Vergelijkbaarheid Tacx met b.v. Ventoux en Alpe d'Huez
Ja, dit is wat ik graag hoor zo van mispoes en MBL.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yep, jij blij, wij blij
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal blij 
Heb nog even de tijden opgezocht. In het echt was ik bijna 2 minuten sneller dan op de Fortius.
Ook bij m'n fietsmaten zijn de verschillen hooguit enkele minuten.
Zat ruim een week tussen. Maar in het echt krijg je nog wat meer adrenaline en motivatie ipv een donkere schuur met een beamer. Dat zal het verschil wel verklaren.

Heb nog even de tijden opgezocht. In het echt was ik bijna 2 minuten sneller dan op de Fortius.
Zat ruim een week tussen. Maar in het echt krijg je nog wat meer adrenaline en motivatie ipv een donkere schuur met een beamer. Dat zal het verschil wel verklaren.
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90
[quote="MBL"]Allemaal blij 
Zat ruim een week tussen. Maar in het echt krijg je nog wat meer adrenaline en motivatie ipv een donkere schuur met een beamer. Dat zal het verschil wel verklaren. [/quote]
In het echt krijg je ook nog altijd betere koeling t.g.v. rijwind. Je zweet verdampt daardoor. Op de tacx heb je veel minder verdamping en valt je dure zweet ongebruikt op de grond....
Groet Gert-Jan

Zat ruim een week tussen. Maar in het echt krijg je nog wat meer adrenaline en motivatie ipv een donkere schuur met een beamer. Dat zal het verschil wel verklaren. [/quote]
In het echt krijg je ook nog altijd betere koeling t.g.v. rijwind. Je zweet verdampt daardoor. Op de tacx heb je veel minder verdamping en valt je dure zweet ongebruikt op de grond....
Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.
Nog even 'for the record' nu mijn eigen ervaring: echt is natuurlijk anders dan tacx, vooral qua (koeling) wind, zon (juist extra warm) en natuurlijk uitzicht. Maar qua kracht in benen voelt het best vergelijkbaar.
In mijn geval net een paar minuten sneller in het echt dan thuis: 1.04 om 1.07 voor de Alpe d'Huez.
De Mont Ventoux was me thuis wat te lang, maar ga ik zeker nog doen als het weer eens flink regent.
In mijn geval net een paar minuten sneller in het echt dan thuis: 1.04 om 1.07 voor de Alpe d'Huez.
De Mont Ventoux was me thuis wat te lang, maar ga ik zeker nog doen als het weer eens flink regent.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik me al een tijdje afvraag met die Real Life video's: hoe past de film zich aan aan jouw snelheid? Ik bedoel: als je bvb een demarrage plaatst, gaat de film dan ook plots sneller, en als je bvb heel traag rijdt, vertraagt de film dan? Ik kan me dat precies moeilijk inbeelden.
[quote="koenvools"]Wat ik me al een tijdje afvraag met die Real Life video's: hoe past de film zich aan aan jouw snelheid? Ik bedoel: als je bvb een demarrage plaatst, gaat de film dan ook plots sneller, en als je bvb heel traag rijdt, vertraagt de film dan? Ik kan me dat precies moeilijk inbeelden.[/quote]
En zelfs als je maar 5Km/uur fietst haal je iedereen in......
En zelfs als je maar 5Km/uur fietst haal je iedereen in......
I Am SpeCiAliZed
Ja het is een opgenomen video in een auto, maar hij gaat bij langzaam fietsen inderdaad gewoon langzamer afspelen (alleen blijf je grappig genoeg wel mensen inhalen met een heeele lage cadans).
als dat met goed calibreren is, dan ben je wel gewoon goed hoor! Haal ik niet. Inmiddels hier en op Tacx forum al meerdere ervaringen gehoord (inmiddels inclusief mijn eigen) dat het redelijk vergelijkbaar is. Kan eens 5 minuten schelen, maar dat kan ook al komen door de aanmoediging/motivatie (dus sneller) of de weersomstandigheden (dan langzamer).
die 49.24 was op een goed gecalibreerde tacx. Een kwartier sneller dan real-life (vorig jaar)....dan klopt er iets niet of het laatste weekend van september fiets ik mijn vrienden helemaal kwijt.....zou kunnen, voel me goed!
Maar onder 't uur al is het maar 1 seconde ben ik al blij.
Maar onder 't uur al is het maar 1 seconde ben ik al blij.