Zwijndrecht (Nld) - Zwijndrecht (B)
....maar het is natuurlijk ook een heeeele leuke tocht. Super organisatie, eten en drinken uitstekend verzorgd. Maar het leukst is natuurlijk het lekrijden: krijg je van de volgauto direct een reservewiel en wordt je door leden van de organiserende club uit de wind -op een zeteltje dus- teruggereden naar het peloton.......
staal.....what else.....??
[quote="lange63"]....maar het is natuurlijk ook een heeeele leuke tocht. Super organisatie, eten en drinken uitstekend verzorgd. Maar het leukst is natuurlijk het lekrijden: krijg je van de volgauto direct een reservewiel en wordt je door leden van de organiserende club uit de wind -op een zeteltje dus- teruggereden naar het peloton.......[/quote]
En hoe krijg je je eigen wiel weer terug? Of wordt die gerepareerd en dan weer als reservewiel voor een ander gebruikt?:D
En hoe krijg je je eigen wiel weer terug? Of wordt die gerepareerd en dan weer als reservewiel voor een ander gebruikt?:D
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
Het was wederom een fantatische dag. Er waren 260 deelnemers die het goed naar hun zin hebben gehad, en dat blijkt uit de reacties tijdends de tocht en bij de finish.
Volgend jaar de 32ste editie en zorg dat je dan er wel bij bent.
Tot volgend jaar
Volgend jaar de 32ste editie en zorg dat je dan er wel bij bent.
Tot volgend jaar
Om een in druk te krijgen van de tocht, lees dat het artikel op de onderstaande website van een van de vele deelnemers.
http://www.jan57.nl/
en het volgende is ook van een van de deelnemers:
In mijn werk wordt ik er de laatste jaren steeds vaker mee geconfronteerd dat het sportverenigingen niet (meer) lukt om voldoende vrijwilligers te mobiliseren om op een verantwoorde wijze een evenement te organiseren. Ook het blad Fiets constateerde enige tijd geleden dat om deze reden steeds meer evenementen van de tourkalender verdwijnen.
Kennelijk is DTC De Mol hierop een positieven uitzondering: het is ons toch maar weer gelukt om 260 man aaneengesloten over een afgezet parcours van 225 km te loodsen, adequaat in te spelen op calamiteiten en iedereen te voorzien van eten en drinken en -zo nodig- van reservemateriaal.
De huisspreuk 'Fietsen bij De Mol doe je voor je lol' klinkt soms wat oubollig, maar kennelijk hebben veel leden zoveel lol bij De Mol dat zij zich graag belangeloos inzetten: chapeau!!
http://www.jan57.nl/
en het volgende is ook van een van de deelnemers:
In mijn werk wordt ik er de laatste jaren steeds vaker mee geconfronteerd dat het sportverenigingen niet (meer) lukt om voldoende vrijwilligers te mobiliseren om op een verantwoorde wijze een evenement te organiseren. Ook het blad Fiets constateerde enige tijd geleden dat om deze reden steeds meer evenementen van de tourkalender verdwijnen.
Kennelijk is DTC De Mol hierop een positieven uitzondering: het is ons toch maar weer gelukt om 260 man aaneengesloten over een afgezet parcours van 225 km te loodsen, adequaat in te spelen op calamiteiten en iedereen te voorzien van eten en drinken en -zo nodig- van reservemateriaal.
De huisspreuk 'Fietsen bij De Mol doe je voor je lol' klinkt soms wat oubollig, maar kennelijk hebben veel leden zoveel lol bij De Mol dat zij zich graag belangeloos inzetten: chapeau!!
-
- Forum-lid
niets meer aan toe te voegen, een hele lange zit maar een geweldig spektakel onderweg en een perfecte organisatie.
Om een idee te krijgen hoe het was bekijk de foto's maar eens.
http://demol.awardspace.com/zw-zw2008/archiefframe.htm
Voor meer informatie over de tocht kijk ook eens op de website van De Mol.
www.fietsclubdemol.nl
Jazeker! De tocht staat bij mij in de agenda. Aan de grens zullen we weer opgewacht worden door de nodige Belgische motor-agenten, die er ongetwijfeld weer een flink spectakel van maken!. Heb begrepen dat deze tocht als "stage" dient voor agenten die in de toekomst de Vlaamse Klassiekers moeten gaan begeleiden. De verzorging zal ook dit jaar weer "ouderwets" zijn en de opbrengst gaat naar het fonds Kinderen Kankervrij. Kortom: fiets eens mee........!!!!
staal.....what else.....??