Hopelijk mag ik even "inbreken" in jouw topic cascarsi.Vorig "seizoen" heb namelijk ook zonder enig schema gefietst, dit jaar wil ik toch evt. wat meer wedstrijden gaan rijden en misschien een aantal lange duur ritten en dus ook iets gestructureerder gaan trainen.Ik weet niet of je het blad Fiets zelf ook leest maar daar zat bij het nummer van afgelopen december een extra boekje bij, "Fietscoach". In dit boekje staat e.e.a uitgelegd over trainen, trainingsmethoden etc..Ik ben dus maar 's begonnen omdat door te lezen.Ik krijg wel de indruk dat als je die methoden (D1, D2, D3 etc..) wilt gebruiken dat je dan haast niet zonder hartslagmeter kunt, of je moet heel goed naar je eigen lichaam kunnen luisteren!?Zou ik weer zo'n duur ding aan moeten gaan schaffen .
Zoals ik hierboven al schreef heb ik een aantal lange afstandsritten in de planning.Ergens in mei non-stop Amsterdam-Beaufort (midden Lux.)V/d zomer een (24-uurs) koerierswedstrijd door heel NL.Einde van het seizoen de SKITS Monster tijdrit (120km tijdrijden)Zijn er nog specifieke trainingsmethoden om te trainen voor dit soort lange-afstandritten?! Daarnaast wil ik ook nog wel af en toe op Sloten rijden, NSK, en evt. nog wat andere wedstrijden en AGR etc....Zelfde idee wbt trainingsschema aanhouden? Beginnen met duurtrainingen, voor een trainingsdoel intensiveren en vooral ook variatie er in houden?