Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rossin \'\'vintage\'\' opbouw

peterv3
Forum-lid
Contact

peterv3 09 feb 2010 09:10

Die gaat heel gaaf worden, benieuwd of het binnen de perken blijft met de gepantografeerde onderdelen (ik zie al kettingbladen en zadelpennen voor me) ;)

vraagje: waar heb je die remgreeprubbers op de kop kunnen tikken?

stefan
Forum-lid

stefan 09 feb 2010 14:59

Morel schreef:Hoi,

Prachtig project Stefan!
En mooie duidelijke foto,s
Ik ben benieuwd wat het resultaat is van de spuiter, laat je hem alleen in het rood zetten of krijgt hij ook enkele blankelak lagen ter bescherming van de decals ?

Ik heb de kleine buis-shifters van Rossin ook al eens voorbij zien komen op E-bay,
alhoewel ingekleurde standaard shifters ook best leuk staan.

Veel succes met de verdere opbouw !

Grtz,
Morel.

Het gehele frame wordt opnieuw in de lak gezet en de voor en achtervork worden opnieuw verchroomd. Ik moet nog doorgeven of ik er blankelak op wil hebben. Op dit moment heeft het frame dat ook niet. En de decals zitten ook boven op de lak. En ik wil het zoveel mogelijk orgineel houden eigenlijk.
Het was ook wel nodig om dit frame opnieuw van lak te voorzien. De onderbuis zit vol met steenslag. Je kunt een foto hiervan vinden op de link in de eerste post.

Heb je toevallig nog een link van deze buiscommandeurs? Mocht iemand ze nog eens voorbij zien komen dan ben ik zeker geintreseerd.
GastheerG schreef:Blijft een leuk project.

Doe de remgreeprubbers even af met een beetje verdunde ammoniak. Onvet en maakt ze een beetje minder statisch. Deden we vroeger met de rubber mat van de draaitafel!!

Al die merken graveerde er in die tijd aardig op los en waren niet verbonden aan een merk. Ik had op m'n Rossin van ITM een gegraveerde nok.
Alleen remgrepen, bladen en zadelpen waren altijd wel van Campa.

Ik zal het eens gaan proberen met de ammoniak. Want ze zijn op dit moment wel heel plakkerig.
peter v schreef:Die gaat heel gaaf worden, benieuwd of het binnen de perken blijft met de gepantografeerde onderdelen (ik zie al kettingbladen en zadelpennen voor me) ;)

vraagje: waar heb je die remgreeprubbers op de kop kunnen tikken?

In het kettingblad staat wel Rossin gegraveerd. Niet in de zadelpen. Het zal dus enkel de stuurpen en het kettingblad zijn waarop de naam Rossin is te vinden. (en misschien nog de buiscommandeurs :) )

Ik heb deze rubbers op ebay gekocht bij een Italiaan. Hij levert heel snel.
Linkje: Ebay

Was jij dat toevallig die enkele weken geleden een Rossin frame verkocht op ebay? De foto van de fixie op piedrobartolo.com was volgens mij van jou.

peterv3
Forum-lid
Contact

peterv3 09 feb 2010 15:22

Stefan schreef:Ik heb deze rubbers op ebay gekocht bij een Italiaan. Hij levert heel snel.
Linkje: Ebay

Was jij dat toevallig die enkele weken geleden een Rossin frame verkocht op ebay? De foto van de fixie op piedrobartolo.com was volgens mij van jou.

Dankjewel voor de link, ik ga meteen kijken want we hebben nog enkele fietsen waarbij juist die rubbers erg mooi zijn!

En klopt, die Atala was ooit van mij, het Rossinframe was van 'ons' en rijdt nu in Finland rond; ik ben 1 van de 2 mensen achter piedrobartolo - Ik maak de foto's en houd de website en eBay-verkopen bij, Bart is de man die het gros van de fietsen vindt en opknapt. Zelf ben ik wel bezig met een enkele oude Benotto en wat fixieprojectjes, maar dat schiet nog niet echt op, ik zit te vaak achter de computer te zoeken naar onderdelen voor mijn oude baanfietsjes

tomasso
Forum-lid

tomasso 09 feb 2010 17:43

Beetje late reactie wellicht, maar ik zie dat de vraag nog open staat over de link tussen 3t en cinelli: beiden zijn (vennootschappelijk) gelieerd aan elkaar. D.w.z behoorden (en voor zover ik weer behoren nog steeds) tot hetzelfde concern. Stond in 2008 nog een heel leuk artikel over cinelli (en 3ttt) in l'acheteur cycliste, vandaar. Zal eens zoeken of ik het nog kan vinden.

stefan
Forum-lid

stefan 12 mar 2010 19:00

Goed nieuws vandaag! Ik had een telefoontje gekregen van BCP en het frame is klaar. Komende week mag ik hem weer in ontvangst nemen. Ik ga hem dan direct opbouwen.

Alle bijna alle spullen zijn compleet. Ik mis enkel nog buitenkabels. In de tussen tijd heb ik ook nog een Selle Italia Turbo zadel gekocht op Ebay.

Komende week ga ik eerst nog even de onderdelen wat oppoetsen. Waarschijnlijk met Commandant. Maar ik ben niet zo thuis in dat soort middeltjes. Dus misschien heeft iemand nog een suggestie?

masterb
Forum-lid

masterb 12 mar 2010 19:07

Brasso wil ook vaak uitkomst bieden. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Jou kennende zullen de foto's zo snel als mogelijk verschijnen. Met al deze projectjes mag er wel weer eens een staalrit komen. Voor de aankomende ben ik waarschijnlijk te laat.

stefan
Forum-lid

stefan 12 mar 2010 19:11

Er is alleen één probleem met deze fiets voor de staal-rit. Deze fiets komt op de beurs zelf te staan (Stalenros te Neerkant). Maar voor 16 uur mag de fiets uiteraard niet weg van de beursvloer. Dus het ligt er een beetje aan hoelaat ze gaan vertrekken.
En bij pekel/slecht weer blijft hij ook nog maar even binnen. :)

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 12 mar 2010 23:40

Stefan schreef:Er is alleen één probleem met deze fiets voor de staal-rit. Deze fiets komt op de beurs zelf te staan (Stalenros te Neerkant). Maar voor 16 uur mag de fiets uiteraard niet weg van de beursvloer. Dus het ligt er een beetje aan hoelaat ze gaan vertrekken.
En bij pekel/slecht weer blijft hij ook nog maar even binnen. :)

Dan kom ik je even opsnorren en kijken hoe ie dan bij staat te pronken!

tot dan, hoeveel nachtjes slapen nog?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

indecs
Forum-lid

Gebruikersavatar indecs 12 mar 2010 23:51

Stefan schreef:Komende week ga ik eerst nog even de onderdelen wat oppoetsen. Waarschijnlijk met Commandant. Maar ik ben niet zo thuis in dat soort middeltjes. Dus misschien heeft iemand nog een suggestie?

Voor niet-geanodiseerd aluminium gebruik is Belgom Alu. Werkt zeer goed en is volgens mij wat fijner qua korrel dan Commandant.
Als je alu mooi glad is kun je bijna een chroom effect krijgen met Belgom.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 13 mar 2010 01:17

INDECS schreef:
Stefan schreef:Komende week ga ik eerst nog even de onderdelen wat oppoetsen. Waarschijnlijk met Commandant. Maar ik ben niet zo thuis in dat soort middeltjes. Dus misschien heeft iemand nog een suggestie?

Voor niet-geanodiseerd aluminium gebruik is Belgom Alu. Werkt zeer goed en is volgens mij wat fijner qua korrel dan Commandant.
Als je alu mooi glad is kun je bijna een chroom effect krijgen met Belgom.

Met Metalpolish van Meguiars is het ook goed poetsen!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

stefan
Forum-lid

stefan 19 mar 2010 23:54

De fiets is zo goed als af. Ik heb zojuist nog even een foto geschoten bij een oom van mij want mijn vader weet nog van niks. Maar hij komt er zondag wel achter op de beurs Stalen Ros. :D

Ik was in de veronderstelling dat het chroom ook opnieuw gedaan zou worden door BCP. Maar dat was niet het geval. Het chroom wat er nu nog opzit is toch nog wel van redelijke kwaliteit maar niet geweldig. Echter als dit ook opnieuw was gedaan had het mij ook heel wat meer centen gekost.
Onder de zadelpen had eigenlijk nog in hele kleine witte letters Rossin moeten staan. Dit staat er nu nog als je goed kijkt al is het niet ingekleurd. Verder ziet het er allemaal heel strak uit. Ik ben in elk geval tevreden met het eindresultaat.

De foto is niet van goede kwaliteit. Maar maandag zal ik betere foto´s maken.
Afbeelding

Plaats reactie