Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

cross bike of fitnessbike?

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 18 feb 2009 21:23

ik ben zelf begonnen op een dergelijke fiets, leek mij in al mijn jeudige onnozelheid de ideale combinatie tussen een mountainbike en racefiets. nu wil ik op de weg echter niks anders meer dan een racebocht. ik irriteer me al als ik 5 minuten tegen de wind in fiets met m'n mountainbike. ik zou lekker een racer of een cyclocrosser kopen. een racer kunnen ook 25 mm bandjes onder eventueel. cross en fitness bikes hebben wel een andere geometrie als de gemiddelde racefiets. je zou eventueel ook nog voor een zogenaamde comfort racer kunnen gaan zoals een specialized allez o.i.d. denk dat je op termijn spijt krijgt van je flatbar en dan overzetten naar een racebochtje is nogal kostbaar
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 feb 2009 15:34

Ik ben ook ooit begonnen met een cross hybride met ongeveer dezelfde ambities als jij. Binnen 2 jaar heb ik alsnog een racefiets gekocht en zou nu niet anders meer willen. Zo te horen ook de ervaring van CUBEmeister. Is dus eigenlijk zonde geweest dat ik ooit die cross hybride heb gekocht. Denk er dus echt goed over na zou ik zo zeggen. Wellicht het beste om met meerdere types proefritjes te gaan maken zodat je het verschil kunt ervaren.

bibske
Forum-lid

bibske 19 feb 2009 16:51

Ik heb zelf al een jaar of 4 een "crossbike" en nu net een racefiets gekocht omdat ik liever op de weg fiets en met een groepje mee kan. Die crossbike blijf ik erbij houden voor in de winter of om met mijn vriend te gaan fietsen, hij zweert bij een MTB. Ik denk dat je ook even moet kijken waar je vader op rijdt als je veel met hem wil gaan fietsen. Heeft hij een racefiets, dan kies je beter niet voor een crosshybride of je moet echt in topconditie zijn. Ik heb met mijn crossbike echt prachtige tochten gemaakt, zowel op de weg als door de bossen, dus spijt heb ik zeker niet.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 feb 2009 17:04

Ik zou ook voor een racefiets gaan.
Ik heb al jaren een racefiets. De afgelopen zomer kwam er een mtb bij omdat m'n toenmalige vriendin graag wou mtben. Omdat dat toch niet helemaal mijn ding was (tis een beetje een lompe fiets) heb ik een cyclocrosser inelkaar geflanst. Dit is echt een heerlijke tussenoplossing.
Ik kan er in de winter met rotweer heerlijk mee op de weg toeren (niet te lange tochten) en af en toe een stukje het bos in!

bo
Forum-lid

bo 04 apr 2009 12:29

Het is de Speeder T2 van Merida geworden. Volgende week kan ik 'm ophalen en beginnen.

bibske
Forum-lid

bibske 05 apr 2009 23:26

Een mooie fiets waar je vast erg veel plezier van zal hebben!

Plaats reactie