Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Mijn eerste racefiets

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 08 feb 2010 08:29

die derosa is ook een mooie aanbieding ;). Derosa is inderdaad een prachtig merk.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 08 feb 2010 09:01

Gijs01 schreef:Ik zou bij salden deze alumunium-De Rosa nemen. Ik houd van Italiaanse schonen en hij heeft ultegra, wel 'ff een compact of triple erop laten zetten:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2914

hij is er nog in maat 63cm

Zucht.........

Zie jij hoe groot de drop is bij deze fiets? Lijkt me niet echt geschikt voor een beginner.

ralphrammstein
Forum-lid

ralphrammstein 08 feb 2010 10:47

drop is toch dat ik teveel moet gaan liggen meteen als bweginner he? en dat dat afgeraden word.
Die derosa is idd wel een mooie fiets! Maar die zou dus al afvallen omdat ie niet geschikt is?

perik
Forum-lid

perik 08 feb 2010 10:52

Die De Rosa is misschien 63cm door de doorgetrokken zadelbuis. Dit komt helemaal niet overeen met een "normale" 63cm, maar is veel kleiner. Totaal niet geschikt voor de topicstarter dus!

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 08 feb 2010 11:05

Ralph,

Je schrijft dat je een beginner bent, puur recreatief wilt fietsen en dat ze je alles wijs kunnen maken. Dan zou ik niet naar Salden gaan. Zij zijn weliswaar scherp qua prijs maar je hebt er volgens mij meer aan als een fietsenmaker je een goede fiets aanmeet, en daar hebben ze bij Salden vaak geen tijd voor omdat het er altijd zo druk is. In Limburg (waar precies woon je?) zijn er volgens mij genoeg goede vakmensen die je goed op de fiets kunnen zetten en een prima assorttiment hebben. Ik noem een Akkermans in Elsloo en Jean Habets in Schin op Geul.

Verder heb jij echt wel genoeg aan 105 (of een vergelijkbare Campa groep zoals Veloce) aangezien je vooral in de zomer zal rijden.

Ik zou dus zeker geen kant en klare fiets kopen tenzij je zeker weet dat het de goede maat is!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

ralphrammstein
Forum-lid

ralphrammstein 08 feb 2010 11:49

ik woon in echt.
Ik dacht dat als ik het erg leuk vind en besluit om meer kilometers te maken dat het dan handig was om een ultegra groep te hebben. In de winter zal ik nooit fietsen ivm gezondheid. Maar als ik het leuk vind heb je kans dat ik in de zomer iedere dag een flink stuk ga fietsen. Vandaar ik dacht dat ik voor 200 euro meer beter een ultegragroep kon kopen.
Salden adviseerde mij oa de trek 2,5, maar idd zoals gezegd, ik ben een leek op dat gebied en kan mss beter mijn maat laten opmeten bij een goede fietsenzaak

hjvk
Forum-lid

hjvk 08 feb 2010 12:40

Dat is dus precies marketingsstrategie hé ;)
Nou we prijzen de groepen ten opzichte van elkaar wel redelijk goedkoop dus redeneren klanten al heel snel nou voor 200 euro zit ik een groep hoger. Dan kijken ze binnen die groep, komen ze er nog niet helemaal uit, nou dan zien ze tot hun verbazing dat ze voor nog 200 euro weer een groep hoger zitten...

Terwijl 105 de beginner al meer dan genoeg te bieden heeft denk ik zo, belangrijker is dan hoe goed jij op de fiets zit dan dat het ultegra of 105 is. En 200 euro kan je weer investeren in kleding, of klikpedalen/schoenen, met die 200 euro kan je je fiets mooi een beetje aan je eigen wensen aanpassen. (als het al niet meer is dan 200 eurie, want een goede 105 fiets uit bijvoorbeeld het oude assortiment van 2009 kost je met een beetje geluk ca 800 euro). Wie maakt zich nou druk of je in de kleuren van vorig jaar rijdt?
Jong broekie ('91)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)

ralphrammstein
Forum-lid

ralphrammstein 08 feb 2010 20:53

zie nu net nog een aabieding bij salden in maat 63.
Kent iemand deze fiets? DeRosa Team Ultegra blauw
Kijk anders ff op de salden site voor specs. Is goedkoper dan de trek 2,5.

Iemand ervaring mee?

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 08 feb 2010 21:14

ben afgelopen september ook begonnen met recreatieve tochten.
Heb me eerst een dynamische fietsmeting laten doen bij Edwin Achterberg, ploegarts van Skil Simano, (fietsmeting werd totaal vergoed door mijn zorgverzekeraar), en er kwam een fietsmaat uit van 58-59.
Ben zelf 1.95 en weeg 85 kg.
Heb nog niet zo lang geleden de Giant Defy 1 Team Rabobank, maat XL, shimano 105 afgemonteerd, gekocht, en ben er zeer tevreden over. Geen lichamelijke klachten als gevolg van een "slechte" meting en ook totaal geen klachten over mn fietsje.
Misschien tzt een betere wielset, maar voor de tochten die ik nu rijd, zo'n 50-100 km per week is het een prima fietsje.

gijs01
Forum-lid

gijs01 08 feb 2010 21:22

gaisdergerman schreef:
Gijs01 schreef:Ik zou bij salden deze alumunium-De Rosa nemen. Ik houd van Italiaanse schonen en hij heeft ultegra, wel 'ff een compact of triple erop laten zetten:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2914

hij is er nog in maat 63cm

Zucht.........

Zie jij hoe groot de drop is bij deze fiets? Lijkt me niet echt geschikt voor een beginner.

Ha fijn, daar hebben we de cynicus ook weer!

De vraag was letterlijk: wat zou jij kiezen bij Salden. Is voor de vragensteller ook een methode om de markt te leren kennen. Dan is het toch leuk om op De Rosa te wijzen?

Ik zou de De Rosa ook niet direct afschrijven. Ik ben ook begonnen met een omgekeerde stuurpen en drie spacers. Als de drop dan nog te laag is kun je toch ook een iets kortere stuurpen nemen? Na verloop van tijd ga je toch wel dieper/verder zitten.

Een ander aspect is wel van belang. Het belang van een goede zithouding. Dat is wel groot. Rahmstein, ik denk dat je om die reden beter maar niet naar salden kunt gaan. Maar doe ermee wat je wilt.
Camerig is prachtig!

perik
Forum-lid

perik 08 feb 2010 21:30

Gijs01, kijk nou eens naar de fiets die je hier aanraadt! Die heeft een bovenbuis van 54cm en een balhoofdbuis van 13,7cm. Dat gaat nooit passen. De topicstarter kan best voor een fiets naar Salden gaan, als hij maar niet naar jou luistert! Je adviezen zijn gewoon waardeloos. Ik zeg het misschien hard, maar als je echt denkt dat dit passend te krijgen is met een paar spacers en andere stuurpen zit je er echt naast.

Geometrie De Rosa Team:

Afbeelding

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 08 feb 2010 21:52

komt dit overeen met een "normale" 52-53?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

Plaats reactie