Giant noemt deze wiel bouw techniek "Dynamic Balanced Lacing''
Wat zoveel moet betekenen dat de trek en duw spaken beter in balans blijven tijdens last. Dit zou een positief effect hebben op de levensduur en stabiliteit van hun wielen.
Gevoelsmatig zeg ik dat er onbalans in het systeem komt als je spaken onder elkaar plaats ipv naast elkaar zoals traditionele spaak gaatjes.Groeten
Giant p-r2 spaken vervangen. Pr2
Fietswielen zijn prima berekenbare constructies, en ik twijfelde in eerste instantie aan mogelijke voordelen, maar als er aan gerekend is neem ik aan dat dat correct is gedaan, bij Giant zijn ze bepaald niet achterlijk.
Waarschjnlijk lijkt me dat de berekende voordelen ook tot hogere productiekosten leiden en dat het daarom niet doorzet.
Waarschjnlijk lijkt me dat de berekende voordelen ook tot hogere productiekosten leiden en dat het daarom niet doorzet.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
Ik heb me door dr. Google wat laten presenteren uit diverse fora all over the world over de door Giant opgetuigde constructie, en hoewel de commentaren het er in het algemeen wel over eens zijn dat de theorie klopt, blijkt het in de praktijk toch niet 100% rozegeur en maneschijn.... duurzaamheid valt tegen, reparatie/onderhoud lastiger dan conventioneel.
Over mogelijke patentissues heb ik niks gevonden....
Over mogelijke patentissues heb ik niks gevonden....
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
Vandaag met succes het wiel weer in elkaar gezet. Wat me opgevallen is. De rechterkant eerst opgebouwd en dan denk je dat het wiel uit het midden is. Je denk dat de spaken van links m naar het midden trekken. Nee dus ik moest nog een stukje naar rechts juist. De rechterkant staat kaarsrecht in lijn met velg.
Wat mij betreft is alles hiermee gezegd over dit wiel. Wil je het wiel nog zien klik dan op deze link.https://postimg.cc/gallery/rpLsmX8
Spaaklengte 282&284
Fijne fiets zomer gewenst.
Wat mij betreft is alles hiermee gezegd over dit wiel. Wil je het wiel nog zien klik dan op deze link.https://postimg.cc/gallery/rpLsmX8
Spaaklengte 282&284
Fijne fiets zomer gewenst.