Zeker niet in nl met een 50/34 gaan rijden (daar zou je dan weer een 39 op kunnen zetten)
Maar met het materiaal wat jij hebt zou ik er gewoon een (goedkope) compact crank bijkopen.
Montage ervan kom je wel uit! en anders zijn er hier genoeg die je tips kunnen geven.
39-27 ombouwen naar lichter verzet. hoe?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Niet alles geheel duidelijk.....(heb ook Sjef's verhaal gelezen)klimmer schreef:........heb je 9v dan 9v deore cassette en derailleur. bij 10v wel een 10v cassette maar een 9v derailleur! Is al honderden malen uitgetest. Neem maar 34t gelijk en nieuwe ketting.
Waarom moet je bij een 10speed MTB cassette een 9spd achterderri gebruiken? En kan je dan wel alle 10 de tandwielen vd cassette gebruiken of slechts 9?
Net als de meesten (neem ik aan) heb ik een 10spd derri achter. (in mijn geval ultegra 6700)
Kan ik dan de huidige cassette vervangen door een 10spd MTB cassette (lijkt me logisch: 10 om 10) ? Wat ik lees max 32 tands ivm wat de derri nog aan kettinglengte kan wegwerken)
thnx,
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
-
tafel_en_stoel
- Forum-lid
Ik heb ook al vaker wat in Duitsland besteld en altijd prima gegaan. Dat durf ik wel aan. Nu staat er bij de advertentie, exclusief bottom bracket rings. Passen de 105 exemplaren op mijn fiets ook op deze? Zo niet, iemand een idee welke ik wel moet hebben.jsparie schreef:http://www.bike24.net/1.php?content=8;n ... oduct=3781
Hier overigens een nog iets goedkopere R700
Net voor het eerst in mijn leven wat besteld en binnen 2 dagen in huis vanuit Duitsland. Prima zaak lijkt mij. Als je na je vakantie van die compact af wilt heb ik voor een redelijke prijs wel interesse. (mits juiste lengte) Zou voor mij ook naast regulier crankstel zijn.
Groet Eric
-
tafel_en_stoel
- Forum-lid
Bij zowel de R600 als de R700 staat ten speed. Past deze ook op een 9 speed cassette??jsparie schreef:http://www.bike24.net/1.php?content=8;n ... oduct=3781
Hier overigens een nog iets goedkopere R700
Net voor het eerst in mijn leven wat besteld en binnen 2 dagen in huis vanuit Duitsland. Prima zaak lijkt mij. Als je na je vakantie van die compact af wilt heb ik voor een redelijke prijs wel interesse. (mits juiste lengte) Zou voor mij ook naast regulier crankstel zijn.
Weet iemand of er ook shimanocassettes zijn 11-29 of 12-29. Ik zie ze alleen maar tot 27 of 32 en 34, maar niet 29??
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Met de introductie van mtb 10v is Shimano begonnen met het verlagen van de schakelratio. Van 1,7 naar 1,5 en nog kleiner. Aangezien Shimano hier weinig/niets over publiceert, adviseer ik, ook uit kostenoverwegingen (9v is goedkoper) gewoon een RD uit de 9v serie. Die schakelt ALLE versnellingen. Deore achterderailleurs kunnen met een goede kettinglengte tot 36t verwerken.joppnl schreef:Niet alles geheel duidelijk.....(heb ook Sjef's verhaal gelezen)klimmer schreef:........heb je 9v dan 9v deore cassette en derailleur. bij 10v wel een 10v cassette maar een 9v derailleur! Is al honderden malen uitgetest. Neem maar 34t gelijk en nieuwe ketting.
Waarom moet je bij een 10speed MTB cassette een 9spd achterderri gebruiken? En kan je dan wel alle 10 de tandwielen vd cassette gebruiken of slechts 9?
Net als de meesten (neem ik aan) heb ik een 10spd derri achter. (in mijn geval ultegra 6700)
Kan ik dan de huidige cassette vervangen door een 10spd MTB cassette (lijkt me logisch: 10 om 10) ? Wat ik lees max 32 tands ivm wat de derri nog aan kettinglengte kan wegwerken)
thnx,
Sjef
klimmer schreef:
Met de introductie van mtb 10v is Shimano begonnen met het verlagen van de schakelratio. Van 1,7 naar 1,5 en nog kleiner. Aangezien Shimano hier weinig/niets over publiceert, adviseer ik, ook uit kostenoverwegingen (9v is goedkoper) gewoon een RD uit de 9v serie. Die schakelt ALLE versnellingen. Deore achterderailleurs kunnen met een goede kettinglengte tot 36t verwerken.
Sjef
OK, bedankt! Schakelratio, kende het begrip nog niet maar t is duidelijk, thnx.
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
wie is Schakelratio? Sjef is ook goed!
Sjef
Sjef
-
tafel_en_stoel
- Forum-lid
Zo,
Mede dankzij jullie tips, mijn dank, heb ik mijn fiets Dolomietenklaar. Lichtse verzet oud 39-27, lichtse verzet nieuw 34-28. Voorderailleur iets naar beneden moeten brengen, anders liep de ketting te snel tegen de derailleur. Tevens een extra schakeltje uit de ketting moeten halen. Nu loopt hij netjes alle verzetten door, ook klein-klein en groot-groot. Het was wel even een gepiel met die derailleurs, maar het was ook de eerste keer. Hieronder een paar fotootjes van VOOR en NA.
Groet Eric
VOOR: shimano 105 50-39 voor, 12-27 achter. Fiets mag ook gelijk schoongemaakt worden. Gevolg van twee weekendjes slecht weer.

post image wordpress

image upload
NA: shimano R600 50-34 voor, 11-28 achter + grote schoonmaak. Toevoeging: Voor de allerte kijker. Dit was nog een foto van voordat de achtercassette vervangen was. dus dit is mijn nieuwe 12-27 ultegra cassette.

adult image hosting

upload gif
Mede dankzij jullie tips, mijn dank, heb ik mijn fiets Dolomietenklaar. Lichtse verzet oud 39-27, lichtse verzet nieuw 34-28. Voorderailleur iets naar beneden moeten brengen, anders liep de ketting te snel tegen de derailleur. Tevens een extra schakeltje uit de ketting moeten halen. Nu loopt hij netjes alle verzetten door, ook klein-klein en groot-groot. Het was wel even een gepiel met die derailleurs, maar het was ook de eerste keer. Hieronder een paar fotootjes van VOOR en NA.
Groet Eric
VOOR: shimano 105 50-39 voor, 12-27 achter. Fiets mag ook gelijk schoongemaakt worden. Gevolg van twee weekendjes slecht weer.

post image wordpress

image upload
NA: shimano R600 50-34 voor, 11-28 achter + grote schoonmaak. Toevoeging: Voor de allerte kijker. Dit was nog een foto van voordat de achtercassette vervangen was. dus dit is mijn nieuwe 12-27 ultegra cassette.

adult image hosting

upload gif