De 310XT gekocht met hartslagsensor voor €279,-. Cadanssensor + 310XT bike houder voor op het stuur was ik €52 kwijt.
Voordeel Garmin; Alles te zien via Garmin trainer en via internet, je kunt via Google Earth je routes zien en in je Google earth je routes opslaan.
En via Garmin Connect kun je gehele loop/fiets periode afspelen zodat je alle kunt zien hoogtes/snelheid/cadans/ etc...
En garmin berekend via de GPS afstand de calorieën en dat doet Polar beter, maar is het echt interessant om te weten hoeveel calorieën je verbrand heb?
Belangrijker is gewoon dat bij Polar je ook nog een losse GPS sensor moet meenemen. En bij de Garmin is het 1 horloge, meer niet.
Het horloge gaat ongeveer 18 á 20 uur mee qua batterij. Gegevens zend je draadloos via de Ant+ stick. En je kunt je eigen workouts in de Garmin zetten.
Daarbij geeft de Garmin met donker een mooie blauwe gloed af als verlichting en het is met zijn grotere beeldscherm erg duidelijk te lezen. Bij de Polar heb je een wat minder verlichte groene gloed wat op het kleinere scherm wat moeilijker af te lezen is.
De garmin is met de sensor waterdicht. Wil je niet vertrouwen op het GPS systeem met lopen, dan schaf je een footpod aan.
Maar ik woon zelf op de Veluwe en loop veel tussen de bomen door en s'winters doe ik aan cross met lopen door het bos en ik heb zelf tot nu toe geen blind spot gehad.
Hartslagmeter voor lopen én fietsen
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Kijk ook eens naar de nieuwe Sigma 2209: goed voor op de fiets compleet met hoogtemeter, cadans, hartslag en dergelijke. Daarnaaast wordt een armband meegeleverd waarmee het een (groot) horloge wordt handig voor lopen of bergwandelingen.
Te vinden voor rond 100 euro.
De duurdere Rox kan niet op diezelfde armband! (Maar dan wel weer mooie andere dingen zoals exporteren van alle gegevens in logs)
Te vinden voor rond 100 euro.
De duurdere Rox kan niet op diezelfde armband! (Maar dan wel weer mooie andere dingen zoals exporteren van alle gegevens in logs)
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
race-newbee
- Forum-lid
Ik ben met een vergelijkbare vraag bij de T6 terecht gekomen van suunto. Alleen ik wou hem ook als horloge voor dagelijk gebruik.
Zelf batterijen vervangen, die erg lang meegaan. Heb wel wat probleempjes gehad:
- borstband is teruggegaan naar suunto en had binnen een week een nieuwe in huis, draadbreuk.
- de bike pod wou het magneetje maar niet zien, maar na twee puzzel ritten nooit meer problemen gehad. ook niet na het uitnemen van een wiel (en weer terugzetten natuurlijk!).
Misschien dat de race-bike pod minder problemen had gegeven maar ik had de atb-pod.
Grootste nadeel van de garmin is de grote en de korte batterij duur, oh ja ik moet accu zeggen.
Een reden waarom ik een polar zou overwegen: Ownzone, het meer afstemmen van je training op de fitheid. Dat is wel weer meer een loopding.
Voordeel van de suunto is het aanbod van totaalpakketten met alle pods in een aankoop, met een leuk stukje korting.
Zelf batterijen vervangen, die erg lang meegaan. Heb wel wat probleempjes gehad:
- borstband is teruggegaan naar suunto en had binnen een week een nieuwe in huis, draadbreuk.
- de bike pod wou het magneetje maar niet zien, maar na twee puzzel ritten nooit meer problemen gehad. ook niet na het uitnemen van een wiel (en weer terugzetten natuurlijk!).
Misschien dat de race-bike pod minder problemen had gegeven maar ik had de atb-pod.
Grootste nadeel van de garmin is de grote en de korte batterij duur, oh ja ik moet accu zeggen.
Een reden waarom ik een polar zou overwegen: Ownzone, het meer afstemmen van je training op de fitheid. Dat is wel weer meer een loopding.
Voordeel van de suunto is het aanbod van totaalpakketten met alle pods in een aankoop, met een leuk stukje korting.
je fietst wat...
Zoals Laulau al eerder aangaf, een HAC5. Je kunt hem op de fiets en aan de pols vastmaken. Geeft o.a. snelheid, afstand, hoogte, hellingpercentage, cadans, hartslag aan. Het display heeft 3 regels. Overdracht van de cadans- en hartslagsensor naar de fietscomputer gaat digitaal, dus nauwelijks storing.
De HAC5 wordt geleverd met Ciclotour en Ciclotrainer. De ritten zet je met een usb modem over naar de pc.
De HAC5 heeft geen GPS maar is verder een topapparaat. Ik gebruik hem nu al een jaar of drie.
De HAC5 wordt geleverd met Ciclotour en Ciclotrainer. De ritten zet je met een usb modem over naar de pc.
De HAC5 heeft geen GPS maar is verder een topapparaat. Ik gebruik hem nu al een jaar of drie.
[quote="Vantheman"]Ik gebruik zelf de garmin forerunner 305 voor zowel fietsen als hardlopen en ik ben daar zeer tevreden mee. Hij kost rond de 160 euro.
De garmin 305 forerunner kan je snelheid, afstand, calorieen en hartslag meten. Daarnaast kan je GPS routes inladen en deze volgen bij het sporten (zonder topografische kaarten).
Het grote voordeel van de forerunner is dat het een polshorloge is waardoor je het makkelijk voor verschillende sporten kan gebruiken zoals fietsen, hardlopen, skieen, zwemmen, roeien, thriathlon, etc.
[/quote]
+1
Ik heb deze ook, ben er ook erg tevreden mee. Enige nadeel: een witte plek op je pols omdat je de zon tegenhoudt...
De garmin 305 forerunner kan je snelheid, afstand, calorieen en hartslag meten. Daarnaast kan je GPS routes inladen en deze volgen bij het sporten (zonder topografische kaarten).
Het grote voordeel van de forerunner is dat het een polshorloge is waardoor je het makkelijk voor verschillende sporten kan gebruiken zoals fietsen, hardlopen, skieen, zwemmen, roeien, thriathlon, etc.
[/quote]
+1
Ik heb deze ook, ben er ook erg tevreden mee. Enige nadeel: een witte plek op je pols omdat je de zon tegenhoudt...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Polar s725X
-
hoevenenlion
- Forum-lid
[quote="wilcoelskamp"]
En garmin berekend via de GPS afstand de calorieën en dat doet Polar beter, maar is het echt interessant om te weten hoeveel calorieën je verbrand heb?
[/quote]
Ik vind dit veel interessanter dan de GPS functie want dat is gewoon pure luxe. Als je een training schema volgt is het toch veel belangrijker de tijd dat je in je zones hebt gelopen/gefietst en de cal + Fat %. Hier uit haal je veel meer informatie dan uit je GPS route die je ook zo op google maps of map my run kan uit tekenen.
Ikzelf heb nu een basis model maar zou graag willen overstappen op een polar met cadans sensor. Maar vrees dat het model (Polar CS 300) niet geschikt is voor te lopen.
[/quote]
Ik vind dit veel interessanter dan de GPS functie want dat is gewoon pure luxe. Als je een training schema volgt is het toch veel belangrijker de tijd dat je in je zones hebt gelopen/gefietst en de cal + Fat %. Hier uit haal je veel meer informatie dan uit je GPS route die je ook zo op google maps of map my run kan uit tekenen.
Ikzelf heb nu een basis model maar zou graag willen overstappen op een polar met cadans sensor. Maar vrees dat het model (Polar CS 300) niet geschikt is voor te lopen.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik heb gewoon de cs300, voor het vrevangen van mijn batterij is er een winkel hier die dat kan en nou ja dat hoeft niet wekelijks dus ik vind dat best okay 
de cs300 is ervoor gemaakt om en te fietsen en te lopen!
de cs300 is ervoor gemaakt om en te fietsen en te lopen!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
@Hoevenen Lion; Als je gaat trainen met intervallen en hartslagzones dan heb je ook je GPS nodig om precies je afstand te meten met intervallen in plaats van hectometer paaltjes te tellen.
Ik train absoluut niet op calorieen, ik hoef van mezelf absoluut niet perse 1500 Kcal. te verbranden.
De Garmin rekent het wel uit aan de hand van je leeftijd en hartslagzones, maar de Polar doet dit gewoonweg beter.
Voor iemand die moet of wil afvallen kan het een handig hulpmiddel wezen, maar het is niet een reeële waarde meer een indicatiemiddel omdat elk lichaam anders verbrand.
En op andere tijdstippen pas de langzamere verbranding opstart (vetverbranding)
Ik train absoluut niet op calorieen, ik hoef van mezelf absoluut niet perse 1500 Kcal. te verbranden.
De Garmin rekent het wel uit aan de hand van je leeftijd en hartslagzones, maar de Polar doet dit gewoonweg beter.
Voor iemand die moet of wil afvallen kan het een handig hulpmiddel wezen, maar het is niet een reeële waarde meer een indicatiemiddel omdat elk lichaam anders verbrand.
En op andere tijdstippen pas de langzamere verbranding opstart (vetverbranding)
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
-
hoevenenlion
- Forum-lid
[quote="wilcoelskamp"]@Hoevenen Lion; Als je gaat trainen met intervallen en hartslagzones dan heb je ook je GPS nodig om precies je afstand te meten met intervallen in plaats van hectometer paaltjes te tellen.
[/quote]
Volgens mij kan je de afstand toch ook gewoon aflezen van je fiets computer? En misschien is het iets minder nauwkeurig, maar als je 50 meter meer zou intervallen dat kan volgens mij echt geen kwaad.
De Kcal zijn misschien dan iets minder belangrijk maar het Fat % is toch wel vrij handig vind ik. Hieraan kan je toch duidelijk zien of je een zware of een rustige training hebt afgewerkt.
@ Supperrose: Gebruik je hem ook voor het lopen?
[/quote]
Volgens mij kan je de afstand toch ook gewoon aflezen van je fiets computer? En misschien is het iets minder nauwkeurig, maar als je 50 meter meer zou intervallen dat kan volgens mij echt geen kwaad.
De Kcal zijn misschien dan iets minder belangrijk maar het Fat % is toch wel vrij handig vind ik. Hieraan kan je toch duidelijk zien of je een zware of een rustige training hebt afgewerkt.
@ Supperrose: Gebruik je hem ook voor het lopen?