gewicht.
Als je toch jong bent dan kun je beter sparen en als je deze fiets ontgroeit bent een andere en lichtere fiets kopen.
Eerst fietste ik ook op een fiets van ong. 9 kilo, en nu op een die 7 weegt.
Leuk voor de cijfers maar op het vlakke voel ik weinig verschil en om er nu allemaal geld in te steken omdat het tussen je oren zit en omdat je het leuk vindt om een lichtere fiets te hebben.
Edit: vento zijn nog altijd vrij zware wielen dus daar hoef je het niet echt voor te doen. Maar als ze merkelijk beter rijden dan de Miche(waar ik je geen antwoord op kan geven) die je er nu onder hebt dan zou ik het wel doen, wielen hebben veel invloed op hoe de fiets aan voelt.
Je zou ook kunnen proberen via het forum een mooie wielset die lichter en beter is dan je Miche en Vento te krijgen. Dan zijn de wielen niet nieuw maar het is wel een betaalbare manier.
Eerst fietste ik ook op een fiets van ong. 9 kilo, en nu op een die 7 weegt.
Leuk voor de cijfers maar op het vlakke voel ik weinig verschil en om er nu allemaal geld in te steken omdat het tussen je oren zit en omdat je het leuk vindt om een lichtere fiets te hebben.
Edit: vento zijn nog altijd vrij zware wielen dus daar hoef je het niet echt voor te doen. Maar als ze merkelijk beter rijden dan de Miche(waar ik je geen antwoord op kan geven) die je er nu onder hebt dan zou ik het wel doen, wielen hebben veel invloed op hoe de fiets aan voelt.
Je zou ook kunnen proberen via het forum een mooie wielset die lichter en beter is dan je Miche en Vento te krijgen. Dan zijn de wielen niet nieuw maar het is wel een betaalbare manier.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Als je zelf niet al te zwaar bent en toch serieus (500 gram) gewicht wilt besparen kun je nog denken aan een gebruikt setje mavic heliums. Zal even zoeken zijn en niet veel goedkoper dan Vento, maar wel nog duidelijk lichter.
En als je er zuinig op bent zul je er nog weinig op afschrijven en kun je ze altijd nog weer voor een redelijke prijs verkopen als je ooit een complete andere fiets zou kopen.
En als je er zuinig op bent zul je er nog weinig op afschrijven en kun je ze altijd nog weer voor een redelijke prijs verkopen als je ooit een complete andere fiets zou kopen.
wat ga je er mee doen? Ik vraag me af hoe interessant het precies is?
Ik hoor hier veel verhalen over enkele 100 gram.. terwijl je dat volgens mij als beginnend wieler toerist niet zo snel voelt.
Wat is je verwachting met deze fiets? groei je nog veel? of ga je over 2 jaar wat anders kopen? In dat geval zou ik deze fiets blijven rijden, en sparen voor de fiets van je dromen. Gaan dan je wielen kapot, dan heb je gespaard voor de wielset van je dromen, en koop je die net wat eerder dan het frame van je dromen, dan kun je stappen maken.
Ik zou dus vooral geen overhaaste aankopen doen, die niks mogen kopen. Helaas moet je soms gewoon geduld hebben om het spul te hebben wat je eigenlijk wil.
Als het echt goedkoop moet kun je ook nog gaten in je frame boren....
Ik hoor hier veel verhalen over enkele 100 gram.. terwijl je dat volgens mij als beginnend wieler toerist niet zo snel voelt.
Wat is je verwachting met deze fiets? groei je nog veel? of ga je over 2 jaar wat anders kopen? In dat geval zou ik deze fiets blijven rijden, en sparen voor de fiets van je dromen. Gaan dan je wielen kapot, dan heb je gespaard voor de wielset van je dromen, en koop je die net wat eerder dan het frame van je dromen, dan kun je stappen maken.
Ik zou dus vooral geen overhaaste aankopen doen, die niks mogen kopen. Helaas moet je soms gewoon geduld hebben om het spul te hebben wat je eigenlijk wil.
Als het echt goedkoop moet kun je ook nog gaten in je frame boren....
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Je hebt die fiets nog maar net. Kende je het gewicht niet toen je 'm kocht? Of toch wel en 'zit het alleen tussen de oren'. Wat denk je/wil je met een paar honderd gram minder bereiken? Als je slechts een beperkt budget hebt (wat helemaal geen schande is), zou ik de euro's gewoon mooi in m'n zak houden en doen wat hierboven ook al een keer gezegd is: eerst gewoon fijn gaan fietsen, 'flink' sparen en over een poosje dan een andere (en natuurlijk lichtere;)) fiets aanschaffen. Volgens mij dreig je nu alleen je geld uit te geven om een relatief 'zware' fiets minder 'zwaar' te maken. Ik zou er nog maar eens een nachtje (of wat meer) over slapen.
60 x Ventoux
Lekker gaan sparen voor een complete lichte fiets. Als je zo'n frame, zulke wielen, een dergelijke groep en zulke verdere afmontage hebt, zet je investering weinig zoden aan de dijk. Gewoon lekker gaan sparen en, wanneer je een beperkt budget hebt, een tweedehands fiets op de kop tikken. Voor 1000,- tot 1200,- moet je een heel mooi licht fietsje kunnen vinden op marktplaats.
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Tja, gewicht of beter geen gewicht kost geld daar kun je nu eenmaal niet van onder. Probleem van een lichte fiets is dat je overal de lijn moet doortrekken, een licht frame kopen en dan besparen op de andere onderdelen heeft geen zin en vice versa.
Als je een moderne tweedehands op de kop kunt tikken zoals fizik aangeeft dan ga je vanzelf op een relatief licht fietsje botsen. Bv: Red Bull pro SL met een ultegra groep en een easton wielset. Niet zo duur, licht en gewoon goed.
Als je een moderne tweedehands op de kop kunt tikken zoals fizik aangeeft dan ga je vanzelf op een relatief licht fietsje botsen. Bv: Red Bull pro SL met een ultegra groep en een easton wielset. Niet zo duur, licht en gewoon goed.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.