Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Carbon stuur

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 30 sep 2011 00:45

tsja..
je hebt een hele nieuwe fiets, dus denk dat er ergens in de afstelling/maatvoering wat veranderd is wat voor jouw stuk comfortabeler is en dat dit niet alleen te danken is aan het stuur...

wat ik me afvraag, bij zo'n stuur met afgevlakt tussendeel, doe je hier helemaal geen stuurlint omheen? en hoe is dit qua comfort/grip dan? of fietst iedereen altijd met gepadde handschoenen..
Afbeelding

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 30 sep 2011 06:56

In mijn geval had ik enkel het stuur en stuurpen vervangen, het verschil in comfort was opmerkelijk. Ik ging er ook vanuit dat het voornamelijk kwam door het materiaal en niet zozeer door de vorm, overigens ging het in beide gevallen om een ergonomisch gevormd stuur waarvan de carbon versie met integrated nok.

Op mijjn stuur met afgeplat tussenstuk zit gewoon stuurlint, kan me nauwelijks voorstellen dat er veel mensen zijn die zonder rijden.
Afbeelding

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 30 sep 2011 10:39

jeroenkuiper schreef:tsja..
je hebt een hele nieuwe fiets, dus denk dat er ergens in de afstelling/maatvoering wat veranderd is wat voor jouw stuk comfortabeler is en dat dit niet alleen te danken is aan het stuur...

wat ik me afvraag, bij zo'n stuur met afgevlakt tussendeel, doe je hier helemaal geen stuurlint omheen? en hoe is dit qua comfort/grip dan? of fietst iedereen altijd met gepadde handschoenen..
Ik heb geen stuurlint over het afgeplatte middenstuk, dat is vooral om esthetische redenen, want het middenstuk kleurt mooi bij mijn fiets.
Maar los daarvan heb ik geen last van mijn handen als ik lang het middenstuk vatheb ook met blote handjes (wat overigens zelden gebeurt); ik vind het fijner om mijn handen op de remmen te hebben.

pentinga
Forum-lid

Gebruikersavatar pentinga 30 sep 2011 11:33

Ik heb ook geen stuurlint over het platte middenstuk, om dezelfde reden. Maar ik heb mijn handen dan ook eigenlijk bijna altijd bij de shifters. Daarnaast heb ik ook altijd mijn handschoenen aan.

Plaats reactie