tsja..
je hebt een hele nieuwe fiets, dus denk dat er ergens in de afstelling/maatvoering wat veranderd is wat voor jouw stuk comfortabeler is en dat dit niet alleen te danken is aan het stuur...
wat ik me afvraag, bij zo'n stuur met afgevlakt tussendeel, doe je hier helemaal geen stuurlint omheen? en hoe is dit qua comfort/grip dan? of fietst iedereen altijd met gepadde handschoenen..
Carbon stuur
- jeroenkuiper
- Forum-lid
In mijn geval had ik enkel het stuur en stuurpen vervangen, het verschil in comfort was opmerkelijk. Ik ging er ook vanuit dat het voornamelijk kwam door het materiaal en niet zozeer door de vorm, overigens ging het in beide gevallen om een ergonomisch gevormd stuur waarvan de carbon versie met integrated nok.
Op mijjn stuur met afgeplat tussenstuk zit gewoon stuurlint, kan me nauwelijks voorstellen dat er veel mensen zijn die zonder rijden.
Op mijjn stuur met afgeplat tussenstuk zit gewoon stuurlint, kan me nauwelijks voorstellen dat er veel mensen zijn die zonder rijden.
Ik heb geen stuurlint over het afgeplatte middenstuk, dat is vooral om esthetische redenen, want het middenstuk kleurt mooi bij mijn fiets.jeroenkuiper schreef:tsja..
je hebt een hele nieuwe fiets, dus denk dat er ergens in de afstelling/maatvoering wat veranderd is wat voor jouw stuk comfortabeler is en dat dit niet alleen te danken is aan het stuur...
wat ik me afvraag, bij zo'n stuur met afgevlakt tussendeel, doe je hier helemaal geen stuurlint omheen? en hoe is dit qua comfort/grip dan? of fietst iedereen altijd met gepadde handschoenen..
Maar los daarvan heb ik geen last van mijn handen als ik lang het middenstuk vatheb ook met blote handjes (wat overigens zelden gebeurt); ik vind het fijner om mijn handen op de remmen te hebben.