Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Athena 11sp//Chorus 11 sp

gijs01
Forum-lid

gijs01 09 dec 2009 22:13

Ik zou die €170 er dus niet aan uitgeven want je went aan je schakelaars en geld is schaars.
Camerig is prachtig!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 dec 2009 10:13

Composite schreef:Gewoon gaan voor Chorus...er is echt wel verschil in schakelgevoel en remgevoel tussen Chorus en Athena...Athena is een stukje sponziger.
Niet slecht, maar wel sponziger/minder direct.
Ik zou de €170,- extra voor Chorus zeker uitgeven, vanwege voornoemde verschillen, alsmede de looks/het imago.

Zelf rijd ik met een Centaur-groep uit 2006 en die bevalt prima! Schakelt snel en trefzeker en remt ook zoals het moet. Ik zorg er wel altijd voor dat ik niet een te grote "vrije slag" heb, dus de remblokjes staan niet te ver van de velg. En... de nieuwe Athena-groep is zo te zien qua functioneren vergelijkbaar met mijn Centaur-groep. Let wel, v.a. 2007 is de Centaur-groep (enigszins) "down-graded".
Ga zelf binnenkort ook een nieuwe fiets aanschaffen en twijfel ook nog tussen Athena en Chorus, maar meer vanwege "emotionele faktoren" (budget speel bij mij - gelukkig - een ondergeschikte rol), dan dat ik twijfel aan hoe Athena in de praktijk mij zal bevallen. Dus ik ben het wat "looks en imago" wel met "Composite" eens, maar ook met "Gijs01" qua "schaarse Euro's".
60 x Ventoux

Plaats reactie