Als de tubeless tape nog goed is voor gebruik met binnenbanden zou ik dit zeker niet verwijderen, gewoon velglint is n.l. altijd dikker.
Van tubeless naar gewone banden
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Tja, uitzonderingen bevestigen de regel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
scottwilko
- Forum-lid HC
En nog snap ik de opmerking niet, aangezien niet tlr velgen bijna niet meer geleverd of gemaakt worden. Zelfs mijn 15 jaar oude velgen waren al geschikt om tubeless te maken.
Zopas,zoals gezegd,nieuwe paar GP 5000 (voor binnenbanden) op de tubeless ready velgen gelegd.
Meteen ook het velglint vervangen.
Eerst de velgen heel goed gereinigd en alle resten van de sealant verwijderd.
De banden gingen er vlot op.
Geen gesleur en getrek meer zoals met de tubeless banden.
Bij lek rijden onderweg zal de band er op trekken nu ook veel makkelijker gaan dan de tubeless banden.
Voor mij geen tubeless en sealant meer.
Verlost van die kleverige smurrie....
Tubeless heeft natuurlijk ook z'n voordelen.
Ik breek dit zeker niet af.
Maar mij heeft het nog niet veel voordeel opgeleverd.
Ik ben slechts een recreant.
Bij lekke band, wieltje eruit, nieuwe binnenband erin en terug weg..zonder geknoei.
Meteen ook het velglint vervangen.
Eerst de velgen heel goed gereinigd en alle resten van de sealant verwijderd.
De banden gingen er vlot op.
Geen gesleur en getrek meer zoals met de tubeless banden.
Bij lek rijden onderweg zal de band er op trekken nu ook veel makkelijker gaan dan de tubeless banden.
Voor mij geen tubeless en sealant meer.
Verlost van die kleverige smurrie....
Tubeless heeft natuurlijk ook z'n voordelen.
Ik breek dit zeker niet af.
Maar mij heeft het nog niet veel voordeel opgeleverd.
Ik ben slechts een recreant.
Bij lekke band, wieltje eruit, nieuwe binnenband erin en terug weg..zonder geknoei.
Neem dan gelijk die TPU binnenbandjes - die rijden fijner dan butyl biba’s die 3x zwaarder zijn.
Ik heb deze ervaring nu ruim een jaar. Tevens is het meenemen van 2 TPU binnenbandjes stukken handiger dan butyl. In het afgelopen jaar 1 x een overnachtings lek gehad. Bandje stond leeg daags na de rit. Tijdens rijden met deze bandjes nog geen lek gehad.
Ik zie ook de meerwaarde niet in van het tubeless rijden. Lichtgewicht katoenen sidewall buitenband rijdt minstens zo lekker. Veloflex - Challenge - Specialized cotton, ed.
Ik heb deze ervaring nu ruim een jaar. Tevens is het meenemen van 2 TPU binnenbandjes stukken handiger dan butyl. In het afgelopen jaar 1 x een overnachtings lek gehad. Bandje stond leeg daags na de rit. Tijdens rijden met deze bandjes nog geen lek gehad.
Ik zie ook de meerwaarde niet in van het tubeless rijden. Lichtgewicht katoenen sidewall buitenband rijdt minstens zo lekker. Veloflex - Challenge - Specialized cotton, ed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Ben juist overgestapt van binnenband naar tubeless. Vond het een regelrechte ramp om de band van de velg te krijgen en de binnenband te vernieuwen. Met een waterpomptang de band uit de “hook” moeten trekken, wat een ramp. Nu 5000 km zonder problemen gereden, een keer een kleine witte streep op het frame, maar het gat ging dicht.
Ik denk dat je dus beter op de hooked velgen een normale band kunt leggen, dan gaat het verwisselen iets makkelijker.
Ik denk dat je dus beter op de hooked velgen een normale band kunt leggen, dan gaat het verwisselen iets makkelijker.
Ik had wielen die tubeless waren teruggezet naar biba's. Meerdere lekken, velglinten erin gedaan, over de tape (tape zat diep in de spaakgaten), en dat werkt. Ik las pas dat tubelessbanden lastig om de velg gaan (havana schrijft dat de velg groter is, dat kan maar ik las ook iets over de band). Ik heb nu dus tubeless velgen met tubelessbanden en biba's. Dat is een aardige knokpartij om ze erom te krijgen. Maar ik rijd eerst deze banden op want die waren nieuw. Maar ik zou er op letten dat je geen tubeless-ready banden koopt. Niet-TLR zou beter moeten gaan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Beetje spijkers op laag water zoeken. Deel 1 was al gezegd, deel 2 niet (of ik kan niet lezen).
Het was natuurlijk een knipoog naar dat jij een ander wijst op iets wat je zelf ook doet en natuurlijk heel menselijk is. Als er vragen worden gesteld wil je helpen, ongeacht of een opmerking al 2-3x is gezegd.
Ik gebruik binnenbanden met uitneembare ventielkern.
Heb nu ergens gelezen dat het geen slecht idee is om via het open ventiel de binnenband op te vullen met 30 ml sealant.
Die dicht dan ook kleine gaatjes.
Of gaan we dan weer dezelfde toer op zoals met tubeless banden...?
Heb nu ergens gelezen dat het geen slecht idee is om via het open ventiel de binnenband op te vullen met 30 ml sealant.
Die dicht dan ook kleine gaatjes.
Of gaan we dan weer dezelfde toer op zoals met tubeless banden...?