Nu deze af is wil ik de volgende Rossin gaan opbouwen uit 1985. Frame is afkomstig van de oude Verandalux Dries ploeg waar o.a. Hennie Kuiper, Adrie van Houwelingen (nu ploegleider bij Rabo), Dirk Demol (ploegleider Radioshack) en Teun van Vliet voor reed.

De lak van het frame is op dit moment nog in slechte staat. Maar het frame is al bijna onderweg richting BCP http://www.specialpaintwork.nl
Er zitten wel leuke details op dit frame welke mijn fixie frame niet heeft. Zoals remkabel door de bovenbuis, nokje voor het kaderplaatje te bevestigen, een mooier mannetje achter het bracket, mooiere brug om de achterrem te monteren en de kabels onder het bracket ipv er bovenlangs.
De originele stickers heb ik ook al aangeschaft. En ook nieuwe rubbers voor de remhendels.
(Foto's volgen)
De remhendels zelf had ik ook graag vervangen. Echter de prijs op Ebay voor een setje nieuwe Campa Record was me iets te hoog. Daarom ga ik de orginele gebruiken. Er kan nog wel wat aan gedaan worden om ze wat meer te laten blinken.
Super Record achter der, voor der en schakelaars uit 1985. De ketting zal waarschijnlijk een KMC 6 speed ketting zijn. Pignonen liggen hier nog genoeg.

De oude stuurpen wordt vervangen door een nieuw exemplaar welke ik heb gewonnen op Ebay. Deze is inmiddels onderweg naar hier.

Het stuur zal nieuwe 3ttt worden die hier nog in de kast ligt.
De keuze van het zadel twijfel ik nog over. Om het zo orgineel mogelijk te laten moet het eigenlijk een zwarte Selle Italia Turbo zijn zoals toen ook werd gebruikt. Maar een witte Regal of Concor staat eigenlijk wel mooier bij een wit stuurlint.
Het voorwiel is al ingespaakt alleen nog niet op spanning gebracht. Het achterwiel is nog niet ingespaakt. Hiervoor moet ik nog spaken kopen. Het zijn Record naven met Mavic GP4 velgen. Deze velgen zijn wel iets nieuwer dan de andere onderdelen. Maar als ik de stickers eraf haal ziet niemand dat. De banden worden Swallow Montello. Niet de beste tubes maar het zal wel goed staan op deze fiets. En in elk geval goed belegen want ze zijn al 20 jaar oud.