Marmotte rijden met tubes of met bandjes???
-
- Forum-lid
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05
en die sealant, zou dat helpen bij een lek of tegen een lek? Ik ken het ook niet nml...
Jelle
Jelle
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
Zou persoonlijk voor bandjes gaan, minder gezeur bij lekrijden en bovendien zijn de remprestaties beter. In de regen zou ik niet graag met carbon gaan rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05
ik neem voor de mont ventoux mn andere wielen mee, voor als het regent...
wel overwegen waard...
jj
wel overwegen waard...
jj
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Als je sealant in je tubes wil spuiten, even het ventiel eruit schroeven en zo in het buisje spuiten. Dan zit je ventiel niet vast door de latex. Bij het oppompen even opletten dat je ventiel op vier uur of acht uur zit, dan kan de sealant ook niet uit het buisje naar het ventiel lopen. Zeker niet boven negen uur of drie uur. Als er dan nog wat latex in je ventielbuisje zit stroomt dit met oppompen alsnog door het ventiel.
Even voor de duidelijkheid, twaalf uur is helemaal bovenaan en zes uur helemaal onderaan.
Een sealant is prima preventiemiddel tegen lekrijden.
Even voor de duidelijkheid, twaalf uur is helemaal bovenaan en zes uur helemaal onderaan.
Een sealant is prima preventiemiddel tegen lekrijden.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ligt aan je VD, normaal kan een VD een verschil aan van max 14 tanden, de nieuwere types kunnen vaak 16 tanden hebben.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
havana schreef:Zou persoonlijk voor bandjes gaan, minder gezeur bij lekrijden en bovendien zijn de remprestaties beter. In de regen zou ik niet graag met carbon gaan rijden.
Tubes gaat mijn voorkeur naar uit wat de remprestaties betreft ligt maar net aan welke combinatie remhoeven,blokken en ervaring(durf).
2006 met LW's icm ZG hoeven en Corima kurken blokken de Marmotte gereden nou dan daal je met de daver op je lijf.
2007 LW's icm ZG hoeven en swisstop yellowking ook dit vondt ik niet erg veilig aanvoelen voorwiel gaf een stotend en bokkend gevoel.
2008 LW icm record hoeven en LW (swisstop grijs) dat was voor mijn gevoel de beste combinatie goed doseerbaar en veel rempower.
Nu rijdt ik met Superrecord met de Campa carbonblokken T3 deze combi remt erg goed zolang het droog blijft, ziet het er naar uit dat ik wel eens nat kon worden steek ik Swisstop grijs(lightweight) deze remmen in alle omstandigheden goed.
Hoevaak rij je nu lek op een stel nieuwe tubes kans is toch erg klein,kit je een stel nieuwe tubes op je LW's en 1 of 2 busjes Vittoria Pitsstop mee en knallen maar.
I live to ride,I ride Passoni
Ik heb inderdaad ook de beste ervaring met de grijze LW remblokken en mijn LW wielen. maar dit wel met zero gravity remhoeven.
Remmen zelfs beter als shimano Dura Ace remhoeven + BBB grijs/wit/zwart remblokken en allu velgen van Bontrager?
Remmen zelfs beter als shimano Dura Ace remhoeven + BBB grijs/wit/zwart remblokken en allu velgen van Bontrager?
Every Second Counts
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
IK was eigenlijk van plan om mijn Kuiper full carbon voorwiel tijdens de marmotte te vervangen voor mijn Eurus voorwiel maar nu zie ik dat dat waarschijnlijk niet nodig is, zelfs niet als het regent.
