Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
ts-biker
- Forum-lid
-
Contact
ts-biker
07 jan 2009 23:01
xytras schreef:Ik betwijfel of het gaat om iets ivm de terugroepaktie. De mijne is afgemonteerd met deda en ik dacht dat er sprake was van fsa of zo. Het gekraak komt meer van onderaan-achteraan de fiets. Nu de fiets is binnen bij een Isaac-dealer (Capino uit Wevelgem, Belgie) voor een second opinion. Wanneer deze fm de oorzaak niet vind wordt contact genomen met de vertegenwoordiger om het frame naar peza te brengen. Ik merk wel geen scheurtjes in het frame, of het zou moeten onder de lak zitten.
@TS: kan het niet zijn dat er een probleem is tussen verbinding van de carbon achtervork met de alu achterpatten?
Aan loszittende pedalen heb ik niet gedacht. Deze zijn eigenlijk door de fm gemonteerd en zijn er nooit af geweest of zo. Het enige wat ik weet is dat ik zeer ontevreden ben over de fm waarbij ik de fiets heb gekocht! (geen dealer, mss wel mijn fout)
Hebben ze al eens gekeken naar de 2 bevestigingsboutjes (zoals bij een trapstel/spider) die de staande achterbrug verbind met de liggende ? Soms komen die wel eens wat los (weinig lbs'en zien die immers na bij verkoop) of is er vuil tussen gekropen, even demonteren, proper maken, kopervet of montagepasta eraan en het euvel is misschien reeds verholpen !
-
xytras
- Forum-lid
xytras
08 jan 2009 11:16
Merci voor de tip! Zal uw antwoord eens doormailen aan Capino. Hopelijk is het euvel snel opgelost want ik fiets er dus niet meer é. dat gekraak is gewoon om zot te worden
-
xytras
- Forum-lid
xytras
09 jan 2009 14:21
Voor de geïnteresseerden misschien een kleine update. De fiets wordt gedemonteerd door Capino en het frame zal opgehaald worden door iem van peza voor verder onderzoek. Ik neem dus aan dat het euvel toch niet simpel op te lossen zal zijn. We zullen maar hopen op een gratis nieuw frame zeker? Dat zou dan moeten de Sonic worden.
-
Winston
- Forum-lid
Winston
09 jan 2009 22:20
xytras schreef:De fiets wordt gedemonteerd door Capino en het frame zal opgehaald worden door iem van peza voor verder onderzoek. Ik neem dus aan dat het euvel toch niet simpel op te lossen zal zijn.
Ik denk als de fiets gedemonteerd wordt de oorzaak van de kraak nooit gevonden zal worden. Als er geen breuk in het frame zit, komt de kraak altijd uit een van de gemonteerde componenten.
Bikes&Coffee What else?
-
xytras
- Forum-lid
xytras
10 jan 2009 16:14
Er zou iets mis zijn met de verbinding tussen liggende en staande achtervork. Gezien de alu achterpatten verlijmd(?) zijn met de carbon staande en liggende achtervork kan ik me wel voorstellen dat er gekraak van komt bij een evnetuele produktiefout. Vandaar dat het frame wordt opgehaald.
-
dehulk
- Forum-lid
dehulk
11 jan 2009 04:59
Ik weet niet welke wielen je erin hebt , maar het kraken kwam bij mij doordat de body was ingevreten bij de Easton circuit wielen ,je kan daar ook eens naar kijken.
-
xytras
- Forum-lid
xytras
11 jan 2009 11:59
de hulk schreef:Ik weet niet welke wielen je erin hebt , maar het kraken kwam bij mij doordat de body was ingevreten bij de Easton circuit wielen ,je kan daar ook eens naar kijken.
Het ligt niet aan de wielen. 'k heb een setje Planet X pro carbon 50 waarmee ik twee keer heb gereden en een setje zonda's. Bij beiden heb ik het gekraak.
-
xytras
- Forum-lid
xytras
12 feb 2009 22:34
Even een update na een maandje wachten. De fiets werd dus inderdaad gedemonteerd en opgestuurd naar Peza en daarna doorgestuurd naar Isaac. Vandaag het verlossende mailke gekregen dat het onbekende gekraak onder de garantie valt en dat ik volgende week een nieuw Sonic 2009 frame zal ontvangen. als dat geen goeie afhandeling is! Isaac rules!
Wat de oorzaak van het gekraak betreft, dit blijft voor mij onbekend