Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe Woon-Werk fiets

corniel
Forum-lid HC

corniel 15 jun 2011 11:40

Ik zit idd op mijn racer, of op de crosser, of op de TT. Maar dat is idd voor jou niet van belang.

Als ik het zo lees heb je eigenlijk alles in je bezit kwa afmontage. Ik zou zeggen dat een degelijk (CX) frame in de goede maat waar een bagadrager op geschroeft kan worden is wat je moet zoeken. Eventueel met een degelijk setje wielen erin. Misschien zo'n roemrucht handgespaakt setje van Zoran.

Ik weet niet in hoeverre en fiets als de Ridley X-Bow bagadrage proof te maken is: http://www.ridley-bikes.com/pd/nl/nl-be ... ross/x-bow" onclick="window.open(this.href);return false; (standaard geen oogjes) Als ik mij niet vergis heeft mijn CX frame die wel.

Er zijn mensen die bij Xi'an een frame hebben besteld. Voordeel is dat ze er in china vast een oogje op willen lassen (CX of MTB), nadeel is dat zo'n titaframe toch ook op zo'n manier 600 euro kost ofzo. Je hebt dan wel een hele gave (maar dan ook echt HEEL gaaf) bike hebt.

bibske
Forum-lid

bibske 15 jun 2011 16:00

Ja, ik heb behoorlijk wat spul liggen, ik mis vooral deraillerurs en goede wielen. Nieuwe wielen, achterderrie en ketting staan eigenlijk bovenaan op het verlanglijstje want dan kan ik weer een soepel lopende fiets maken die prima voldoet. Al de rest is extra luxe en dan kan je het zo gek maken als je wil natuurlijk.
Een cyclocross frame is wel een goed idee, zeker als daar vaak nokjes aan zitten is het een prima basis voor een nette fiets. Als ik echt ga investeren moet het wel een fietsje worden waar ik trots op kan zijn dus geen 13 in een dozijn (sorry, dus geen Trek FX en consoorten die ik al vaker heb aangeprijsd :lol: ). Dat titanium frame zou dan wel echt vet zijn maar dan valt mijn racer er wel weer een beetje bij in het niet en dat is nu ook weer niet de bedoeling...
Misschien een optie om gefaseerd over te gaan op een nieuwe fiets. Eerst het hoognodige vernieuwen en dan over een jaartje ofzo eens een nieuw / tweedehands frame. Financieel is het dan wat draaglijker maar vooral, dan spreid ik de lol van nieuwe spulletjes kopen een beetje (vrouwen moeten toch altijd weer shoppen :oops: )

corniel
Forum-lid HC

corniel 15 jun 2011 17:00

bibske schreef:Ja, ik heb behoorlijk wat spul liggen (..)

Een cyclocross frame is wel een goed idee (..)

Dat titanium frame zou dan wel echt vet zijn maar dan valt mijn racer er wel weer een beetje bij in het niet (..)
Ik denk dat dat laatste wel meevalt. Ik ben een beetje door mijn geld heen, en ik heb een prima frame voor mijn CX, maar dit is wel een hele mooie optie.

Als ik je 'problemen' aanhoor zou ik (los van budgettaire overwegingen) niet faceren. En nieuwe sjop-items kunnen natuurlijk op je Colnago. :)

bibske
Forum-lid

bibske 15 jun 2011 17:25

Dan moet ik daar maar eerst even wat meer km op maken want van slijtage heb ik niet echt last :oops:

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 jun 2011 23:55

Tja, daar ga ik niet over natuurlijk. ;)

ronin
Forum-lid

Gebruikersavatar ronin 20 jun 2011 06:22

bmiller schreef:...op zoek naar een andere woon werk fiets om de dagelijkse 24 km's te maken. ...max zo'n 800 euro....maar wel één bagagedrager achter, verlichting en spatborden.

Kortom hebben jullie nog meer ideeën, opties, tips waar op te letten, enz?
In zo'n geval zou ik voor een hybride fiets kiezen van bijv. Trek 7700 uit 2010 voor 799,-
Afbeelding

Sportief - degelijk - zo te financieren met het fietsplan - én deze fiets is ook ideaal als reisfiets te gebruiken (zodoende ben ik deze destijds op het spoor gekomen. Topbike's in Den Haag heeft er een aantal en één van de medewerkers heeft er zelf mee in Azië mee gefietst.

bibske
Forum-lid

bibske 20 jun 2011 10:22

Ik heb afgelopen vrijdag mijn tank even laten onderhouden, naaf gesmeerd en het maakt wel een verschil! Vanochtend had ik tenminste niet meer het gevoel dat ik de fiets op gang moest houden. Ik denk dat ik een nieuwe woon-werk fiets nog een half jaartje probeer af te houden, dan kan ik weer met het fietsenplan mee, scheelt toch weer. Als ik een half jaar met die tank blijf rijden dan doe ik mijzelf een nieuw fietsje cadeau!
Fietsenmakers zijn trouwens soms toch echt wel grappig, toen ik mijn fiets ging ophalen vertelde ik dat ik interesse had in een nieuwe woon-werk fiets voor 12km enkel, of hij nog ideeën had. Hij wist overigens dat ik een racefiets heb want ik kreeg korting omdat ik lid ben van de plaatselijke toerclub.
Zijn eerste voorstel was een elektrische fiets! :shock: Dus dan zou er naast de racefiets en MTB zoiets komen te staan? :lol: :lol: Volgens hem was het toch prettig om altijd even lang onderweg te zijn en niet meer bezweet aan te komen, euh...
Geef mij dan maar het meisje bij de slijter die me 2 jaar geleden om mijn ID vroeg toen ik een fles wijn wilde kopen (ik wordt eind dit jaar 30 ;))

Plaats reactie