Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

AX-lightness, Lightweight, Marchisio, Mavic, Edco of Campa

fly
Forum-lid

fly 08 feb 2011 23:47

KXlight schreef:Tja, ik zou die mavic ccu's doen.

Volgens mij ook n topwiel, twijfel echter of n Fransoos onder n Italiaanse wil liggen
japie carbon schreef:Ik zou voor de LW of de bora gaan.

En dan staan de LW zeker op plaats 1, maar al staan de bora's heel gaaf in je fiets zou ik daarvoor gaan.

Voordeel van LW-> Ik rij zelf ook LW en had door een lekke tube mijn remvlak beschadigd, er was een stukje uit. Even contact opgenomen met Duitsland, wielen opgestuurd en vandaag(3 weken later) Stond de postbode alweer voor de deur. Ieder ander wiel had ik ws weg kunnen gooien.

Dit is ook wat waard bij een dergelijke wielset!
aftersales, service inderdaad erg handig
Toontje68 schreef:Zie Zipp er niet bij staan.. ;-)
had 't kunnen weten ;) ook toppers , net te US of A naar mijn smaak

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 08 feb 2011 23:49

Hak de knoop nou maar door en kies de lightweight's ;)
Je hebt eigenlijk al gekozen en een goede reden om iets anders te kiezen zul je niet snel gaan vinden :)
mijn Flickr

materialist
Forum-lid

materialist 08 feb 2011 23:54

Materialist schreef:lightweights geen twijfel over, je voelt na twee slagen dat er iets met je fiets gebeurt is.

Lijkt mij ook super rijden en mooie understatement onder n patserbak. Rijden ze echt zo geweldig? quote

Ik vond het een andere wereld van fietsen. Tube omleggen is kritisch, zeker in een afdaling moeten ze goed zitten. Even twee keer doen in de werkplaats van de fietsenmaker en vragen of hij meekijkt. Nabouwen heb ik ook geprobeerd maar het lukt niet om wielen zo te krijgen. Ik zou de dealer om een proefrit vragen, je kunt ze toch niet via een postorder kopen dus hij is niet bang dat je ze ergens anders besteld.
Succes
Do kin der mar druk mei weze

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 09 feb 2011 00:10

Ik zou toch voor de Campa's gaan, Ik hou wel van die G3 spaakpatroon, ziet er gewoon erg vet uit!!! (de kleuren moeten wel passen bij je fiets! maar die weten we niet)

En als je naar kwaliteit kijkt; voor die prijs zullen het allemaal echt wel topwielen zijn...

Als je zo goed bent dat je de verschillen tussen de wielen echt gaat merken in prestaties... Hoef je er niet naar om te kijken, dan worden wielen door je sponsor betaald of bepaald ;-)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

fly
Forum-lid

fly 09 feb 2011 08:52

jaapieo schreef:Hak de knoop nou maar door en kies de lightweight's ;)
Je hebt eigenlijk al gekozen en een goede reden om iets anders te kiezen zul je niet snel gaan vinden :)
Materialist schreef:lightweights geen twijfel over, je voelt na twee slagen dat er iets met je fiets gebeurt is.

Ik vond het een andere wereld van fietsen. Tube omleggen is kritisch, zeker in een afdaling moeten ze goed zitten. Even twee keer doen in de werkplaats van de fietsenmaker en vragen of hij meekijkt. Nabouwen heb ik ook geprobeerd maar het lukt niet om wielen zo te krijgen. Ik zou de dealer om een proefrit vragen, je kunt ze toch niet via een postorder kopen dus hij is niet bang dat je ze ergens anders besteld.
Succes

Lightweight ruleshier op het forum. Moet toch n goede reden voor zijn.:D.
'n Proefrit :rolleye: nog niet aan gedacht. Zouden ze dit echt kunnen regelen? Is het omleggen van n tube bij de LW's moeilijker dan gebruikelijk?
Gekke_Henkie schreef:Ik zou toch voor de Campa's gaan, Ik hou wel van die G3 spaakpatroon, ziet er gewoon erg vet uit!!! (de kleuren moeten wel passen bij je fiets! maar die weten we niet)

En als je naar kwaliteit kijkt; voor die prijs zullen het allemaal echt wel topwielen zijn...

Als je zo goed bent dat je de verschillen tussen de wielen echt gaat merken in prestaties... Hoef je er niet naar om te kijken, dan worden wielen door je sponsor betaald of bepaald ;-)

Ja zo goed ben ik :p, niet echt dus. Ik merk het net zo goed als 50 picogram clenbuterol:/. Niets menselijks is mij vreemd, er zit veel tussen ( mijn ) oren:)

Wel vreemd dat ik tot nu toe niemand hoor over de Edco's of AX lightnesses:(! ?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 09 feb 2011 09:27

Tubes omleggen bij LW is inderdaad iets moeilijker maar zo moeilijk natuurlijk ook weer niet, even wat handigheid krijgen.

LW's/Carbonsports service is inderdaad top en dat is toch wat waard als je meer als 2K uitgeeft aan wielen.

Moet wel zeggen persoonlijk vind ik de standaard LW's onder een italiaanse patserbak minder. De Bora's zijn kwa afwerking zeer mooi echter achterwiel is aanzienlijk zwaarder, maar zullen onder een italiaanse pasterbak prachtig staan.

AX lightness wielen zijn nog niet zolang op de markt dus weinig gebruikers ervaringen.
YFood !!!

HenH
Forum-lid

HenH 09 feb 2011 11:03

Als je iets over AX lightnes wielen wilt weten dan kun je lacev7 vragen, die heeft(weliswaar een lag setje) de wielen al een tijdje en wat ik gelezen heb is dat ze hem goed bevallen.
Hier is het topic http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=2&TID=34856
Ik zou wel voor de set gaan zonder de witte letters, die doen in mijn ogen afbreuk aan de wielen. Liever nog kocht ik de velgen en liet ze dan geheel naar wens inspaken.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 feb 2011 11:50

AX-Lightness zou ik niet aan beginnen, die moeten de boel 1e eens een beetje op orde krijgen. Afgelopen jaar hebben ze alleen maar nieuwe producten aangekondigd, maar uitleveren doen ze niet of nauwlijks. Op 't moment dat het spul dan wel in productie gaat is het al weer 10% tot 20% zwaarder, omdat 't anders toch niet altijd heel bleef. En dan plakken ze vervolgens een nieuwe naam op een oude velg en is het een nieuw prototype op Interbike...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

HenH
Forum-lid

HenH 09 feb 2011 18:56

Als ik nog een extra optie mag geven: Enve velgen en dan laten spaken.
Heb je unieke wielen die er strak uit zien.
Ik kan je echter niet echt helpen over de kwaliteit, ben zelf ook al aan het zoeken op WW;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 09 feb 2011 19:00

Volgens mij is dat gewoon hetzelfde als edge.

Die velgen kunnen allemaal nog zo mooi zijn, maar echt bijzonder zijn ze ook weer niet. Vind ik tenminste.

Fly, waar kom je vandaan? Je mag mn wielen wel ff in je fiets steken om te kijken hoe ze staan.
Materialist schreef:Ik zou de dealer om een proefrit vragen

Ben toch wel benieuwd waar jij denkt dat dat kan??

HenH
Forum-lid

HenH 09 feb 2011 19:02

Edge is inderdaad Enve. Ze hebben de naam veranderd toen ze richting Europa kwamen om rechtszaken te voorkomen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

materialist
Forum-lid

materialist 09 feb 2011 19:27

japie carbon schreef:
Materialist schreef:Ik zou de dealer om een proefrit vragen

Ben toch wel benieuwd waar jij denkt dat dat kan??

Elke fietsenmaker die wat wil verkopen
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie