Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Welk(e) lidmaatschap/licentie neem jij komend jaar?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2011 21:27

Als amateur B kon je ook geen officieel DK rijden. In sommige districten was er wel een officieus kampioenschap.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jan 2011 23:01

Ik heb mijn lidmaatschap bij WTC Amerika uit Bornem met nog een jaar verlengd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 08 jan 2011 09:49

Ah oke dat wist ik niet.
Weer wat geleerd haha.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

stokie
Forum-lid

stokie 08 jan 2011 10:20

volgens mij is het duidelijk.. allen elite worden, die categorie is gewoon duidelijk.. geen verwarring, gewoon koers

arepol
Forum-lid

arepol 08 jan 2011 10:30

Lol Stokie, dan moet ik langer dan 1,5 uur op de fiets zitten. Dat trek ik niet hoor
Alles is relatief 8-)

fizik
Forum-lid

fizik 26 jan 2011 00:52

In een ander topic net al mijn vraag gesteld, maar nu zie ik deze. Ik ben wel benieuwd naar meer overwegingen in keuzes tussen sportklasse, amateurs of alleen basislidmaatschap.

geer
Forum-lid

geer 26 jan 2011 10:30

Amclassic-fan schreef:De ouwe knarren die bij de B's alle wedstrijden wonnen gaan gewoon Sportklasse rijden, dan kunnen ze immers weer hun wedstrijdjes winnen ipv wat anoniemer bij de A's te rijden. Oftewel het probleem is nog altijd hetzelfde, het niveau's bij de Sportklasse zal veel te hoog zijn voor een instapklasse.

Mooi gesproken. Dat is nu precies wat de KNWU doet, oude wijn in nieuwe zakken...het gaat allemaal niets uitmaken.

Alleen is er nog wat onduidelijkheid (bij mij) welke categorieën je allemaal tegelijk mag laten starten. Er waren bij ons een aantal gemengde A+B wedstrijden.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 26 jan 2011 10:37

Wat een genot om in brabant te wonen.
Ik neem gewoon een NWB licentie masters/Amateurs A. Kan ik bij de NWB rijden in het weekend en 's woendags bij de WVAN. Zou ik eens een keertje een KNWU koers willen rijden kan dat ook nog. Leve de "wilde bonden".
Ach, ik zeg ook maar wat

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 26 jan 2011 10:37

Wie weet er toevallig al welke licentie je vanaf nu nodig hebt in Duitsland (Radsportverband NRW) of België (ECW)?

Volgens KNWU kan je beide met een Sportklasse en Amateur starten in het buitenland, maar ik was benieuwd of je ook met een basislidmaatschap en dan daglicentie kan starten (ik heb een medische keuring).

@Op het kantje: maar dan moet je wel lid zijn van een bij de NWB-aangesloten vereniging, toch?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2011 10:59

Ongeacht je licentie moet je bij de elite mee rijden in Duitsland als je onder de 35 (? of 40?) bent. Volgens mij mag je gewoon zowel met Sportklasse als met Amateur starten. Alleen als je in Nederland op niveau Sportklasse aan 't rijden bent heeft 't natuurlijk weinig zin, want dan gaat 't veel te hard.

In het oosten van 't land lijkt het erop dat er niets veranderd is met de nieuwe namen voor de categoriën. In de kalender is alles bij t oude gebleven. Enkel in het westen lijkt het erop dat veel wat amateur b was nu amateur is geworden en dus geen sportklasse.
Afbeelding

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 26 jan 2011 11:19

Amclassic-fan schreef:Alleen als je in Nederland op niveau Sportklasse aan 't rijden bent heeft 't natuurlijk weinig zin, want dan gaat 't veel te hard.

Dat snap ik, ook bij de ECW rijden Elite renners mee, dus daar was ik al op 'voorbereid'. Mijn punt was meer financieel: vorig jaar heb ik mijn licentie slechts twee keer gebruikt (+ 1 keer vergeten, maar gelukkig wel een compenserende premie gewonnen ;)) en waarschijnlijk zal ik 'm aankomend jaar wederom 2-4 keer gebruiken, dus dan is een daglicentie een stuk goedkoper.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2011 11:22

Daglicenties bestaan niet meer, die zijn vervangen door het basislidmaatschap. En daar hoef je in Duitsland niet mee aan te komen, in Nederlandse criteriums trouwens ook niet.
Afbeelding

Plaats reactie