Alles over vakanties op én met de fiets

Hotel in de buurt van Mont-Ventoux

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 13 apr 2011 23:23

[quote="Daniel1975"][quote="fiedoo"]Moest ik in jouw plekzijn en graag bergop fietsen ik wist het wel : dolomieten een paradijs voor klimmers en 5X mooier dan die "mytische " mont-ventoux[/quote]

Waarbij je dan maar even voorbij gaat aan al het andere wat de Provence te bieden heeft.....
Het totaalplaatje Provence is echt wel heel wat breder dan de Dolomieten.[/quote]

Klopt maar 't is die jongen om het bergop fietsen te doen, wel met focus op de ventoux! ( en niet voort vertellen maar laat ik nu begin volgende maand zelf naar de provence trekken in Aubignan, op 15 kms van de ventoux! :-).
En toch, het sella rondje in de dolomieten is enig mooi.
On topic: er is ook een heel goed hotel in bedoin, dus aan de voet van..

http://www.booking.com/hotel/fr/ha-tel- ... 9c40d268ff
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 15 apr 2011 13:17

Ik vond het daar ook best leuk fietsen.

Dolomieten zijn super, maar het is nooit echt lekker warm als ik er ben en ik ben er de laaste 4 jaar 9 weken geweest in juli. Sta ik weer met 20 graden in het dal en 10-12 op de top als je geluk hebt.

Op de ventoux had ik het eind september nog 16 graden boven.

rubenm
Forum-lid

rubenm 15 apr 2011 21:24

Jammer, mijn ouders hebben dan toch gekozen voor de Dolomieten.
Toch bedankt voor jullie hulp! ;)
Ik was zo net aan het kijken naar bekende bergen van de Dolomieten, ik ken er werkelijk geen van ? :o Niet dat ik zoveel ken van bergen, maar ik kijk toch ook alle ritten van de Giro ;p
We hebben voor hotel 'Grand Hotel Misiruna' gekozen! Ik denk dat ik me ook een goedkoop fietsgpsje ga kopen anders geraak ik daar verloren...
Iemand een berg die ik zeker moet hebben gedaan? (ik hou van lang en niet teveel verkeer)
Bianchi Via Nirone

pinarello
Forum-lid

pinarello 15 apr 2011 22:01

[quote="RubenM"]Jammer, mijn ouders hebben dan toch gekozen voor de Dolomieten.
Ik was zo net aan het kijken naar bekende bergen van de Dolomieten, ik ken er werkelijk geen van ? :o Niet dat ik zoveel ken van bergen, maar ik kijk toch ook alle ritten van de Giro ;p
We hebben voor hotel 'Grand Hotel Misiruna' gekozen! Ik denk dat ik me ook een goedkoop fietsgpsje ga kopen anders geraak ik daar verloren...
Iemand een berg die ik zeker moet hebben gedaan? (ik hou van lang en niet teveel verkeer)[/quote]

Kijk even op cyclingcols.com bij Tre Cime (http://www.cyclingcols.com/profiles/AuronzoN.gif)

Je kunt dan gelijk alle passo's in de buurt zien.
Trouwens het meer van Misurina en omgeving is prachtig. Ik hoop daar op 8 juni te zijn:D

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 apr 2011 22:29

Verdwalen in het hooggebergte is wel een aardige prestatie, zoveel verharde wegen lopen er niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 apr 2011 22:45

[quote="Amclassic-fan"]Verdwalen in het hooggebergte is wel een aardige prestatie, zoveel verharde wegen lopen er niet.[/quote]
+1:D!

Ben trouwens eigenlijk wel benieuwd waarom de ouders van TS nu juist voor de Dolomieten gekozen hebben?
60 x Ventoux

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 apr 2011 22:51

[quote="RubenM"]Jammer, mijn ouders hebben dan toch gekozen voor de Dolomieten.
Iemand een berg die ik zeker moet hebben gedaan? (ik hou van lang en niet teveel verkeer)[/quote]

http://www.opdefiets.net/cols12.htm

De tre cime di lavaredo is een col met wielergeschiedenis en superzwaar:

1968: Merckx reed dat jaar bij Faema, een Italiaanse sponsor en dus was de Giro heel belangrijk. De Kannibaal maakte de verwachtingen waar en reed een briljante Ronde van Italië. Hij overvleugelde de jonge Felice Gimondi die een jaar eerder de Giro had gewonnen. Gimondi was op weg om uit te groeien tot een supervedette maar nu moest hij dus buigen voor de Belg. Een nummer van Eddy Merckx maakte daarbij grote indruk: de beklimming van de Tre Cime di Lavaredo. Aan de voet van deze dolomietencol had Merckx maat liefst negen minuten achterstand op een kopgroepje. Een voor een liep hij ze in, Polidori als laatste in de ultieme kilometer voor de top. Maar het gevecht was tegelijk dat van sneeuw en kou. Vlak na de aankomst werd de Brusselaar in een deken gewikkeld en afgevoerd. Het duurde minuten voor hij weer kon stappen. Merckx won die Giro drie ritten en was de beste in het punten- en bergklassement. ‘Ik heb nooit zo sterk geklommen als in 1968' , zou Eddy Merckx later zeggen.

En de passo di giau en het sella rondje ( 4 cols op 55 kms afstand) liggen in de buurt
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tourist
Forum-lid

tourist 15 apr 2011 22:56

De Dolomieten prachtig om te klimmen maar niet zo veelzijdig als de Provence. Vorig jaar de gorges du Verdon route gereden...Echt adembenemend! En dat kwam niet door een gebrek aan conditie ;-)) Prachtige natuur en ook straf klimwerk. Een rondje rond Lac de st. Croix is daar ook een echte aanrader.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 15 apr 2011 23:01

[quote="Amclassic-fan"]Verdwalen in het hooggebergte is wel een aardige prestatie, zoveel verharde wegen lopen er niet.[/quote]

Kronplatz? ;)

Maar over het algemeen zul je inderdaad niet zo snel verdwalen. Zorgen dat je een goede kaart hebt om je routes te plannen, dan kan er niet zoveel mis gaan.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 apr 2011 23:11

Dat is ook geen verharde weg en dat ging juist met de Garmin helemaal mis, omdat de City Navigator kaart daar niet klopt. Eerder die week reden we ook nog de Fedaia voorbij, maar die vonden we zonder Garmin ook nog terug.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 apr 2011 23:25

[quote="Tourist"]De Dolomieten prachtig om te klimmen maar niet zo veelzijdig als de Provence. Vorig jaar de gorges du Verdon route gereden...Echt adembenemend! En dat kwam niet door een gebrek aan conditie ;-)) Prachtige natuur en ook straf klimwerk. Een rondje rond Lac de st. Croix is daar ook een echte aanrader.[/quote]

20 jaar terug heb ik de route rond de gorges du verdon met de auto gereden en toen gezworen dat ik die ooit met de fiets zou doen. 3 jaar terug de gorges du verdon rond gereden met de fiets, zeer mooi maar echt superzwaar zijn de klimmen niet. We hebben er toen wel een onweer over ons gekregen om u tegen te zeggen: hagel, smeltende sneeuw, het water in de afdaling 5 cm hoog op de weg, beperkt zicht, dus een onvergetelijke rit!

rubenm
Forum-lid

rubenm 16 apr 2011 13:25

@ Le Grimpeur: mijn ouders hebben het gekozen vanwege het hotel. In de buurt van de Mont-Ventoux waren de hotels duurder en teveel gericht op die berg beklimmen ;p
Bianchi Via Nirone

Plaats reactie