Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vittoria pitstop

soloistcarbon
Forum-lid

soloistcarbon 30 apr 2010 23:23

juul schreef:Ongeveer 3 maanden rijd ik op mijn gerepareerde tube en de Vittoria pitstop blijkt uitgewerkt te zijn en mijn tube is weer lek.
Groeten

ik rij met tube, bij lek rijden spuit ik er pitstop in en als ik thuis ben haal ik mn wiel eruit en laat nieuwe tubes plakken...

3 maanden ermee doorrijden lijkt mij erg veul...

en als hij dan weer lek is, zal dezelfde lek wel weer "lucht krijgen" .... maar t risico om je velg naar de galemiezen (of hoe je dat ook schrijft) te rijden is me echt te groot om dat te proberen...

just my 2c

jj
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 01 mei 2010 02:29

Hoi,

En die met Pittstop herstelde tube, wat doe je daar dan mee?

Ik snap dat echt niet.
Je rijdt onderweg lek, haalt je spuitbusje boven (8 euro) om het lek hopelijk te herstellen, aangenomen dat dat lukt heb je in het beste geval nu 6 bar in je band.

Goed, daar kan je nu mee naar huis rijden.
s' Anderendaags pomp je dat bandje op tot zeg maar 8 bar en je vertrekt.
De kans dat die herstelling het geen tien km volhoudt is naar mijn ervaring zo groot dat je idd beter een nieuwe tube had aangebracht.

Maar als je bij het lekrijden je reservetube had gemonteerd en je lekke tube thuis had hersteld (met vloeibaar latex als het moet) dan kan je die herstelling effectief ook testen bij 8 a 9 bar en had je niet onnodig die spuitbus verkwanseld.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

t@d@p-cycler_81

t@d@p-cycler_81 30 mei 2011 01:13

als je pitstop gebruikt na een lekke tube ...tot 6 bar bijvoorbeeld. kan je die dan onmiddelijk ook bijpompen tot 8 bar ? of moet het product eerst gehard zijn ?

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 30 mei 2011 02:33

Hoi,

Met Pittstop doe je het liever in gradueel stijgende stapjes zoniet blaas je er het
middel gewoon door het lek.

Ik loop er echt niet warm van, vind het gewoon een knudde product.

Ciao, ;)

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 30 mei 2011 02:41

Ik heb het nog niet nodig gehad, maar voor de trainingen in de winter/het vroege voorjaar is het wel handig wanneer je verkleumde handen hebt.

isaac52
Forum-lid

isaac52 30 mei 2011 20:32

Ik heb afgelopen jaar 1x lekgereden met mijn Conti Comp en door het gebruik van Pitstop kon ik probleemloos mijn weg vervolgen. Na gebruik Pittstop overigens meteen nog de tube verder opgepompt tot 8 bar (met een patroon) en heb nog een paar weken lang doorgereden met de tube. Uiteindelijk de tube vervangen om preventieve overwegingen, maar heb meerdere (praktijk) voorbeelden gezien dat mensen konden doorfietsen.

Obv de verschillende reacties lees ik hier dat het rotzooi is, maar het kan soms verdomd handig zijn als je plat staat. Voor mij gaat de Pitstop gewoon weer mee in de achterzak tijdens een volgende tocht.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 03 jun 2011 13:14

Gisteren een ritje gedaan samen met de zoon. Na 35 km zie ik een nietje of een kram of zoeits in zijn tube zitten toen we stil stonden. Ik trek het eruit en vanzelfsprekend pssstt.
Grrr!!! Vorige zondag idem en toen mij mogen laten oppikken door de echtgenote. Toen betrof het een sneetje van 3 à 4 mm, nu was het een ultrapropere prik. Pitstop genomen, 1 minuut erop gezet, ventiel dicht, 5 min wiel laten ronddraaien, CO2 erbij en jawel hoor perfect deze keer. Rit verder uitgereden met een perfect op druk blijvende tube.

Deze morgen zag ik wel dat er maar de helft druk meer op stond maar dat heeft te maken met de CO2 en de latex vermoed ik, het is een veloflex carbon tube. Heb ze nu volledig leeggelaten en opgepomt met de gewone handpomp en het lijkt erop dat ze nu op druk blijft.

Mijn ervaring met pitstop is nu de volgende: gewone prikjes van een staaldraadje, klein scherp steentje etc: perfect product. Van zodra het om een sneetje gaat mag je het vergeten denk ik. Het werkt dus niet zo perfect als een nieuw binnenbandje steken met draadbanden maar voor het merendeel van de keren zal het toch prima zijn werk doen. Als je een sneetje hebt in een buitenband loop je ook het risico dat je binnenband erdoor komt en het einde rit is, niet zo snel als pitstop niet meer werkt maar de kans bestaat ook.

Zo, na een negatieve ervaring nu een positieve met pitstop. Deze namiddag gaan er twee nieuwe tubes op die ik nog even ga inrijden en tegen dan zijn we bijna einde juni en vertrek ik al richting Alpen. Komt in orde dus.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 03 jun 2011 16:46

Isaac52 schreef:Obv de verschillende reacties lees ik hier dat het rotzooi is, maar het kan soms verdomd handig zijn als je plat staat. Voor mij gaat de Pitstop gewoon weer mee in de achterzak tijdens een volgende tocht.

Zo is het, maar neem ook een reserve tube mee. Het helpt soms maar wil gewoon niet het risico lopen dat ik morgen ergens in Spa sta en de Pittstop werkt niet.

Heb ook het vermoeden dat het beter werkt bij een bytul bb dan een Latex bb, het is slechts een vermoeden.

Wat ijzerenbriek aangeeft is mijn ervaring ook sneetjes waardoor de bb na buitenkomt is einde verhaal. Controleer dit ook na elke rit en peuter eventuele steentjes er direct uit nooit tijdens de rit!
YFood !!!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 04 jun 2011 04:00

Hoi,
Heb ook het vermoeden dat het beter werkt bij een bytul bb dan een Latex bb, het is slechts een vermoeden.
Dat is algemeen wel zo maar bij mijn Conti Comps is het produkt ook al niet zo succesvol....

Reservetube is gewoon een must IMHO.

Ciao, ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 jun 2011 16:03

Ik heb niets dan goede ervaringen met Pitstop, Zowel preventief als bij reparatie onderweg. Ik ben zelfs een keer lek gereden onderweg van werk naar huis, vervolgens op de lekke tube naar huis gereden (36 spaaks Mavic GP4 dus durfde het wel aan) en thuis een busje Pitstop in de tube gespoten. Die tube ging daarna woon-werk gewoon nog vier maanden mee.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Pvanrun
Forum-lid

Pvanrun 22 okt 2017 10:42

Ik heb ergens gelezen dat je niet mag bijpompen met CO2 als je pitstop gebruikt heb. Ervaringen? Pitstop mag geloof ik ook niet boven 6 bar toch?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 okt 2017 16:45

Als je het net in de band hebt gespoten dan kun je inderdaad beter even een handpomp(je) gebruiken en de bandenspanning niet overdrijven anders loop je kans dat het lek niet dicht blijft. Overigens komt het sowieso nog wel eens voor dat de band (langzaam) weer leegloopt maar als je de fiets bij thuiskomst wegzet en de band de volgende morgen weer oppompt dan blijkt het gaatje alsnog goed gedicht.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie