Gaarne uw hulp
De 'canyon' ziet er trouwens ook prachtig uit.
Betreft de Gazelle Pro Tour met Dura Ace dit is een super keuze! Overigens laat Gazelle zijn frames zorgvuldig in Duitsland testen op kwaliteit en er wordt daar bekeken hoeveel een frame kan hebben ook de gewone stadfietsen van Gazelle ondergaan zo'n kwaliteits test Gazelle brengt geen fiets op de markt dat niet aan die kwaliteitseisen voldoet.
Ik denk dat ik er verstandig aan doe eens te tesen of 20 versnellingen 'mij brengen waar ik wil zijn'. Is dat het geval, dan lijkt me de Gazelle Pro Tour qua look en groep (en zo te horen geldt dat tevens voor het frame) inderdaad super.
Betreft de Gazelle Pro Tour met Dura Ace dit is een super keuze! Overigens laat Gazelle zijn frames zorgvuldig in Duitsland testen op kwaliteit en er wordt daar bekeken hoeveel een frame kan hebben ook de gewone stadfietsen van Gazelle ondergaan zo'n kwaliteits test Gazelle brengt geen fiets op de markt dat niet aan die kwaliteitseisen voldoet.
Ik denk dat ik er verstandig aan doe eens te tesen of 20 versnellingen 'mij brengen waar ik wil zijn'. Is dat het geval, dan lijkt me de Gazelle Pro Tour qua look en groep (en zo te horen geldt dat tevens voor het frame) inderdaad super.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Je moet er wel bij bedenken dat als je na verloop van tijd eventuele slijtage hebt je bij dura ace wel wat duurder uit bent dan bij bijvoorbeeld ultegra of 105. Maar denk dat de verschillen opzich niet heel groot zullen zijn, zal dan meer om remblokken en kettingen gaan dan om derailleurs
Verschil tussen 105 en Ultegra.... tjsa. Het is allemaal net wat duurzamer en lichter bij Ultegra, maar voor recreanten is 105 in principe de beste keuze. Zeker qua prijs/kwaliteit verhouding is deze groep zeer goed. De 2006 versie 10-speed is ook zeer goed uit diverse tests gekomen.
Als ik zou moeten kiezen tussen Ultegra en mindere wielen of 105 en betere wielen zou ik absoluut voor het laatste gaan. 105 is gewoon een uitstekende groep! Tenzij je echt 5x per week of meer fietst is dit gewoon meer dan goed genoeg.
Over versnellingen "testen of ze je brengen waar je wil zijn".... op het vlakke land is het lastig testen welk verzet je in de bergen nodig hebt.... Ik neem tenminste aan dat je doelt op de keuze voor een triple, double of compact? Want de zwaardere versnellingen zijn op ongeveer elke racefiets identiek...
Als ik zou moeten kiezen tussen Ultegra en mindere wielen of 105 en betere wielen zou ik absoluut voor het laatste gaan. 105 is gewoon een uitstekende groep! Tenzij je echt 5x per week of meer fietst is dit gewoon meer dan goed genoeg.
Over versnellingen "testen of ze je brengen waar je wil zijn".... op het vlakke land is het lastig testen welk verzet je in de bergen nodig hebt.... Ik neem tenminste aan dat je doelt op de keuze voor een triple, double of compact? Want de zwaardere versnellingen zijn op ongeveer elke racefiets identiek...
Wat betreft mijn visie op carbon. Op het moment is carbon een echte hype, het kan relatief goedkoop geproduceerd worden. Echter zit er nog wel wat verschil tussen carbon en carbon. Zo heeft Intersens een carbon frame van de Toscane (MG05) welke goed uit de test’s kwamen. Het frame van het duurdere model de Calabria (MG10) kwam behoorlijk slecht uit de test. Wat eerder al gezegd is, carbon in de achtervork is weg gegooid geld. Het ziet er leuk uit maar je wint er niets mee! Een full carbon frame ziet er ook gaaf uit. Wil je een goed carbon frame dat moet je 1500 euro alleen al aan het frame spenderen en dan nog heb je volgens mij een budget carbon frame.
Ik weet niet hoeveel je denkt te gaan rijden, maar een Shimano 105 of een Campa Veloce / Centaur groep moet volstaan. Daarnaast kun je dan kiezen voor een wat lichtere / leukere wielset omdat je wat geld overhoudt. De keuze tussen Shimano of Campagnolo moet je zelf maken, vraag het hier niet want dat wordt een hoog oplopende discussie (lees: ruzie). Kwalitatief gezien zijn de vergelijkbare groepen van Shimano en Campagnolo hetzelfde, het is maar net wat toevallig op de fiets zit die je mooi vind.
Wat betreft een triple of double, bij een triple weet je zeker dat je altijd een “backup” hebt bij het klimmen. Echter als je nu een wat oudere fiets hebt waar een double op zit en je kunt je daarmee redden dan zou dat met een nieuwe fiets ook kunnen. Een compact lijkt me geen verstandige keuze. Vooral op het vlakke heb je er helemaal niets aan en is de kans groot dat je geen goed verzet kunt vinden waarbij de ketting nog redelijk rechts staat.
Ik weet niet hoeveel je denkt te gaan rijden, maar een Shimano 105 of een Campa Veloce / Centaur groep moet volstaan. Daarnaast kun je dan kiezen voor een wat lichtere / leukere wielset omdat je wat geld overhoudt. De keuze tussen Shimano of Campagnolo moet je zelf maken, vraag het hier niet want dat wordt een hoog oplopende discussie (lees: ruzie). Kwalitatief gezien zijn de vergelijkbare groepen van Shimano en Campagnolo hetzelfde, het is maar net wat toevallig op de fiets zit die je mooi vind.
Wat betreft een triple of double, bij een triple weet je zeker dat je altijd een “backup” hebt bij het klimmen. Echter als je nu een wat oudere fiets hebt waar een double op zit en je kunt je daarmee redden dan zou dat met een nieuwe fiets ook kunnen. Een compact lijkt me geen verstandige keuze. Vooral op het vlakke heb je er helemaal niets aan en is de kans groot dat je geen goed verzet kunt vinden waarbij de ketting nog redelijk rechts staat.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Het is allemaal snel gegaan, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Gazelle ProTour. Echt tof dat jullie me hierbij hebben geholpen! In vergelijk met andere fietsen had ik voor deze prijs degelijk materiaal. (met name R600 velgen en Dura Ace groep). De buizen van het frame zijn in tegenstelling tot wat de foto je wellicht doet denken niet recht, maar lopen smal af (beetje conisch).


Quoten: Origineel geplaatst door abraxes op 19 Juli 2006
Het is allemaal snel gegaan, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Gazelle ProTour. Echt tof dat jullie me hierbij hebben geholpen! In vergelijk met andere fietsen had ik voor deze prijs degelijk materiaal. (met name R600 velgen en Dura Ace groep). De buizen van het frame zijn in tegenstelling tot wat de foto je wellicht doet denken niet recht, maar lopen smal af (beetje conisch).

Het is allemaal snel gegaan, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Gazelle ProTour. Echt tof dat jullie me hierbij hebben geholpen! In vergelijk met andere fietsen had ik voor deze prijs degelijk materiaal. (met name R600 velgen en Dura Ace groep). De buizen van het frame zijn in tegenstelling tot wat de foto je wellicht doet denken niet recht, maar lopen smal af (beetje conisch).

Quoten: Origineel geplaatst door abraxes op 19 Juli 2006
Het is allemaal snel gegaan, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Gazelle ProTour. Echt tof dat jullie me hierbij hebben geholpen! In vergelijk met andere fietsen had ik voor deze prijs degelijk materiaal. (met name R600 velgen en Dura Ace groep). De buizen van het frame zijn in tegenstelling tot wat de foto je wellicht doet denken niet recht, maar lopen smal af (beetje conisch).
graag gedaan
en tegen welke prjs en waar gekocht ?
en "degelijk"materiaal is nogal zwak uitgerust ...
postamble();
Het is allemaal snel gegaan, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Gazelle ProTour. Echt tof dat jullie me hierbij hebben geholpen! In vergelijk met andere fietsen had ik voor deze prijs degelijk materiaal. (met name R600 velgen en Dura Ace groep). De buizen van het frame zijn in tegenstelling tot wat de foto je wellicht doet denken niet recht, maar lopen smal af (beetje conisch).
graag gedaan
en tegen welke prjs en waar gekocht ?
en "degelijk"materiaal is nogal zwak uitgerust ...
postamble();
graag gedaan
en tegen welke prjs en waar gekocht ?
en "degelijk"materiaal is nogal zwak uitgerust ...
Ik heb de fiets in Amsterdam bij een 'gewone' dealer (kroonenbergbikes)kunnen kopen, voor 1600 euro. Het is wel pretiig om (anders dan in zekere zin bij de fietsgigant het geval is) een aanspreekpunt te hebben en daarbij gebruik te kunnen maken van enige service(beurten). Het is zeker de moeite waard geweest. Potverdorie wat ben ik tevreden zeg. Vandaag een eerste rit gemaakt, wauw.
en tegen welke prjs en waar gekocht ?
en "degelijk"materiaal is nogal zwak uitgerust ...
Ik heb de fiets in Amsterdam bij een 'gewone' dealer (kroonenbergbikes)kunnen kopen, voor 1600 euro. Het is wel pretiig om (anders dan in zekere zin bij de fietsgigant het geval is) een aanspreekpunt te hebben en daarbij gebruik te kunnen maken van enige service(beurten). Het is zeker de moeite waard geweest. Potverdorie wat ben ik tevreden zeg. Vandaag een eerste rit gemaakt, wauw.
Schitterend!Gefeliciteerd, mooie klassieke fiets.(licht) "slooping" heet dat trouwens, als de bovenbuis iets afloopt..Heb vandaag m'n Stevens Aspin opgehaald, ook erg mooi
zal binnenkort eens foto plaatsen.En jij ook veel plezier met je nieuwe aanwinst, eveneens een prachtmodel. Alvorens ik tot de koop van deze fiets besloot, ben ik in Oostzaan bij een Stevens dealer gaan kijken. Daar heb ik de Astin bewonderd. Lijkt me een uitstekende keuze.

- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Tjee zeg, dat doen niet veel mensen je na. Op de 18e nog volop orienteren op een fiets en op de 20ste al een fiets hebben en er al op gereden hebben! Veel rijplezier toegewenst en blijf ons op de hoogte houden van de ervaringen!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
foutje, al op de 19e een eerste rit gemaakt!