Ik heb een andere vraag. Ik gebruik de 705 naar volle tevredenheid maar ga wel eens de mist in bij het laten navigeren van een van internet gehaalde route of van een zelfgemaakte route. Je kunt de rijRICHTING van de route niet zien. Of ik weet niet waar ik moet kijken. Soms is dit lastig, zeker als de route "kruis". Ik ben er natuurlijk al een paar keer ingetrapt en fiets dan precies verkeerd. De Garmin zwijgt dan en geef geen aanwijzingen meer.
Iemand een (bruikbare) tip?
navigeren met Garmin 705?
vdlee schreef:Ik heb een andere vraag. Ik gebruik de 705 naar volle tevredenheid maar ga wel eens de mist in bij het laten navigeren van een van internet gehaalde route of van een zelfgemaakte route. Je kunt de rijRICHTING van de route niet zien. Of ik weet niet waar ik moet kijken. Soms is dit lastig, zeker als de route "kruis". Ik ben er natuurlijk al een paar keer ingetrapt en fiets dan precies verkeerd. De Garmin zwijgt dan en geef geen aanwijzingen meer.
Bij twijfel 1x op de mode drukken en de grote rode pijl komt in beeld en wijst je de juiste weg.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
vdlee schreef:Ik heb een andere vraag. Ik gebruik de 705 naar volle tevredenheid maar ga wel eens de mist in bij het laten navigeren van een van internet gehaalde route of van een zelfgemaakte route. Je kunt de rijRICHTING van de route niet zien. Of ik weet niet waar ik moet kijken. Soms is dit lastig, zeker als de route "kruis". Ik ben er natuurlijk al een paar keer ingetrapt en fiets dan precies verkeerd. De Garmin zwijgt dan en geef geen aanwijzingen meer.
Je weet toch heus wel wat je al gehad hebt en wat nog niet ??
Maar idd , ik had laatst ook een rit waar ik 2 keer een stuk hetzelfde had en hij mij met de aanwijzing op scherm het 1e route wilde opsturen . Maar wetende dat ik daar niet in moest trappen toch het andere lijntje gevolgd .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Omdat ik geen route had voorbereid heb ik me vandaag eens thuis laten navigeren. Laat ik zeggen van ongeveer Lons le Saurier naar Annecy via Geneve door de Jura. Wat een ellende. Na 20km had ik er al 16 omgereden. De weg bleek doodlopend maar de kaart trok de boel gewoon door. Vervolgens heel wat keren dubieuze afslagen (soms genegeerd). Het was een ritje van 140km maar toen ik thuis was waren het er 170. Voorwerken op gpsies en dan als course rijden: perfect! Is het enige dat werkt. Mocht je denken, mmm, die van mij navigeert bij mij in het dorp altijd goed, kom dan vooral eens met mij mee rijden. Dat wordt lachen maar neem ook een paar extra energie pillen mee...
Mijn trainingen op bikeplanner.com
HenkV schreef:Omdat ik geen route had voorbereid heb ik me vandaag eens thuis laten navigeren. Laat ik zeggen van ongeveer Lons le Saurier naar Annecy via Geneve door de Jura. Wat een ellende. Na 20km had ik er al 16 omgereden. De weg bleek doodlopend maar de kaart trok de boel gewoon door. Vervolgens heel wat keren dubieuze afslagen (soms genegeerd). Het was een ritje van 140km maar toen ik thuis was waren het er 170. Voorwerken op gpsies en dan als course rijden: perfect! Is het enige dat werkt. Mocht je denken, mmm, die van mij navigeert bij mij in het dorp altijd goed, kom dan vooral eens met mij mee rijden. Dat wordt lachen maar neem ook een paar extra energie pillen mee...
170 km? Petje af, dan heb ik echt wel een paar pillen nodig.
Heb je bij de instellingen, routering,soms herberekenen op automatisch staan? Moet je in elk geval niet doen. Zet 'm op "op verzoek"en kies meestal neen als de edge het aan je vraagt. Je kunt zelf wel zien hoe je naar de route moet.
-
stillekracht
- Forum-lid
HenkV heeft niet de minste ervaring met dit apparaat 
Ik heb er ook een haat-liefde verhouding mee. Het blijft gewoon een apparaat wat nog niet uitontwikkeld is en te vroeg op de markt is gezet.
Ik heb er ook een haat-liefde verhouding mee. Het blijft gewoon een apparaat wat nog niet uitontwikkeld is en te vroeg op de markt is gezet.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik begin er over te denken om mijn City Navigator 9 kaart te gaan vervangen door openstreetmap, maar ben nog terughoudend vanwege de eventuele hoeveelheid manueel gemanipuleer.
De reden waarom ik dit overweeg is dat hier ogenschijnlijk (zie bike route toaster) betere fiets routes op te plannen zijn dan op commercieel kaart materiaal wat toch eigenlijk voor de auto is gemaakt.
Ik vind trouwens de EDGE wel uitontwikkeld (ik heb hem zelf al 2 jaar) ik vind alleen dat routenavigatie zoals bij een Auto een toetje is waarvoor de cpu niet snel genoeg is (zou hij dat wel zijn dan waren er weer klachten over de akkutijd). In noodsituaties als je niet weet waar je zit dan werkt het net genoeg om naar huis te komen. Alle andere functies, inclusief het narijden van courses werkt gewoon perfect.
De reden waarom ik dit overweeg is dat hier ogenschijnlijk (zie bike route toaster) betere fiets routes op te plannen zijn dan op commercieel kaart materiaal wat toch eigenlijk voor de auto is gemaakt.
Ik vind trouwens de EDGE wel uitontwikkeld (ik heb hem zelf al 2 jaar) ik vind alleen dat routenavigatie zoals bij een Auto een toetje is waarvoor de cpu niet snel genoeg is (zou hij dat wel zijn dan waren er weer klachten over de akkutijd). In noodsituaties als je niet weet waar je zit dan werkt het net genoeg om naar huis te komen. Alle andere functies, inclusief het narijden van courses werkt gewoon perfect.

Eric wil je dan van A naar B rijden uitsluitend op basis van instructies als gegenereerd door de garmin? Dus een "navigeer naar eindpunt" oplossing? Want in het geval dat dat niet zo is, kun je toch al de openstreepmap gebruiken bij het klaarmaken van de route op je pc en de route kopieren naar je garmin?
Het probleem dat ik ook heb met de alleen-garmin oplossing is dat je volgens mij ( ik heb de mogelijkheid niet gevonden ) slechts 1 punt kunt opgeven via de hardware. Als je dan persee via een bepaalde plek wilt moet je eerst die plek als eindpunt opgeven en als je daar bent een volgend punt. Dat is super onhandig. Of heb ik iets gemist?
Het probleem dat ik ook heb met de alleen-garmin oplossing is dat je volgens mij ( ik heb de mogelijkheid niet gevonden ) slechts 1 punt kunt opgeven via de hardware. Als je dan persee via een bepaalde plek wilt moet je eerst die plek als eindpunt opgeven en als je daar bent een volgend punt. Dat is super onhandig. Of heb ik iets gemist?
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik gebruik nu ook openstreetmap om courses te maken.
Maar er zijn 2 redenen welke waarom ik het ook nog graag op de EDGE wil hebben maar die zijn meer specifiek voor mij persoonlijk interessant, en voor anderen waarschijnlijk oninteressant.
- Ik woon net over de grens met Belgisch Limburg en rij daar vrij veel. Het fietspaden netwerk is daar mooi om te rijden en enorm uitgebreid. Maar helaas staan die fietspaden en knoopunten niet op de CN kaart. Ik heb de Knooppunten als Waypoints naar de EDGE geupload maar daar kan ik niet veel mee. Door alleen al op de kaart te kunnen zien waar de fietspaden liggen zou ik al behoorlijk beter af zijn.
- Ik ga 2 keer per jaar naar Mallorca, 1 keer lauter om te fietsen en een keer met de familie maar dan fiets ik ook. De routes welke daar door de verschillende touroperators worden aangeboden zijn zeer mooi maar zelf met normaal kaart materiaal moeilijk te vinden. (Met name de smallere doorsteekweggetjes staan vaak als veldweg aangegeven terwijl het asfalt is en andersom.) Maar op het openstreetmap materiaal staat dit wel. Op de Computer kan ik weer niet zien of het een drukke hoofdweg is of zo een mooi ge-asfalteerd landweggetje.
Er is altijd wel wat aan te merken natuurlijk
Maar er zijn 2 redenen welke waarom ik het ook nog graag op de EDGE wil hebben maar die zijn meer specifiek voor mij persoonlijk interessant, en voor anderen waarschijnlijk oninteressant.
- Ik woon net over de grens met Belgisch Limburg en rij daar vrij veel. Het fietspaden netwerk is daar mooi om te rijden en enorm uitgebreid. Maar helaas staan die fietspaden en knoopunten niet op de CN kaart. Ik heb de Knooppunten als Waypoints naar de EDGE geupload maar daar kan ik niet veel mee. Door alleen al op de kaart te kunnen zien waar de fietspaden liggen zou ik al behoorlijk beter af zijn.
- Ik ga 2 keer per jaar naar Mallorca, 1 keer lauter om te fietsen en een keer met de familie maar dan fiets ik ook. De routes welke daar door de verschillende touroperators worden aangeboden zijn zeer mooi maar zelf met normaal kaart materiaal moeilijk te vinden. (Met name de smallere doorsteekweggetjes staan vaak als veldweg aangegeven terwijl het asfalt is en andersom.) Maar op het openstreetmap materiaal staat dit wel. Op de Computer kan ik weer niet zien of het een drukke hoofdweg is of zo een mooi ge-asfalteerd landweggetje.
Er is altijd wel wat aan te merken natuurlijk

Eric, ik snap het en dat is inderdaad een mooie reden. Als je het doet geef de ervaring door. Ik heb nog geen ervaring met de openstreet map.