Schwalbe Ultremo ZX
jaapieo schreef: Dat zit natuurlijk gewoon tussen je oren, je merkt echt wel of een band lekker rolt of niet maar daar gaat je gemiddelde echt niet van omhoog. Op een stalen fiets red je het ook wel.
Op bijv de baan in Landgraaf merk ik duidelijk verschil hoor en ook in m`n gemiddelde snelheid ik kan immers makkelijker 40km/h blijven rijden en zakt m`n snelheid minder vlug in dus blijft het gemiddelde ook hoger.
Lijkt me eigenlijk niets meer dan logica

En dan kan je wel zeggen de rijder maakt de snelheid dat klopt echter als het materiaal niet goed is zal je ook minder hard rijden dus die wedstrijd waar je 3e was geworden had met een fatsoendelijke fiets ook misschien wel een 2e of 1ste plaats in gezeten

Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Dat eerste klopt, dat laatste niet.
Het zijn nog altijd de benen die het moeten doen, en materiaal is stijver geworden en de weerstand vermindert maar verder staat de ontwikkeling qua materiaal eigenlijk zo goed als stil, kijk bijvoorbeeld naar obree die in de superman houding fietste wat gewoon veel sneller is, die houding is toen direct verboden door de UCI, natuurlijk kun je in principe harder rijden met goed rollende bandjes ed. Maar het wordt altijd iets overschat, pomp je op de weg 10 bar in je wegbanden als vlieggewicht ben je bijvoorbeeld ook niks sneller dan met "zachtere" band, maar toch rijd het merendeel van de renners met veel te harde banden, dat is helemaal niet snel maar juist langzaam.
Maargoed, ik ontken ook niet dat ik zelf het verschil tussen banden wielen lagers en nog veel meer voel, tuurlijk... Maar het wordt in mijn ogen altijd een beetje overdreven.
Ik rij overigens ook met vrij prijzige tubes en let op de grammetjes van de fiets, echter plaats ik dit wel altijd onder "hobby" en niet echt onder het feit dat ik dan snellere tijden neer zou kunnen zetten.
Greets,
Het zijn nog altijd de benen die het moeten doen, en materiaal is stijver geworden en de weerstand vermindert maar verder staat de ontwikkeling qua materiaal eigenlijk zo goed als stil, kijk bijvoorbeeld naar obree die in de superman houding fietste wat gewoon veel sneller is, die houding is toen direct verboden door de UCI, natuurlijk kun je in principe harder rijden met goed rollende bandjes ed. Maar het wordt altijd iets overschat, pomp je op de weg 10 bar in je wegbanden als vlieggewicht ben je bijvoorbeeld ook niks sneller dan met "zachtere" band, maar toch rijd het merendeel van de renners met veel te harde banden, dat is helemaal niet snel maar juist langzaam.
Maargoed, ik ontken ook niet dat ik zelf het verschil tussen banden wielen lagers en nog veel meer voel, tuurlijk... Maar het wordt in mijn ogen altijd een beetje overdreven.
Ik rij overigens ook met vrij prijzige tubes en let op de grammetjes van de fiets, echter plaats ik dit wel altijd onder "hobby" en niet echt onder het feit dat ik dan snellere tijden neer zou kunnen zetten.
Greets,
mijn Flickr
In het bandensystemen artikel van januari in Fiets is de lekbestendigheid/doorprikkracht gemeten in een lab van verschillende banden oa de ZX en de Open Corsa CX. Daar scoort de ZX beduidend beter als de Open Corsa CX. De conti 4000s scoort in de Conti test (platte schroevendraaier punt) erg goed. Bij de Schwalbe testmethode (1,5mm punt) scoort de ZX beter.
Narlox schreef:Ben ook benieuwd naar deze banden.
ben aan het twijfelen tussen schwalbe ultremo zx of de gp 4000 s.
Zijn er ondertussen al mensen die hun bevindingen kunnen delen?
Ik heb ook tussen die 2 getwijfeld, maar heb toch de gp4000s gekocht
fc278752
-
- Forum-lid
Zelf intussen ongeveer 400Km weggereden op de ZX. Enige negatieve opmerking die ik heb, is dat de striping op de voorband niet recht aangebracht is. Bij draaien van het wiel lijkt het dan of er een slagje in het wiel is, terwijl het gewoon de striping is die plots wat verspingt. Vind ik toch wel zonde voor een dergelijke topband.
Verder nog geen enkele schade te merken aan band, ondanks veel rijden op fietspaden, die ze hier in België gebruiken om alle afval van de straat op bij mekaar te vegen. Stevigheid ziet er dus wel heel goed uit.
Voelen zeer soepel aan bij rijden + geven veel vertrouwen bij diepgaan in de bocht.
Voordien heb ik twee R1's versleten en die bevielen me ook zeer goed. Op een 10000km slechts twee keer lek gereden, waarvan één keer door mijn eigen schuld (niet aan het opletten en op een kei gereden, waarbij ik bijna tegen de grond ging). Ik lees daar veel slechts over, maar blijkbaar heb ik steeds sets gekocht die op een begenadigde dag gemaakt werden...
Verder nog geen enkele schade te merken aan band, ondanks veel rijden op fietspaden, die ze hier in België gebruiken om alle afval van de straat op bij mekaar te vegen. Stevigheid ziet er dus wel heel goed uit.
Voelen zeer soepel aan bij rijden + geven veel vertrouwen bij diepgaan in de bocht.
Voordien heb ik twee R1's versleten en die bevielen me ook zeer goed. Op een 10000km slechts twee keer lek gereden, waarvan één keer door mijn eigen schuld (niet aan het opletten en op een kei gereden, waarbij ik bijna tegen de grond ging). Ik lees daar veel slechts over, maar blijkbaar heb ik steeds sets gekocht die op een begenadigde dag gemaakt werden...
2006 Storck Vision Light
2010 Cervélo RS
2010 Cervélo RS
Hoi,
Is er iemand die me kan vertellen hoe die meetwaarden qua lekbestendigheid correleren met de praktijk?
Als nuchtere nederlander (euh belg) weet ik allang dat marketing en eindeloze beloften kant noch wal raken.
Het blijft dus mateloos boeien hoe men zich keer op keer achter het zelfde net laat vangen.
Ciao,
biker82 schreef:In het bandensystemen artikel van januari in Fiets is de lekbestendigheid/doorprikkracht gemeten in een lab van verschillende banden oa de ZX en de Open Corsa CX. Daar scoort de ZX beduidend beter als de Open Corsa CX. De conti 4000s scoort in de Conti test (platte schroevendraaier punt) erg goed. Bij de Schwalbe testmethode (1,5mm punt) scoort de ZX beter.
Is er iemand die me kan vertellen hoe die meetwaarden qua lekbestendigheid correleren met de praktijk?
Als nuchtere nederlander (euh belg) weet ik allang dat marketing en eindeloze beloften kant noch wal raken.
Het blijft dus mateloos boeien hoe men zich keer op keer achter het zelfde net laat vangen.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
Ik rijd met Conti GP4000s, m'n fietsmaat reed tot eind vorig jaar op Schwalbe Ultremo's. Ik nul keer lek, hij 3 keer. Was overigens niet de ZX.
Maar wat ik hiermee wil zeggen: de Conti GP4000s is voor mij een zeer lekbestendige band die ook nog eens zeer goede grip geeft. Voor mij niks anders, ook niet wanneer de ZX er beter uitziet.
Maar wat ik hiermee wil zeggen: de Conti GP4000s is voor mij een zeer lekbestendige band die ook nog eens zeer goede grip geeft. Voor mij niks anders, ook niet wanneer de ZX er beter uitziet.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Met conti reed in ongeveer 2 keer lek op een kleine 20000 km. Wel moet ik toegeven dat ik de banden nooit tot op de draad verslijt want een versleten band is gewoon miserie zoeken
.
Nu eens schwalbe durano plus gemonteerd op mijn trianingswielen : zwaar en zwaarlopend maar zouden oersterk zijn; gewoon uit nieuwsgierigheid eens gemonteerd.
Michelin vind ik dan weer niets, vredestein is iets beter maar mijn favoriet blijft conti

Nu eens schwalbe durano plus gemonteerd op mijn trianingswielen : zwaar en zwaarlopend maar zouden oersterk zijn; gewoon uit nieuwsgierigheid eens gemonteerd.
Michelin vind ik dan weer niets, vredestein is iets beter maar mijn favoriet blijft conti

trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;