Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Ik ben beginneling en fiets puur ter recreatie.
Nu ben ik bij mij in de buurt bij Math Salden geweest, maar de keuze is zo enorm groot en mijn verstand van fietsen is enorm klein

Ik ben 1m93 dus heb framemaat 62 nodig en weeg 85 kilo.
Bij Salden hebben ze mij de Massini synergy aangeraden. Dat is hun eigen merk maar wel volledig ultegra afgemonteerd en een fiets met deze kwaliteit vind je nergens onder de 2000 euro zei men. Ik moet er 1249 voor betalen. Fiets staat uiteraard op de website van Salden.
Tevens heb ik een Giant Defy 1 Team Rabobank triple 2010 gevonden die normaal 1299 kost en bij hun voor 982 te halen is.
Ik wilde kwa prijs het liefste onder de 1000 euro blijven, omdat ik denk dat dat toch wel voldoende moet zijn voor een recreatierenner, maar als een fiets echt vele malen beter is zoals bijv die massini voor 1249 en dan volledig ultegra afgemonteerd is wil ik best wat meer betalen.
Nu zijn er ook mensen die roepen dat het duitse merk canyon goed is en goedkoop, maar nu zie ik dus helemaal de bomen door het bos niet meer haha. Mensen roepen dat ik in belgie en duitsland eensmoet gaan kijekn omdat ik pcies tussen beide landen inwoon en binnen 5 minuten in belgie en duitsland ben.
Wat voor fietsen kunnen jullie me aanraden kwa merk en types. Mss wat voorbeelden hier neer zetten.
Alvast bedankt en mss tot ziens op de fiets!!