KCNC Topic!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het remt heel anders dan Shimano of Campa remmen. De rem is een stuk minder stijf, dan vinden sommige fijn (ik) andere vinden het vreselijk. Ik kan ze beter doseren dan een Campa rem en dus sta ik gewoon eerder stil. De originele remblokjes zijn maar voor 1 bestemming geschikt en dat is de kliko, het verschil met Dura Ace blokken is echt als dag en nacht.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
mister_arby
- Forum-lid
[img=http://www.planet-x-warehouse.co.uk/aca ... TEULBK.jpg]
Ultralight CNC, 225gram.. en voor zeer lage prijs, zijn deze vergelijkbaar?
Ultralight CNC, 225gram.. en voor zeer lage prijs, zijn deze vergelijkbaar?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb een tijdje gereden met KCNC snelspanners. Ik vond het werkelijk helemaal niks: scherpe randen, een onmogelijk klein en on-ergonomisch hendeltje. Ik ben snel weer terug gegaan naar Shimano. Dan maar die 60gr extra meezeulen!
- de zwarten
- Forum-lid HC
japie carbon schreef:Hoe zijn de meningen over de kcnc remmen?
Mijn mening weet je al ivm de remmen, maar veel hangt af van de blokken/velgen combinatie en wat je zelf van de remmen verwacht. Het is altijd inleveren tegenover record/DA wat de pure remkracht betreft, maar misschien is dat net niet zo erg, en het gewichtsverlies is ook wat waard voor sommigen.
check this and this out. Die EE brakes zijn niet zoveel zwaarder dan de KCNC itt tot wat ik eerder dacht, en ze remmen als een tiet.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Amclassic-fan schreef:Tja, maar ik vind het toch een stuk belangrijker dat ik ze fijn vind remmen. Remmen van AX zijn nog veel exlusiever, maar die zijn zo slap dat je het moment dat de blok de velg raakt nauwlijks voelt...
Heb je ze al eens getest ? Ik heb namelijk een lange tijd met Ax remmen gereden en was daar echt wel tevreden over ... net zoals over 0G
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb er 1 keer mee gereden en ik vond het model waar ik toen mee heb gereden echt te slap. Maar goed ik weet niet zeker welk model het was en wat de verschillen zijn tussen de versies/modellen die ze hebben gehad. Het was overigens niet mijn bedoeling om met Ax te vergelijken, ik wilde meer een voorbeeld maken.
perik schreef:Ik heb een tijdje gereden met KCNC snelspanners. Ik vond het werkelijk helemaal niks: scherpe randen, een onmogelijk klein en on-ergonomisch hendeltje. Ik ben snel weer terug gegaan naar Shimano. Dan maar die 60gr extra meezeulen!
Scherpe randen? Dan heb jij er andere dan ik. Echt ergonomisch zijn ze niet, dat klopt. Dingen zijn dan ook gefabriceerd om in de eerste plaats licht te wegen hé.
Nee, ik ben er erg tevreden over.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
perik schreef:een onmogelijk klein en on-ergonomisch hendeltje.
Dat handeltje is zoieso onhandig. daar heb ik dus al geen last van. Kan die er ook af? Zijn ze weer wat lichter.