Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 18 Januari 2007
Nog iets leuk: Ik had een tijdje geleden tijdens het fietsen een pijnlijke plek tussen de billekes en had er gewoon last van , het irriteerde mij met het fietsen. Ik dacht daar moet ik wat op vinden en ja hoor ik wist het, ik zeg schat heb jij nog zo,n dik maandverband voor me....kijkt ze me ongelooflijk en verontwaardigd aan waarvoor? ze zegt je heb toch geen muts gekregen!! ik zeg nee joh! ik heb last van m,n kont tijdens het fietsen en ik dacht als ik nu eens een maandverband er tussen propt ehh...in m,n fietsbroek douw dan heb je kans dat ik wat minder pijn op de fiets heb tijdens het fietsen. en ja hoor geweldig!!zonder pijn 2 uurtjes kunnen rijden. Twee dagen rust genomen en daarna geen last van de geirriteerde plek meer gehad. Waar een maandverband al niet goed voor is.
Ja, ja, ik heb het altijd al gedacht, volgens mij leen jij weleens wat meer van je vrouw, haar Bh, string, pumps, rokjes etc. hahahahahihihihahahihihoho. En loop je daarmee door het huis te paraderen.
Pijntjes...
Als de geometrie van je fiets goed is moet je daar natuurlijk niets aan veranderen. Het kan inderdaad zijn dat de gel uit je zadel, door veelvuldig gebruik, is "verdwenen". Bij handschoenen gebeurt dat ook zomaar. Smeer je de boel vóór het fietsen wel in met vaseline of uiervet? Dat wil ook nog wel eens helpen. Omdat de meeste vrouwen van zichzelf al niet symmetrisch zijn, wordt dit bij jou waarschijnlijk, ongeacht of je wel of niet recht op je zadel zit, verergerd. Heb je zo'n zadel met een gleuf over de lengte? Dat heeft bij mij een hoop van mijn doffe gevoel weggehaald (dat zat ergens anders, meer voorin), maar ik heb er inderdaad wel gevoelige schaamlippen voor teruggekregen. Het zadel is vast ontworpen door een kerel.
En: webmaster, kunnen de dubbelzinnige, flauwe, kinderachtige, ongetwijfeld door mannen opgestelde berichten over dit onderwerp alstublieft verwijderd worden? Het zo professioneel ogende forum wordt hiermee m.i. érg naar beneden gehaald.
En: webmaster, kunnen de dubbelzinnige, flauwe, kinderachtige, ongetwijfeld door mannen opgestelde berichten over dit onderwerp alstublieft verwijderd worden? Het zo professioneel ogende forum wordt hiermee m.i. érg naar beneden gehaald.
-
- Forum-lid
Hoi, Ik heb ook elke keer last op mijn zadel. (selle italia lady) Ik heb al een zadel met gleuf geprobeerd maar dat hielp niks. Nu heb ik gemerkt dat ik scheef op mijn fiets zit dus zit ik ook niet recht op mijn zadel wat dan weer drukplekken geeft. Een ruwe gevoelige rechter schaamlip tot gevolg. Pijnlijk tijdens het plassen na het fietsen. Een oplossing heb ik er ook nog niet voor gevonden. Vaseline, uierzalf alles al getest. De ene dag gaat het al beter dan de andere. Het ligt er ook aan welke koersbroek ik draag, de ene zeemvel is beter dan de ander. Ik fiets ook veel (in 2006 - 7000km) en de ritten zijn tussen de 70 en 100km per keer. Dus genoeg zitvlees gekweekt lijkt me. We zullen met dit probleem dus moeten leren leven en regelmatig even gaan staan op de trappers.
Groetjes Speedy
Groetjes Speedy
Quoten: Origineel geplaatst door mont ventoux op 14 Maart 2007
Hoi, Ik heb ook elke keer last op mijn zadel. (selle italia lady) Ik heb al een zadel met gleuf geprobeerd maar dat hielp niks. Nu heb ik gemerkt dat ik scheef op mijn fiets zit dus zit ik ook niet recht op mijn zadel wat dan weer drukplekken geeft. Een ruwe gevoelige rechter schaamlip tot gevolg. Pijnlijk tijdens het plassen na het fietsen. Een oplossing heb ik er ook nog niet voor gevonden. Vaseline, uierzalf alles al getest. De ene dag gaat het al beter dan de andere. Het ligt er ook aan welke koersbroek ik draag, de ene zeemvel is beter dan de ander. Ik fiets ook veel (in 2006 - 7000km) en de ritten zijn tussen de 70 en 100km per keer. Dus genoeg zitvlees gekweekt lijkt me. We zullen met dit probleem dus moeten leren leven en regelmatig even gaan staan op de trappers.
Groetjes SpeedyU zit niet recht op Uw fiets zegt U. Hebt U al eens geprobeerd om in Uw rechterschoen een zooltje te leggen? Dit zoe kunnen helpen.
Groetjes SpeedyU zit niet recht op Uw fiets zegt U. Hebt U al eens geprobeerd om in Uw rechterschoen een zooltje te leggen? Dit zoe kunnen helpen.
Met betrekking tot zadels heb ik al redelijk wat uitgeprobeerd via mijn al heel lang fietsende vriendin. Continu pijn aan mijn zitvlak en andere gedeeltes daar. Toevallig werd mijn nieuwe MTB geleverd met een Selle Italia Transam Lady, geweldig zadel, maar wel heel persoonlijk natuurlijk.
Gr.
Marlie
Gr.
Marlie
Quoten: Origineel geplaatst door annemie op 18 Januari 2007
Een beurse muts oke, ik heb echter last van een buitenste schaamlip die steeds meer is gaan opzetten (asymmetrische muts dus). De laaste tijd ook met pijnklachten. Regelmatig koel ik met ijs na het fietsen. Vroeg me af of er ook anderen zijn die met deze kwaal te kampen hebben en wat jullie er tegen doen.
Even ernstig, ik ben de echtgenoot van een ex-wielrenster die nog steeds regelmatig fietst. Een tiental jaar geleden werd in België een onderzoek gedaan in het kader van een doctoraatsthesis over dit probleem. Mijn echtgenote heeft er toen aan meegewerkt, net als een aantal andere wielrensters en ook enkele niet-competitieve fietsters. Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat dit fenomeen (toen) zeer ernstig was en bij een hoog percentage van fietsende dames voor kwam. Bovendien waren ernstige complicaties mogelijk.
10 jaar terug werden de specifieke dameszadels nog niet zo vaak aangeboden in de handel, bovendien waren ze toen niet erg gericht op het competitiegebeuren.
Een beurse muts oke, ik heb echter last van een buitenste schaamlip die steeds meer is gaan opzetten (asymmetrische muts dus). De laaste tijd ook met pijnklachten. Regelmatig koel ik met ijs na het fietsen. Vroeg me af of er ook anderen zijn die met deze kwaal te kampen hebben en wat jullie er tegen doen.
Even ernstig, ik ben de echtgenoot van een ex-wielrenster die nog steeds regelmatig fietst. Een tiental jaar geleden werd in België een onderzoek gedaan in het kader van een doctoraatsthesis over dit probleem. Mijn echtgenote heeft er toen aan meegewerkt, net als een aantal andere wielrensters en ook enkele niet-competitieve fietsters. Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat dit fenomeen (toen) zeer ernstig was en bij een hoog percentage van fietsende dames voor kwam. Bovendien waren ernstige complicaties mogelijk.
10 jaar terug werden de specifieke dameszadels nog niet zo vaak aangeboden in de handel, bovendien waren ze toen niet erg gericht op het competitiegebeuren.