Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hartslagmeter voor lopen én fietsen

mgb
Forum-lid

mgb 04 mei 2010 22:20

Dames en heren,

Uw hulp graag: ik ben op zoek naar een hartslagmeter/fietscomputer die ik zowel voor hardlopen als voor het fietsen kan gebruiken. Voor het fietsen wil ik graag de functies kadansmeter en de mogelijkheid om de trainingsresultaten te exporteren naar een pc.Door een FM werd ik gewezen op de Polar CS-serie. In het verleden heb ik gebruik gemaakt van een Polar hartslagmeter maar wat mij tegenviel waren de hoge kosten van het vervangen van een batterij en het feit dat dit vervangen een paar weken duurde. Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een apparaat waarvan de batterij eenvoudig kan worden vervangen. Wat zijn jullie suggesties? Ook niet onbelangrijk: een maxprijs van plusminus 225 euro (zat te twijfelen tussen 200 en 250 euro...)

Met groeten,
Maurice

mispoes
Forum-lid

mispoes 04 mei 2010 22:37

De Garmin Forerunner 305 is voor zowel lopen als fietsen te gebruiken en ik dacht dat je er ook een cadanssensor aan kan hangen. Volgens mij is de batterij oplaadbaar en hij kost iets van 180 euri. (Toevallig ben ik me ook aan het orienteren op een multi-meter, vandaar)
Maar ik heb verder geen ervaring met dit apparaat. Wel met de Garmin Edge, daar ben ik erg tevreden over.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

bleek
Forum-lid

bleek 04 mei 2010 22:50

Suunto T3 uiteraard! Zie futurumshop voor de verschillende mogelijkheden.

jada
Forum-lid

jada 04 mei 2010 23:03

Ik gebruik al enig jaren een Forerunner 305 voor lopen, fietsen en schaatsen (natuurijs). Ik ben er blij mee.

Ik gebruik sporttracks voor het verwerken van de metingen. Een heel mooi programma met veel mogelijkheden.

Op de fiets monteer ik de 305 op een rubberstuurhouder en dat gaat prima.

Wel enkele opmerkingen:
- in bosrijk gebied niet altijd de juiste snelheidsgegevens.