Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fsa Compressor

speric
Forum-lid HC

speric 05 nov 2007 10:43

Het zou zo moeten zijn dat je de beartrap monteert, 2 ringen met vertandingen/ verdikking erop, om de vorkbuis heen. Stuurpen erboven op vastzetten. Nu kan je door de ringen te verdraaien de ruimte uitvullen onder je stuurpen en zo de spanning op het balhoofd zetten.

Het schijnt alleen nog echt lekker gewerkt te hebben en is nu ook niet meer terug te vinden in het programma.

edwin01
Forum-lid

edwin01 05 nov 2007 23:51

Ik kreeg de beartrap meegeleverd met mijn EC90 vork, maar ik heb er heel snel een FSA compressor ingezet. Die beartrap was niet af te stellen en liep al los als je er zo'n beetje naar keek.... Van alles geprobeerd, de tanden een beetje opschuren, borglijm....
De FSA compressor werkt perfect (overigens wel in een 1 1/8" pijp...).

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 06 nov 2007 00:03

Kun je niet wat materiaal van alle vier de delen van de compressor afhalen ?
Met een vijl of met een schuurpapier en dan zorgen dat hij nog mooi rond blijft.
Misschien is dat een ( veilige oplossing ).

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 06 nov 2007 12:10

Verstandiger is het om de compressor aan te passen ipv de vork

-Veiliger, bij materiaal verwijderen vorkbuis maak je de wand dunner en ga je de constructie en sterkte wezenlijk beïnvloeden.
-Met verwijderen van wat materiaal compressor boet je minder in op veiligheid, de echte weight weenies verwijderen de compressor vaak na het afstellen balhoofd.
-Compressor is goedkoper dan vork, lukt het niet dan is er geen man overboord.

Plaats reactie