Athena 11sp//Chorus 11 sp
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het verschil tussen de groepen ligt ook aan de versie Athena die er aangeboden wordt, je hebt namelijk ook een Athena met carbon crankstel groep. De verschillen tussen de twee groepen zit in de : shifters die zijn alu met carbon laag bij Athena en volledig Carbon bij Chorus, de achter- en voorderailleur volledig alu bij Athena-met Carbon dekplaten bij Chorus. De cassette en 11 speed ketting is bij beide groepen chorus en dus identiek.
Het scheelt een paar gram, een paar knaken, de ene groep oogt wat anders (maar net wat er beter bij je kader past) als geld niet zo'n rol speelt leg kies je voor de Chorus, wil je een nagenoeg gelijk groep, maar dan voor net wat minder koop je de Athena.
Het scheelt een paar gram, een paar knaken, de ene groep oogt wat anders (maar net wat er beter bij je kader past) als geld niet zo'n rol speelt leg kies je voor de Chorus, wil je een nagenoeg gelijk groep, maar dan voor net wat minder koop je de Athena.
Heb je bij chorus ook geen gelagerde ergo-powers?
Bij 10-speed groepen begonnen die pas vanaf chorus.
Bij 10-speed groepen begonnen die pas vanaf chorus.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken de kwaliteit van Athena groep nog niet. Ik vind het wel een goed uitziende groep maar persoonlijk vind ik die carbon beklede hendels iets minder. Wat het in de prakijk betekent weet ik dus niet. Ik denk dat je wel redelijk wat waar voor je geld hebt maar Chorus is gewoon een trapje hoger in kwaliteit, naam en uitstraling. als je nog wat over hebt dan zou ik voor Choorus gaan. Wil je toch focus houden op budget kies je voor Athena. Ik denk dat je er geen buil aan gaat vallen.
Hier nog even de huidige laagste prijzen die ik ken op dit moment.
De Athena groep is vanaf 620 met alu crankset
aparte prijzen cranksets:
ATHENA ALU 11s crankset 135,70
ATHENA CARBON 11s crankset 219,85
Chorus kerstaanbieding bij Hopmans is 795,-
(Jouw FM zal er denk ik allemaal wel iets meer voor rekenen)
Hier nog even de huidige laagste prijzen die ik ken op dit moment.
De Athena groep is vanaf 620 met alu crankset
aparte prijzen cranksets:
ATHENA ALU 11s crankset 135,70
ATHENA CARBON 11s crankset 219,85
Chorus kerstaanbieding bij Hopmans is 795,-
(Jouw FM zal er denk ik allemaal wel iets meer voor rekenen)
Prijzen bij Hopmans:
Chorus carbon : 795 €
Athena carbon : 625 €
verschil: 170 €
Ik zie voornamelijk verschil in achterderraileur en de shifters.
Kunnen deze verschillen het prijsverschil verantwoorden, maw schakelt en remt het beter?
Chorus carbon : 795 €
Athena carbon : 625 €
verschil: 170 €
Kunnen deze verschillen het prijsverschil verantwoorden, maw schakelt en remt het beter?
Als het verschil in schakelen zo is als tussen de oude centaur 10 en oude chorus 10, dan zul je dat verschil wel degelijk merken. Dat zit hem, zoals al eerder aangegeven in het schakelmechanisme van de ergopowers.
Als dat verschil bij athena 11 en chorus 11 ook aanwezig is, is het aan jou om af te wegen of dit verschil je +/- € 170 waard is...
Misschien kun je de gebruikshandleidingen van de groepen eens raadplegen? Die zijn te downloaden via de campagnolo website.
Als dat verschil bij athena 11 en chorus 11 ook aanwezig is, is het aan jou om af te wegen of dit verschil je +/- € 170 waard is...

Misschien kun je de gebruikshandleidingen van de groepen eens raadplegen? Die zijn te downloaden via de campagnolo website.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
galileo schreef:Prijzen bij Hopmans:
Chorus carbon : 795
Athena carbon : 625
verschil: 170
Geloof ik niets van. Carbon cranck vind ik van meerwaarde maar de rest zal echt prima zijn bij Athena. Athena is bovendien voordeliger in het onderhoud
Krijg je geen spijt van!
Camerig is prachtig!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Le Grimpeur
- Forum-lid
*Pino* schreef:Het verschil tussen de groepen ligt ook aan de versie Athena die er aangeboden wordt, je hebt namelijk ook een Athena met carbon crankstel groep. De verschillen tussen de twee groepen zit in de : shifters die zijn alu met carbon laag bij Athena en volledig Carbon bij Chorus, de achter- en voorderailleur volledig alu bij Athena-met Carbon dekplaten bij Chorus. De cassette en 11 speed ketting is bij beide groepen chorus en dus identiek.
Kleine aanvulling: Chorus achterderailleur heeft inderdaad parallelogram met carbon buitenplaat, maar de voorderailleur is bij Chorus wel geheel uit aluminium vervaardigd (buitenplaat kooi is wel anders behandeld/veredeld dan bij Athena).
Overigens zijn bij beide groepen de Ergopowers voorzien van kogellagers.
60 x Ventoux
Gewoon gaan voor Chorus...er is echt wel verschil in schakelgevoel en remgevoel tussen Chorus en Athena...Athena is een stukje sponziger.
Niet slecht, maar wel sponziger/minder direct.
Ik zou de €170,- extra voor Chorus zeker uitgeven, vanwege voornoemde verschillen, alsmede de looks/het imago.
Niet slecht, maar wel sponziger/minder direct.
Ik zou de €170,- extra voor Chorus zeker uitgeven, vanwege voornoemde verschillen, alsmede de looks/het imago.
Gang is alles!!