Klinker rondjes
Dus dan zou je moeten kiezen tussen verhoogd risico op lekrijden of stuiterend je rondje rijden? Met hardere banden rijd je idd minder snel lek, maar een stootlek bij 7 bar? Pak jij stoeprandjes of kuilen met je koersfiets? Beetje off-topic misschien, maar hoe is 't nou afgelopen met je Cervélo?
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Daarom zegt Boonen ook dat ie met nog veel minder P-R rijdt..? Ik heb overigens altijd 8,5 achter en 8 voor liggen, maar ik zal het woensdag eens uitproberen, dan ligt er een klinkerstrook in een koers van ongeveer 1 km op een rondje van 5. Ik zal mn bandjes dan eens oppompen tot 7,5 achter en 7 voor. (Ik weeg overigens 78 kg)
Science of Performance!
P I M schreef:Dus dan zou je moeten kiezen tussen verhoogd risico op lekrijden of stuiterend je rondje rijden? Met hardere banden rijd je idd minder snel lek, maar een stootlek bij 7 bar? Pak jij stoeprandjes of kuilen met je koersfiets? Beetje off-topic misschien, maar hoe is 't nou afgelopen met je Cervélo?
moeten kiezen niet, maar die rensters kozen zelf voor de druk in de banden... vraag me ook niet waarom!? Tuurlijk pak ik wel eens randjes en kuilen, is IMHO onvermijdelijk af en toe. Af en toe gewoon gemakkelijker/ korter waardoor je weer lekker vooraan zit, en ja als daar een kuiltje bij zit, niks aan te doen dan. Sterker zelfs, ik heb in Ronde van Antwerpen de laatste etappe over de tweede kasseistrook alleen maar kuilen gepakt, omdat die er beter bij lagen dan de weg zelf, dan is de keuze snel gemaakt!
Ik heb weer een mooie nieuwe cervélo. nu een 2008 model, en als je daar een '07 naast hou, zie je daar wel wat verschillen in. Zie hieronder en zoek de verschillen

maus_1990 schreef:P I M schreef:Dus dan zou je moeten kiezen tussen verhoogd risico op lekrijden of stuiterend je rondje rijden? Met hardere banden rijd je idd minder snel lek, maar een stootlek bij 7 bar? Pak jij stoeprandjes of kuilen met je koersfiets? Beetje off-topic misschien, maar hoe is 't nou afgelopen met je Cervélo?
moeten kiezen niet, maar die rensters kozen zelf voor de druk in de banden... vraag me ook niet waarom!? Tuurlijk pak ik wel eens randjes en kuilen, is IMHO onvermijdelijk af en toe. Af en toe gewoon gemakkelijker/ korter waardoor je weer lekker vooraan zit, en ja als daar een kuiltje bij zit, niks aan te doen dan. Sterker zelfs, ik heb in Ronde van Antwerpen de laatste etappe over de tweede kasseistrook alleen maar kuilen gepakt, omdat die er beter bij lagen dan de weg zelf, dan is de keuze snel gemaakt!
Ik heb weer een mooie nieuwe cervélo. nu een 2008 model, en als je daar een '07 naast hou, zie je daar wel wat verschillen in. Zie hieronder en zoek de verschillen
Klein verschil bij 't bracket, ander vorkje, iets andere achterpadden...
En wat koersen betreft, in het begin van de koers probeer ik altijd langs oneffenheden heen te sturen, maar als ik wat vermoeider begin te raken worden randjes, putdeksels etc. gewoon meegepakt. En Belgische wegen staan er inderdaad niet bekend om dat ze geweldig onderhouden zijn hè...
PS: Dat jasje staat je goed
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je stootlek rijdt dan stuur je gewoon als een tractor oid. Van de lekke banden in de ploeg is maar een zeer gering deel door stootlek, meer dan een paar keer per jaar gebeurd dat echt niet. Meeste banden gaan gewoon lek door kleine steentjes, glas en dergelijke. Het is gewoon van de zotte om met 9 bar in 23 mm bandjes te rijden als je geen 90 kg weegt.
P I M schreef:maus_1990 schreef:P I M schreef:Dus dan zou je moeten kiezen tussen verhoogd risico op lekrijden of stuiterend je rondje rijden? Met hardere banden rijd je idd minder snel lek, maar een stootlek bij 7 bar? Pak jij stoeprandjes of kuilen met je koersfiets? Beetje off-topic misschien, maar hoe is 't nou afgelopen met je Cervélo?
moeten kiezen niet, maar die rensters kozen zelf voor de druk in de banden... vraag me ook niet waarom!? Tuurlijk pak ik wel eens randjes en kuilen, is IMHO onvermijdelijk af en toe. Af en toe gewoon gemakkelijker/ korter waardoor je weer lekker vooraan zit, en ja als daar een kuiltje bij zit, niks aan te doen dan. Sterker zelfs, ik heb in Ronde van Antwerpen de laatste etappe over de tweede kasseistrook alleen maar kuilen gepakt, omdat die er beter bij lagen dan de weg zelf, dan is de keuze snel gemaakt!
Ik heb weer een mooie nieuwe cervélo. nu een 2008 model, en als je daar een '07 naast hou, zie je daar wel wat verschillen in. Zie hieronder en zoek de verschillen
Klein verschil bij 't bracket, ander vorkje, iets andere achterpadden...
En wat koersen betreft, in het begin van de koers probeer ik altijd langs oneffenheden heen te sturen, maar als ik wat vermoeider begin te raken worden randjes, putdeksels etc. gewoon meegepakt. En Belgische wegen staan er inderdaad niet bekend om dat ze geweldig onderhouden zijn hè...
PS: Dat jasje staat je goed!
het Bracket is hetzelfde, op dat er in mijn nieuwe fiets gelijk mijn crankstel is overgezet
@AM- fan, jij mag het van de zotte vinden, ik ken er genoeg die met 10 bar of nog meer in hun banden startten! vooral op die industrierondes wordt het veel gedaan!

maus_1990 schreef:P I M schreef:maus_1990 schreef:
moeten kiezen niet, maar die rensters kozen zelf voor de druk in de banden... vraag me ook niet waarom!? Tuurlijk pak ik wel eens randjes en kuilen, is IMHO onvermijdelijk af en toe. Af en toe gewoon gemakkelijker/ korter waardoor je weer lekker vooraan zit, en ja als daar een kuiltje bij zit, niks aan te doen dan. Sterker zelfs, ik heb in Ronde van Antwerpen de laatste etappe over de tweede kasseistrook alleen maar kuilen gepakt, omdat die er beter bij lagen dan de weg zelf, dan is de keuze snel gemaakt!
Ik heb weer een mooie nieuwe cervélo. nu een 2008 model, en als je daar een '07 naast hou, zie je daar wel wat verschillen in. Zie hieronder en zoek de verschillen
Klein verschil bij 't bracket, ander vorkje, iets andere achterpadden...
En wat koersen betreft, in het begin van de koers probeer ik altijd langs oneffenheden heen te sturen, maar als ik wat vermoeider begin te raken worden randjes, putdeksels etc. gewoon meegepakt. En Belgische wegen staan er inderdaad niet bekend om dat ze geweldig onderhouden zijn hè...
PS: Dat jasje staat je goed!
het Bracket is hetzelfde, op dat er in mijn nieuwe fiets gelijk mijn crankstel is overgezet, achterpad heb ik nog geen verschillen in kunnen ontdekken zal zo is beter kijken, en de vork natuurlijk! ik vind de 3T vork nu ook mooier dan de Wolf qua vormgeving, alleen mag er van mij wel het logo van Wolf op! verder de verschillen: zadelklem is bij een '08 een uitgefreesde, CaneCreek ipv FSA balhoofd, en volgens mij, of het ligt aan de carbonstuctuur is het zwart ook gespoten itt mijn '07 frame.
@AM- fan, jij mag het van de zotte vinden, ik ken er genoeg die met 10 bar of nog meer in hun banden startten! vooral op die industrierondes wordt het veel gedaan!
Ik meende bij de achterpadden een klein verschil in de lak te zien.
En over die 10 bar, voor de koers zijn er genoeg mensen die nog flink bijpompen. Bandjes gewoon op spanning is niet mis mee hoor, maar sommigen zie je daar met verkrampte armen en een rood hoofd op die pomp duwen
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
