Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

geen remmen in de regen

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 22 aug 2011 22:35

daniel1975 schreef:Niet omdat ik met campa rij, maar over het algemeen worden die blokken toch veel beter gewaardeerd dan shimano? Of heb ik een selectief geheugen? ;-)
Geen ervaring met campa, maar de kans is groot dat die het zullen winnen van de shimano's ja :) Schuursponsjes winnen het denk ik ook van shimano op het gebied van remblokken :p

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 22 aug 2011 23:11

Qua remkracht zijn die Shimano's gewoon uitstekend hoor, ook in de regen. Alleen tamelijk velgonvriendelijk ja.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 aug 2011 09:22

Is ook mijn ervaring. Na twee werkelijk desastreuze uitstapjes naar BBB en Koolstop (NB: beide in de goedkope uitvoeringen), toch weer bij Shimano uitgekomen. Geloof best dat BBB en Koolstop goede blokken kunnen maken, maar ik gok er niet meer op (ze misten beiden aanzienlijke remkracht, sleten snel, piepten, de Koolstop liet een zwarte walm achter, de BBB's pikten steeds rotzooi op waardoor mijn velg eraan ging. Kortom: ik zou experimenteren met de duurdere versies van al deze merken. Goedkope blokken zijn van geen enkel merk het proberen waard.

Jaren geleden testten ze nog wel eens de remwerking van Campa en Shimano. Viel weinig spelden tussen te krijgen. Was meer een kwestie van persoonlijk voorkeur (doseerbaarheid vs remkracht).

hoorn
Forum-lid

hoorn 23 aug 2011 13:34

Dit jaar in de regen van Alpe d'Huez afgereden in de regen en ik heb geen noemenswaardige problemen ondervonden met mijn Shimano blokken het is wel de R55C3 compound, deze schijnt beter te remmen dan z'n voorganger. Volgens de marketingafdeling van shimano. Ik ben weliswaar niet op een eastonvelg, maar op een Mavic naar beneden gereden en nooit het gevoel gehad dat ik over te weinig remkracht beschikte. Ik heb geen ervaring met andere merken.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie