vraagje: waar heb je die remgreeprubbers op de kop kunnen tikken?
Fiets Magazine nr. 6-2025 (incl. de Grand Depart special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Morel schreef:Hoi,
Prachtig project Stefan!
En mooie duidelijke foto,s
Ik ben benieuwd wat het resultaat is van de spuiter, laat je hem alleen in het rood zetten of krijgt hij ook enkele blankelak lagen ter bescherming van de decals ?
Ik heb de kleine buis-shifters van Rossin ook al eens voorbij zien komen op E-bay,
alhoewel ingekleurde standaard shifters ook best leuk staan.
Veel succes met de verdere opbouw !
Grtz,
Morel.
GastheerG schreef:Blijft een leuk project.
Doe de remgreeprubbers even af met een beetje verdunde ammoniak. Onvet en maakt ze een beetje minder statisch. Deden we vroeger met de rubber mat van de draaitafel!!
Al die merken graveerde er in die tijd aardig op los en waren niet verbonden aan een merk. Ik had op m'n Rossin van ITM een gegraveerde nok.
Alleen remgrepen, bladen en zadelpen waren altijd wel van Campa.
peter v schreef:Die gaat heel gaaf worden, benieuwd of het binnen de perken blijft met de gepantografeerde onderdelen (ik zie al kettingbladen en zadelpennen voor me)
vraagje: waar heb je die remgreeprubbers op de kop kunnen tikken?
Stefan schreef:Ik heb deze rubbers op ebay gekocht bij een Italiaan. Hij levert heel snel.
Linkje: Ebay
Was jij dat toevallig die enkele weken geleden een Rossin frame verkocht op ebay? De foto van de fixie op piedrobartolo.com was volgens mij van jou.
Stefan schreef:Er is alleen één probleem met deze fiets voor de staal-rit. Deze fiets komt op de beurs zelf te staan (Stalenros te Neerkant). Maar voor 16 uur mag de fiets uiteraard niet weg van de beursvloer. Dus het ligt er een beetje aan hoelaat ze gaan vertrekken.
En bij pekel/slecht weer blijft hij ook nog maar even binnen.
Stefan schreef:Komende week ga ik eerst nog even de onderdelen wat oppoetsen. Waarschijnlijk met Commandant. Maar ik ben niet zo thuis in dat soort middeltjes. Dus misschien heeft iemand nog een suggestie?
INDECS schreef:Stefan schreef:Komende week ga ik eerst nog even de onderdelen wat oppoetsen. Waarschijnlijk met Commandant. Maar ik ben niet zo thuis in dat soort middeltjes. Dus misschien heeft iemand nog een suggestie?
Voor niet-geanodiseerd aluminium gebruik is Belgom Alu. Werkt zeer goed en is volgens mij wat fijner qua korrel dan Commandant.
Als je alu mooi glad is kun je bijna een chroom effect krijgen met Belgom.