Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
gamiel
- Forum-lid
gamiel
02 mar 2011 00:56
wilcoelskamp schreef:Ik heb nu de Thule proride 591 voor de gewone toerfietsen. Maar zit te twijfelen of het een verstandige keuze om de racefiets te vervoeren met deze drager of dat ik de Outride 561 moet aanschaffen.
Geen enkel probleem met de Proride 591. Drie keer mee op vakantie geweest (950 tot 1400 km enkele reis, max ca. 130 km/h). Ik pak voor dergelijke reizen m'n fiets (vork en buizen) wel goed in (tegen steenslag etc) met ordinaire (verwarmings)buisisolatie, verkrijgbaar bij elke bouwmarkt voor een paar . Simpel op maat te maken, en vastzetten met tape. En vangt zo ook geen extra wind.
Let wel: ik heb een alu Principia, oversized buizen, dunwandig .... gewoon met beleid de klem vastdraaien. Maar dat geldt voor elke fietsendrager.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
dapoker
- Forum-lid
dapoker
02 mar 2011 08:26
Sharkman 1 schreef:Geen enkele lichtgewicht fiets is geschikt/ontworpen om met hoge snelheid op een autodak vervoerd te worden (dus ook geen alu, titanium of staal valt nog te overwegen).
Wil je zoiets dan is de beschermer en snelheden tot max 100 km/h over niet te grote afstanden nog te overwegen.
Als je ziet wat proffietsen lijden als ze op een dak staan en wat er dan kapot gaat moet je dit gewoon niet willen.
Achterop of Beter nog in de auto zijn gewoon veel betere opties.
Nou... Mijn lichtgewicht Orbea (alu) staat toch elk jaar op de auto richting Zuid-Frankrijk. En ik kan je vertellen dat ik zelden - buiten tanken en tol - onder de 140 per uur kom op de fijne Franse wegen. Fietsje ziet en werkt nog altijd als nieuw... geen centje pijn.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
02 mar 2011 13:39
en een achterklep drager? of past dat niet?
-
dapoker
- Forum-lid
dapoker
02 mar 2011 13:44
MrT schreef:en een achterklep drager? of past dat niet?
Dat zou ik je afraden... of je moet het leuk vinden om een uurtje of 8 naar een rammelaar willen luisteren. Daarbij is het vaak ook niet de meest beste oplossing wat bescherming van je auto.
-
gotcha1
- Forum-lid
gotcha1
02 mar 2011 13:53
Gewoon wielen eruit,achterbank desnoods plat en fiets in de koffer

-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
02 mar 2011 14:57
Gotcha1 schreef:Gewoon wielen eruit,achterbank desnoods plat en fiets in de koffer
...tot je gezinsuitbreiding krijgt. Zelf slechts 80cm groot, maar wel met een enorm aantal accessoires
OT: Die Thule lijkt me wel wat. Iemand een goedkope webshop hiervoor? De voorwieldrager moet je er zeker los bijkopen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
havana
02 mar 2011 17:06
Dan koop ik gewoon een Renault Espace. Geen mooie auto, wel een zeer praktische.
P.S. Vroegah lag ik gewoon "los" op de achterbank van de 2CV. Tegenwoordig word je als ouder als crimineel neergezet als je niet de nieuwste en veiligste Maxicosi-meuk hebt van 800 euro. Van Marktplaats kan natuurlijk echt niet want "het is wél je kind"..... :rolleye:
-
fietspraat
- Forum-lid
-
Contact
fietspraat
02 mar 2011 17:21
bij mij geen racefiets op het dak of trekhaak. dan maar helemaal uit elkaar, dus wielen eruit en zader eraf. Dan past een frame toch al snel tussen of achter tassen.
en voor wielen heb je mooie tassen, waarmee je je wielen op de rest van je bagage kunt plaatsen.
fiets,fiets,fiets en verder niets.
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
wilcoelskamp
02 mar 2011 20:18
Niet als je 2 kinderen hebt , en ook nog 2 honden meeneemt. Dan blijft er weinig ruimte of keuze over.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
bluv107
- Forum-lid
bluv107
16 mar 2011 15:44
Ik gebruik de outride 561 voor mijn carbon racefiets / voorvork inmiddels twee jaar en geen centje pijn. Afgelopen zomer 5000 km rondje Tsjechië - Hongarije - Kroatië zonder probleem. Ik rijd meestal niet harder dan 140 - 150 km/u. Staat naast de alu fiets van mijn zoon (in tegenovergestelde richting, anders red ik het niet met de sturen) en een skibox. Onderweg check ik altijd bij tussenstops of het allemaal nog een beetje stevig zit. Tja, thuis altijd even dode insecten poetsen maar die krijg ik er altijd wel vanaf. En ik zal vast meer brandstof verbruiken maar daar maak ik me niet druk om. Heb nog nooit steenslagschade gezien. Ooit wel bijna op de péage tegen een hoogtebord opgereden

, maar net op tijd door een andere automobilist gewaarschuwd... geloof dat dit me niet snel weer gebeurt! Voor ik tot aanschaf overging aan Tom Schouten gevraagd of ik er met een carbon voorvork verstandig aan deed en hij was daar bijzonder laconiek over en vond het geen enkel probleem. Anders kun je wellicht ook beter kasseien mijden als je bang bent voor je spullen.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
-
joebar
- Forum-lid
joebar
16 mar 2011 21:52
Ik heb met de outride 561 mijn fietsen naar Italie meegenomen en aan de max snelheid gehouden. De patten op mijn Pinarello zijn niet vlak, dus daar moet je wel mee uitkijken.
Je kunt een ring aanpassen voor opvulling zodat je wel een vlak gedeelte krijgt.
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
16 mar 2011 22:10
havana schreef:P.S. Vroegah lag ik gewoon "los" op de achterbank van de 2CV. Tegenwoordig word je als ouder als crimineel neergezet als je niet de nieuwste en veiligste Maxicosi-meuk hebt van 800 euro. Van Marktplaats kan natuurlijk echt niet want "het is wél je kind"..... :rolleye:
Hebben we dat gemeen, tot dat ik ouder werd, toen wou ik niet meer bij moeders in de auto... "tomme auto doet et niet" (hij had wat moeite met starten...) De nissan van pa had de voorkeur
En +1 voor waar het om ging, de veiligheid creëer je niet door geld te spenderen aan een zitje, des te meer aan je rijstijl...