Ik ben het wel met bandit eens, als je fiets 9 kilo weegt is die niet gelijk ongeschikt voor wedstrijden.
Natuurlijk is elke kilo minder die je moet meenemen meegenomen maar daat gaat het hier niet om. Als je bovendien naar de fietsen van de bekende merken kijkt in de middenklasse is 9kg met pedalen vrij gemiddeld.
En er zijn natuurlijk altijd mensen die grof geld hebben of een vet sponsorcontract hebben, of een pappie die zomaar alles koopt. Die moeten lekker op hun dure karrtetje blijven rijen. Maar ik denk niet dat je ook maar een keer extra gelost zult worden omdat je fiets 9 kg is. Zelfs als je kijkt naar de fietsen van prof zul je zien dat er zat fietsen zijn die ruim boven de 6.8 kilo uit komen, dus zo belangrijk is gewicht dus ook weer niet!
Je kunt beter een paar uur per week extra trainen (geld niet voor extreem veel trainenden natuurlijk) dan een fiets hebben van een kilo lichter.
lichte frames
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 02 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 December 2005
Hoeveel weegt een pompje nu en een binnenband met een setje lichters nu? Bij mij echt geen 1 kg. Eerder 250-300 gram ofzo.
Als je dat alleen hebt. 2 binnenbandjes, minitool, bandenlichters, klein EHBO pakketje, CO2 patronen. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in een zadeltasje stoppen (allemaal heel nuttig ook, vooral bij training, dan maakt het toch geen klap uit).
Ik heb overigens alles gewoon in mijn zakken zitten.
Zo ziet mijn zadeltasje er inderdaad altijd uit, afgezien van het EHBO-doosje en de patronen. Ik heb mijn zakken nodig voor voedsel, zakdoek, sleutels, beurs en telefoon.
Je zou voor de aardigheid eens alles wat je onderweg meeneemt op een hoop moeten leggen, je schrikt ervan: bidon(s), eten, zadeltas, helm, zonnebril, schoenen, alle kleding, fietscomputer, beurs, sleutels....
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 December 2005
Hoeveel weegt een pompje nu en een binnenband met een setje lichters nu? Bij mij echt geen 1 kg. Eerder 250-300 gram ofzo.
Als je dat alleen hebt. 2 binnenbandjes, minitool, bandenlichters, klein EHBO pakketje, CO2 patronen. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in een zadeltasje stoppen (allemaal heel nuttig ook, vooral bij training, dan maakt het toch geen klap uit).
Ik heb overigens alles gewoon in mijn zakken zitten.
Zo ziet mijn zadeltasje er inderdaad altijd uit, afgezien van het EHBO-doosje en de patronen. Ik heb mijn zakken nodig voor voedsel, zakdoek, sleutels, beurs en telefoon.
Je zou voor de aardigheid eens alles wat je onderweg meeneemt op een hoop moeten leggen, je schrikt ervan: bidon(s), eten, zadeltas, helm, zonnebril, schoenen, alle kleding, fietscomputer, beurs, sleutels....
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!
Quoten: Origineel geplaatst door falcone op 01 December 2005
Nou van Shimano zou ik toch minstens ultegra nemen hoor... ik vind kwalitatief( duurzaamheid en betrouwbaarheid) gezien zelfs veloce beter dan 105....
Weer een waardeloze kreet van een verwarde Campa fan!
Nou van Shimano zou ik toch minstens ultegra nemen hoor... ik vind kwalitatief( duurzaamheid en betrouwbaarheid) gezien zelfs veloce beter dan 105....
Quoten: Origineel geplaatst door Ubiker op 02 December 2005
Hé, hé, hey, contradictio in terminus. Zucht, dit wordt weer een zinloze Campa-Shimi-discussie.
Hé, hé, hey, contradictio in terminus. Zucht, dit wordt weer een zinloze Campa-Shimi-discussie.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het was neit mijn bedoeling om een loze Campa-Shimano discusie op te starten, zeker niet!! Maar om zonder enige uitleg, enige feedback zomaar te roepen dat de nieuwe 105 niet veel waard is, vind ik een beetje ver gaan..
Maar goed, ik rijd beide en bij beide nooit problemen, dus bij deze is de Shimano-Campa discusie (als die er al was) afgesloten!
Maar goed, ik rijd beide en bij beide nooit problemen, dus bij deze is de Shimano-Campa discusie (als die er al was) afgesloten!
Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 04 December 2005
<FONT face=Arial size=2>Dat is altijd gewogen zonder de accesoires die ik hierboven noemde, en dan het dwergframepje van 54 centimeter<FONT face=Arial size=2>-------------------------------------------------------------------BANDIT<FONT face=Arial size=2>Deze "Dwerg" rijdt ook op een klein frampje 55 cm , maar deze "dwerg" van 1.72m heeft ook wel eens een vent "reus" van 2.00m op z.n knietjes gekregen. Want "dwergjes' van rond de 1.70m zitten op "kruishoogte" en die zijn levens gevaarlijk. dus voortaan geen discriminerende opmerkingen over "dwergjes" maken ja!
Hahaha! Heb je een puntmuts en een kruiwagentje, mag je bij mij in de tuin komen staan!
<FONT face=Arial size=2>Dat is altijd gewogen zonder de accesoires die ik hierboven noemde, en dan het dwergframepje van 54 centimeter<FONT face=Arial size=2>-------------------------------------------------------------------BANDIT<FONT face=Arial size=2>Deze "Dwerg" rijdt ook op een klein frampje 55 cm , maar deze "dwerg" van 1.72m heeft ook wel eens een vent "reus" van 2.00m op z.n knietjes gekregen. Want "dwergjes' van rond de 1.70m zitten op "kruishoogte" en die zijn levens gevaarlijk. dus voortaan geen discriminerende opmerkingen over "dwergjes" maken ja!
Hahaha! Heb je een puntmuts en een kruiwagentje, mag je bij mij in de tuin komen staan!