Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Enquete Ergernis

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 dec 2008 16:39

[quote="GastheerG"]Wie gaat er bewaken dat er geen slechte grappen meer worden gemaakt?[/quote]
+1
foute grappen moeten verboden worden!!!
Live fast; die young. mijn blog

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 17 dec 2008 16:49

[quote="havana"] (..) mensen die actief iets bijdragen op het forum.[/quote]

Mijn enquete:

een reaktie met alleen +1, is dat een actieve bijdrage aan een forum ;)
Opgeven is geen optie!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2008 16:55

Volgens mij moet het weer fietsweer worden.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 dec 2008 17:07

Het probleem wat ik heb met enquêtes op het forum is dat de meeste maar wat luk raak vragen zonder enige vorm onderzoeksonderbouwing, statistische opzet en analyse. Ook is er geen enkele terugkoppeling van de uitkomsten naar het forum. Het blijft bij vragen/stellingen waarbij de vragen vaak onduidelijk zijn of voor meerdere uitleg vatbaar zijn. Regelmatig is de spelling van een zwak niveau. Ik wil best meedoen aan enquêtes maar wel graag serieus. Van beide kanten wordt er tijd ingestoken.

[quote="Daniel1975"]Volgens mij moet het weer fietsweer worden.....[/quote]

Is het al, maar een lekker zonnetje is welkom :p.
What makes the boat go faster?

corniel
Forum-lid HC

corniel 17 dec 2008 17:28

Ik sluit met aan bij Livio: de vrijblijvendheid gecomibineerd met het veelal bedroevend lage niveau doet mij meestal besluiten niet mee te doen. Ik kan me niet herinneren dat er ooit terugkoppeling komt op deze onderzoekjes... (Daarom ook mijn +1 eerder)

Ik sta niet onwelwillend tegen enquêtes, maar ik stop geen tijd in iets waar een ander dat ook niet bereid is te doen.

foosho
Forum-lid

foosho 17 dec 2008 18:21

[quote="GastheerG"]Meer dan de helft van de topics zijn enquetes! [/quote]
Dat is toch wel anders, al trek ik m'n wenkbrauwen ook wel eens hoog op bij sommige topics ;)

't Grote verschil is natuurlijk dat je bij 'normale topics' met elkaar kunt discussieren, een enquete is eenrichtingsverkeer. Als het niveau dan ook nog es dramatisch is, de uitslag niet gedeeld wordt, heeft het wmb weinig meer met een forum van doen, maar zitten we gewoon iemands schoolwerk te doen.

Maar nogmaals:
Als de enquete van acceptabel niveau is (discutabele term, maar in concrete gevallen meestal wel duidelijk), de uitslag weer gedeeld wordt, zodat er nog wat over gediscussieerd kan worden (daar is een forum immers voor!) kan daar wmb prima ruimte voor zijn.
Hierop wat strenger worden is ook goed voor de serieuze enquete houders: Als er veel 'slechte' enquetes zijn zal het enthousiasme gauw afnemen om er uberhaupt een in te vullen, wat weer ten koste van de 'goede' enquetes gaat.

--
Ik heb helaas al in geen weken meer op de fiets gezeten, wegens het weer en andere rompslomp /cries

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 dec 2008 18:59

[quote="Daniel1975"]Volgens mij moet het weer fietsweer worden.....[/quote]

Jij slaat de spijker op z'n kop.

Maar het voorstel om een aparte groep te maken voor dit soort enquettes is het overwegen waard.
Ga eens in overleg met de andere mods zou ik zeggen.

seger
Forum-lid

seger 17 dec 2008 19:00

je moet je gewoon niet te druk maken om die enquetes. je HOEFT ze niet in te vullen hè. Het is voor die mensen wel lekker handig om een enquete online te zetten. Dan kom je snel aan veel respondenten.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 18 dec 2008 12:50

[quote="Theo V"][quote="Daniel1975"]Volgens mij moet het weer fietsweer worden.....[/quote]

Jij slaat de spijker op z'n kop.

Maar het voorstel om een aparte groep te maken voor dit soort enquettes is het overwegen waard.
Ga eens in overleg met de andere mods zou ik zeggen.[/quote]

Nee hoor, dat lijkt me geen goed plan. Werkt volgens mij stimulerend, en over hoeveel enquetes hebben we het nu eigenlijk ?
Daarnaast is altijd in de titel al duidelijk te zien dat het om een enquete gaat, gewoon overslaan als je daar niets mee hebt dus ;)
Afbeelding | Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 dec 2008 19:58

[quote="Freerider"]
Daarnaast is altijd in de titel al duidelijk te zien dat het om een enquete gaat, gewoon overslaan als je daar niets mee hebt dus ;)

[/quote]

Dat is dus het probleem, je kan het niet altijd uit de titel halen.
Als dat wel zo was zou ik het ook overslaan.
Ik heb verder geen probleem met de enquettes op zich alleen heb ik het idee dat het er steeds meer worden.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 18 dec 2008 20:14

Dan zal ik speciaal voor jou de titels aanpassen als het weer voorkomt :)
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie