Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

GPS voor fietsvakantie

red_vfr
Forum-lid

red_vfr 09 dec 2010 21:03

[quote="ponsteen"]Er zit hier een communicatiestoornisje: De TS vraagt naar de Oregon en niet naar de (simpelere?) Dakota. Het is al zo ingewikkeld om die dingen te vergelijken.
[/quote]

Dan zit dat bij jou denk ik. Ik lees toch echt dakota...

Verder bedankt voor je uitleg trouwens.

@rob: al terug gebracht voor reparatie? ik vind het raar dat zo'n duur apparaat het zo slecht zou doen.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2010 22:23

ik heb het apparaat niet teruggebracht. Een deel van de fouten word veroorzaakt door foutieve kaarten. Als de kaart niet klopt (zowel Garmin kaarten als open source kaarten), dan kan het apparaat ook niet veel beter.

Dat het in de auto niet goed werkt, neem ik voor lief. Het is ook geen auto GPS. Dat fiets navigeren niet werkt vind ik een aanfluiting. Daar valt echter niets aan te repareren; dat is gewoon rommelige software.

Ik heb nadien nog wel een verkoper gesproken en die vertelde mij dat de Dakota vooral als buitensport GPS moet worden gezien en goed is in het volgen van tracks. Dat doet die idd ook goed. Er zit ook navigatie functionaliteit bij maar dat is alleen maar een verkooptruck.
Live fast; die young. mijn blog

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 10 dec 2010 00:15

@red_vfr: Verrek... (Ik geef Fuego de schuld, die begint over de Oregon... :D )

Met de Oregon waarmee ik wel eens rij is het niet zo erg gesteld als met deze Dakota. Maar de basis is wel hetzelfde: fouten in de kaart. Maar de Edge heeft precies dezelfde kaarten met dezelfde fouten. Wel prettig is het om dan een snelle GPS te hebben. Liever snelle fouten dan langzame.

red_vfr
Forum-lid

red_vfr 10 dec 2010 10:08

Maar de edge serie werkt toch ook met die kaarten?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 10 dec 2010 10:42

Ja, dat bedoel ik ook. Het probleem is dat het kaartmateriaal niet gemaakt is voor gebruik op de fiets. Als je bijvoorbeeld de Timmelsjoch over wil, dan stuurt de GPS je nog wel eens over een andere berg. De Timmelsjoch is nml. een tolweg. Dat label lijkt een blokkade te zijn voor routes. Het zou helpen als de nieuwe Edge 800 met goede software dit soort foute labels kan negeren. Zoals je in Googlemaps een route kan plannen voor wandelaars, waarbij je dwars door (auto) eenrichtingsverkeer en autovrije centra wordt gestuurd.

Mijn vader heeft een eenvoudige Garmin voor in de auto, en dat is qua navigatie toch wel effe wat anders... Al deze buitensport GPS'en navigeren een stuk minder praktisch.

-eric-
Forum-lid

-eric- 10 dec 2010 12:00

Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Plaats reactie