Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fitnessbike en MTB wegdoen voor comfort racer?

thja14
Forum-lid

thja14 07 apr 2010 17:41

Een langere baalhoofdbuis geeft een meer rechtop zit, dit geeft meet comfort. Ook wat flauwere hoeken in het frame zorgen er naar mijn idee voor dat de fiets wat stabieler is en minder "bokt". Verder is het frame materiaal en de bouw van een frame ook nog verschillend. Ondanks dat mijn beide frames carbon zijn dempt de Isaac klappen veel meer dan mijn andere fiets.
Ooit actief als Ophetkantje

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 08 apr 2010 00:17

>n dat opzicht is de geometrie van de Cube MTB perfect en zou het dan voor de hand liggen daar op te blijven rijden.

de oplossing heb je dan toch :). Leg wegbanden onder je MTB; rijdt prima en kost je alleen een set bandjes.

Was de orbea trouwens een echte hybride of alleen maar een racefiets met mtb-stuur?
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

laulau
Forum-lid

laulau 08 apr 2010 01:00

De Orbea is een flatbar racefiets (Orbea Spatios=Aqua frame).

Op de MTB blijven rijden is de voor de hand liggende oplossing inderdaad, enkel lijkt het zonde op asfalt te rijden met een MTB die voor offroad gemaakt is, zeker wanneer je een nette racer in de schuur hebt staan.

Ik zoek eigenlijk een manier om die Orbea toch fijn te maken voor de komende zomer km's en daarnaast zou het leuk zijn de MTB te houden voor een evt winterrit.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

jell-ee
Forum-lid

jell-ee 08 apr 2010 01:24

Wellicht is het een optie om je onderdelen over te zetten naar een ander
en comfortabeler frame. Ik zou eerst heel veel verschilende dingen uitproberen kwa houding en afstelling. L
misschien een keer een goedkoop vorkje dat nog niet ingekort is erin steken, er zijn genoeg mogelijk heden om je houding te veranderen. Kijk eens naar de Focus Variado Comfot

cdale
Forum-lid

cdale 08 apr 2010 02:18

Beste laulau. Ik kan mij hier zelf wel een beetje in herkennen...

Heb zelf momenteel ook teveel (??? ja dat kan soms) fietsen.

Als jij je lekker voelt op de Cube. Gewoon daarop blijven rijden. Paar wegbandjes monteren en misschien een vaste voorvork ipv vering.
Kun je in de winter/of bij twijfel weer veranderen.

Ik zie dat jij ook nogal verwikkeld bent in een strijd tegen de kilo's...

Maar ga gewoon lekker fietsen... Weg met die Orbea. En blij op de Kubus. :)

laulau
Forum-lid

laulau 08 apr 2010 22:08

En dat heb ik vandaag gedaan, gewoon lekker fietsen, op de Orbea, en dat beviel eigenlijk prima. Het verlagen vh zadel + stellen stuur lijkt geholpen te hebben. Wel had ik wat last van tintelende polsen, maar dat denk ik wel weer op te kunnen lossen met een iets breder stuur met barends.

De Cube staat momenteel toch even stil vanwege een vastgelopen schijfremklauw...
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Plaats reactie