder een heel leuk idee dit topic. Heb over mezelf geen nieuws te melden, maar leuk als ik mee kan lezen met het nieuws van anderen. Wie gaat er naar een andere vereniging, of gaat er bijvoorbeeld een stapje omhoog in licentie. Ben benieuwd hoe dit topic gaat lopen. Och toch nog een klein onbeduidend nieuwtje over mezelf, heb gisteren het aanvraagformulier ingevuld voor een amatuer/ master 40+ licentie bij de NWB, moet alleen het formulier nog even verzenden.
Ach, ik zeg ook maar wat

joren
Forum-lid

joren 08 dec 2011 11:20

zo de winter wordt alsmaar korter en korter .
Maandag staat het eerste trainingskamp op het programma .
7 dagen in en rond calpe .

Ondertussen heb ik ook mijn trainingsfiets ontvangen ( met wedstrijdwielen natuurlijk )

Afbeelding

heb jezelf nog meer wielernieuws over jezelf post het dan hier .

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2011 11:31

Lijkt een beetje op het Joren-nieuws topic....:)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 09 dec 2011 13:09

in het seizoen denk ik dat wel meer mensen nieuws over zichzelf gaan plaatsen ;)

stefanw
Forum-lid

stefanw 09 dec 2011 17:11

Volgend jaar sta ik als Sportklasse renner aan de start (nog nooit gekoerst). Voor mij een hele uitdaging, zeker omdat het inwinnen van goede informatie erg moeilijk is gebleken. Iedereen wil graag helpen maar als het dan gaat om een trainingsschema, voeding en dergelijke is vaak het antwoord: 'dat moet je tijdens de koers ondervinden', iets dat voor mij moeilijk te begrijpen is.

Anyway, volgend jaar gewoon lekker aan de slag!
Gezelligheid kent geen tijd

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 09 dec 2011 17:28

stefanw schreef:Volgend jaar sta ik als Sportklasse renner aan de start (nog nooit gekoerst). Voor mij een hele uitdaging, zeker omdat het inwinnen van goede informatie erg moeilijk is gebleken. Iedereen wil graag helpen maar als het dan gaat om een trainingsschema, voeding en dergelijke is vaak het antwoord: 'dat moet je tijdens de koers ondervinden', iets dat voor mij moeilijk te begrijpen is.

Anyway, volgend jaar gewoon lekker aan de slag!
Ik zag dat Paul van den Bosch een nieuw boek geschreven heeft. Misschien heb je daar wat aan? Uit de beschrijving:

"Een succesvolle wielrenner beschikt naast talent ook over een groot doorzettingsvermogen. Om je wielerprestaties te kunnen verbeteren moet er immers hard getraind worden. Maar wie echt het verschil wil maken en het beste uit zichzelf wil halen, moet in de eerste plaats op een verstandige manier en met kennis van zaken trainen. In Wielertraining van a tot z vindt de gedreven en competitieve wielrenner alle informatie die hij nodig heeft om op een professionele en onderbouwde manier te kunnen trainen en zijn persoonlijke prestaties naar een hoger niveau te tillen. In dit boek koppelen topcoach Paul Van Den Bosch en sportwetenschappers Kristof De Smet en Bert Ackaert van het trainingsbegeleidingscentrum Energy Lab hun jarenlange kennis en ervaring aan de laatste technische en wetenschappelijke bevindingen in het wielrennen. Het resultaat is deze praktische en professionele handleiding, waarin elk aspect van de wielertraining aan bod komt. * de belangrijkste theoretische principes en de verschillende trainingsvormen * overtraining en de verschillende soorten blessures * alles over voeding, sportdranken en het nut van supplementen * de verschillende trainingshulpmiddelen, zoals de vermogensmeter en gps * het bepalen van de ideale fietspositie * uitgewerkte trainingsschema"s voor de voorbereidings- en wedstrijdperiode"

stefanw
Forum-lid

stefanw 09 dec 2011 17:39

Hoi Ever,

Ik heb al enkele boeken gelezen over training en dergelijke, deze nog niet en heb ik bij deze gereserveerd bij de plaatselijke bieb (bedankt!).

Misschien heb ik niet het juiste voorbeeld gegeven. Ondertussen heb ik iemand gevonden die ook wedstrijden rijdt en bereidt is om een trainingsschema samen te stellen. Het ging mij meer om het gegeven dat het een ieder voor zich cultuur is waar je toch verwacht van bijvoorbeeld een vereniging dat er begeleiding geboden wordt. Zeker aan beginnende renners. En daarbij ben ik iemand die liever informatie krijgt van mensen die ervaring hebben met koersen, dit ook al langer doen en weten hoe het gaat. Ik heb me zeer zeker verdiept in boeken, fora en andere site's. Misschien wil ik wel gewoon te graag...
Gezelligheid kent geen tijd

Plaats reactie