Rake klappen tijdens wielerondje.
Geen klappen gezien, wel een heel naar zuur oud mannetje. Als schrijver van dat stukje proza in de Gelderlander zou ik niet echt trots op mezelf zijn. Wat een kansloos, eenzijdig en tendentieus bagger stuk zeg!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nou, eigenlijk nog een beter plan zou zijn om, als hij weer eens pontificaal de openbare weg blokkeert, met 100 fietsters al bellend een file te vormen.
Wat was het probleem nu echt? Filmpje was van 09:25 Zondagochtend. Werd hij altijd wakker van die Campa ratels?
Mvg, Zorro
Wat was het probleem nu echt? Filmpje was van 09:25 Zondagochtend. Werd hij altijd wakker van die Campa ratels?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Wat een zieksnor. Alsof je je auto wel mag parkeren op de openbare weg. Als iemand over zo'n tak valt is het wel iemand verwonden met voorbedachte rade (bestaat dat). Wat hadden die renners dan moeten doen? Lopen? Ze reden toch met een goed aangepaste snelheid door.
[quote="ZorroI"]Nou, eigenlijk nog een beter plan zou zijn om, als hij weer eens pontificaal de openbare weg blokkeert, met 100 fietsters al bellend een file te vormen.
Mvg, Zorro[/quote]
misschien wordt ie wakker als je inderdaad jou rondje van 3km doet. en continue "AUTO" naar elkaar roept
Mvg, Zorro[/quote]
misschien wordt ie wakker als je inderdaad jou rondje van 3km doet. en continue "AUTO" naar elkaar roept

[quote="Herera"]De laatse jaren is hij regelmatig actief geweest deze voorbij rasende groepen te dwarbomen, door obstakels op de weg te leggen in de vorm van boomtakken e.d. Ook heeft hij een paar keer met de auto bewust op dit smalle landweggetje renners van de weg gereden.
[/quote]
Als dat werkelijk zo is, dan zijn er, lijkt me, voldoende strafrechtelijke mogelijkheden zo'n man aan te pakken. Bijv. poging doodslag. En dat lijkt me een betere weg dan te gaan slaan oid. Dan komt zo'n idioot in een slachtofferrol met dit soort krantenartikelen tot gevolg.
[/quote]
Als dat werkelijk zo is, dan zijn er, lijkt me, voldoende strafrechtelijke mogelijkheden zo'n man aan te pakken. Bijv. poging doodslag. En dat lijkt me een betere weg dan te gaan slaan oid. Dan komt zo'n idioot in een slachtofferrol met dit soort krantenartikelen tot gevolg.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
Denk dat je als vereniging maar verstandig moet zijn en je route maar iets moet verleggen, als er steeds incidenten zijn.
Kan me goed voorstellen dat je een paar tikken uitdeelt als zo'n verzuurde oude man je van je fiets aftrekt, hij is degene die als eerste jou fysiek belaagt en er kan wel een valpartij met ernstige gevolgen ontstaan tgv van zijn onbezonnen actie.
Hoop iig dat hij bij de aangifte een bekeuring heeft gehad voor fout parkeren en uitlokking.
Kan me goed voorstellen dat je een paar tikken uitdeelt als zo'n verzuurde oude man je van je fiets aftrekt, hij is degene die als eerste jou fysiek belaagt en er kan wel een valpartij met ernstige gevolgen ontstaan tgv van zijn onbezonnen actie.
Hoop iig dat hij bij de aangifte een bekeuring heeft gehad voor fout parkeren en uitlokking.
Die man die z'n auto op de weg zet en een fietser van zijn fiets trekt is zielig. Maar wat veel erger is, zijn de fietsers die gaan slaan. Het is namelijk niet de Raborenner die een tik geeft - die geeft een duw direct nadat hij van zijn fiets is getrokken, en dat is goed te begrijpen. De 'heer' in het zwart, die achter de Rabo reed, is een opgewonden standje, want die duwt ook (en slaat, nadat een ander dat heeft voorgedaan).
Maar heel fout is een vent in wit met rood en zwart die opeens het beeld in komt. Was niet in de buurt toen het gebeurde, komt op de drie, vier renners en de man af en begint direct met duwen en slaan. Waarom?! Die anderen waren die man ongetwijfeld en terecht de waarheid aan het zeggen. Was RAMBO daarbij nodig?
Wat je ook van die bewoner kunt zeggen (die man is niet wijs, erg gefrustreerd) - maar zo op de film is het gedrag van de wit/zwart/rode renner wat mij betreft het foutste gedrag. Ik had eerst 'huftergedrag' ingetypt... maar wellicht is er iets dat je niet ziet en weet, dus dat woord trek ik maar weer even in.
Maar heel fout is een vent in wit met rood en zwart die opeens het beeld in komt. Was niet in de buurt toen het gebeurde, komt op de drie, vier renners en de man af en begint direct met duwen en slaan. Waarom?! Die anderen waren die man ongetwijfeld en terecht de waarheid aan het zeggen. Was RAMBO daarbij nodig?
Wat je ook van die bewoner kunt zeggen (die man is niet wijs, erg gefrustreerd) - maar zo op de film is het gedrag van de wit/zwart/rode renner wat mij betreft het foutste gedrag. Ik had eerst 'huftergedrag' ingetypt... maar wellicht is er iets dat je niet ziet en weet, dus dat woord trek ik maar weer even in.
In opwelling zijn we (mijn incluis) nogal snel geneigd te meppen, maar verstandig is het niet. Laten we wel wezen, deze man heeft écht een probleem. De renners verzieken zijn leven. Helaas voor hem kan ie dat alleen veranderen door naar een psych te gaan, en niet met een bezoekje aan de politie.
En aardige mensen, wat doen we er mee?
En aardige mensen, wat doen we er mee?
Die gast met zijn fout geparkeerde auto en zijn camera is natuurlijk helemaal fout bezig. Dat vooropgesteld; die vent spoort niet!
Maar wanneer gaan wij wielrenners nu eens beseffen dat er richting ons ge-ageerd wordt? Die reactie van de man staat niet op zich. Er zijn meer mensen in de samenleving die zich ergeren aan grote groepen wielrenners. Wannneer gaan wij nu eens beseffen dat wij aggresief overkomen als wij met met een groep van 20 renners twee aan twee rijden? Dit wortd vaak als intimiderend gezien. Het hele fietspad of weg in bezit nemen en stevig roepen (Tegen, achter, paaltje). Vind je het gek dat je dan af en toe de wind van voren krijgt?
Maar wanneer gaan wij wielrenners nu eens beseffen dat er richting ons ge-ageerd wordt? Die reactie van de man staat niet op zich. Er zijn meer mensen in de samenleving die zich ergeren aan grote groepen wielrenners. Wannneer gaan wij nu eens beseffen dat wij aggresief overkomen als wij met met een groep van 20 renners twee aan twee rijden? Dit wortd vaak als intimiderend gezien. Het hele fietspad of weg in bezit nemen en stevig roepen (Tegen, achter, paaltje). Vind je het gek dat je dan af en toe de wind van voren krijgt?
Live fast; die young. mijn blog
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Het punt is dat ondanks dat het oude mannetje fout zat door een fietser van de fiets te trekken de fietsers zelf fout zijn gaan zitten zodra ze boos reageerden op de manier die zij het deden. Dat doet niets af aan het feit dat het oude mannetje bijdehand is. Alleen is helaas ook de reactie van de fietsers niet correct. Het zijn fietsers die terugkomen en zich in het conflict menegen die meppen uitdelen. Hun is niets aangedaan. Daarbij als iemand mij mept of pijndoet maakt dat nog niet dat die foutieve handeling richting mij ineeens coorrect is als ik het doe in reactie. Sorta kinda knudge knudge ya know what I mean 
Ik wil vaak een bidon gooien, doe ik niet, laat maar gaan die idioten. Wat betreft de fietser in rabo pakje, ja die had aangifte kunnnen doen.

Ik wil vaak een bidon gooien, doe ik niet, laat maar gaan die idioten. Wat betreft de fietser in rabo pakje, ja die had aangifte kunnnen doen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten