Goedkope Labello stick meenemen, huismerk dingetje? Multifunctioneel, voor huid- en bandproblemen.Fietsgenieter schreef: ↑23 apr 2025 12:09 Bedankt allemaal. Dan blijf ik in voorkomende gevallen maar beetje klooien. Zal es kijken naar klein flesje voor onderweg.
Band valt niet helemaal om de velg
Dogma F
-
- Forum-lid
Dat is een idee!Ramon73 schreef: ↑23 apr 2025 16:27Goedkope Labello stick meenemen, huismerk dingetje? Multifunctioneel, voor huid- en bandproblemen.Fietsgenieter schreef: ↑23 apr 2025 12:09 Bedankt allemaal. Dan blijf ik in voorkomende gevallen maar beetje klooien. Zal es kijken naar klein flesje voor onderweg.
[/quote]
Preventiefs . . . . . geen tubeless velg gebruiken maar gewoon een clincher velg.
[/quote]
Ik heb 40 mm schwalbe banden op drie verschillende velgen gehad.
Smalle clincher (iets van 17 mm): gedoe met recht krijgen, zeepsop en alles nodig gehad om het voor elkaar te krijgen, evenzo met iets bredere 19 mm tubeless velgen.
Op 22 mm Dtswiss tubeless velgen: geen probleem.
Preventiefs . . . . . geen tubeless velg gebruiken maar gewoon een clincher velg.

[/quote]
Smalle clincher (iets van 17 mm): gedoe met recht krijgen, zeepsop en alles nodig gehad om het voor elkaar te krijgen, evenzo met iets bredere 19 mm tubeless velgen.

[/quote]
[/quote]
Toch heb je minder last om een band goed te monteren op een clincher dan op een tubeless velg. Dat heeft namelijk te maken met het randje waar de rand van de (tubeless) band in een tubeless velg overheen moet om goed in de tubeless velg te liggen. Een clincher velg heeft dat namelijk niet waardoor het veel makkelijker is de band met duim en handpalm zo te positioneren dat het geen hobbel geeft.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het is mij ook nog wel eens gelukt om de band op zijn plek te forceren/ploppen door hem in bijvoorbeeld tussen de spleet van de 2 planken van een bankje te steken en dan te hefbomen. Moet je wel net wat in de buurt hebben wat ongeveer net zo breed is als de band, maar het werkt wel....
Dan zou ik deze meenemen.Juppehup schreef: ↑23 apr 2025 19:25 Het is mij ook nog wel eens gelukt om de band op zijn plek te forceren/ploppen door hem in bijvoorbeeld tussen de spleet van de 2 planken van een bankje te steken en dan te hefbomen. Moet je wel net wat in de buurt hebben wat ongeveer net zo breed is als de band, maar het werkt wel....
Weegt niet veel (bij behoefte kan ik hem even wegen), kost weinig, gemak bij montage. Volgens mij nam 0475 die soms mee in de shirtzak.
Dogma F
ik heb die BBB verkoopt, die tang is vooral handig om het laatste stukje te doen, zeker als het koud/nat is of je vingers intussen verkleumd zijn. Ik steek hem uit gewoonte in mijn achterzak maar met de huidige buitenbanden (en nu het weer warmer is) lukt het ook zonder.
https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-78-easytire
ook onder andere merknamen te koop, is gewoon china spul.
https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-78-easytire
ook onder andere merknamen te koop, is gewoon china spul.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Wat fijn veel reacties, bedankt allemaal!
Ja ander wielset, volgend jaar denk ik. Deze zaten erbij, en dit probleem heb ik alleen met deze wielen. Maar niet goedkoopste oplossing voor nu.
Heel wat tools ook. Ga het allemaal eens rustig bekijken. Maar die vloeistof van Schwalbe, dat lijkt me wel wat. Met zeepsop wordt het alleen stroever, ik las ook ergens groene zeep maar klinkt enigszins riskant. Dus ik ga de Schwalbe proberen denk ik
Ja ander wielset, volgend jaar denk ik. Deze zaten erbij, en dit probleem heb ik alleen met deze wielen. Maar niet goedkoopste oplossing voor nu.
Heel wat tools ook. Ga het allemaal eens rustig bekijken. Maar die vloeistof van Schwalbe, dat lijkt me wel wat. Met zeepsop wordt het alleen stroever, ik las ook ergens groene zeep maar klinkt enigszins riskant. Dus ik ga de Schwalbe proberen denk ik