Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2017

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 27 aug 2017 15:10

Quarantanove schreef: 27 aug 2017 10:36 De commerciële belangrijkste wedstrijd van het jaar zal hij als Fransman in een Franse , weliswaar continentale ploeg niet hoeven missen.
Op korte termijn zal dit best kloppen maar Barguil is nog relatief jong en op langere termijn zal hij na Fortuneo-Oscaro nog voor andere ploegen willen rijden.
Als je door omstandigheden (blessure, valpartij) de tour de france niet kan rijden en Fortuneo-Oscaro wordt niet uitgenodigd voor de Giro en Vuelta dan kan Barguil zich niet in de kijker rijden voor andere teams . Zijn marktwaarde kan in dat geval flink dalen. Het niet voor andere teamleden willen rijden in vorige teams helpt dan ook niet mee voor je marktwaarde.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 aug 2017 15:52

In Frankrijk rijden de Franse continentale ploegen een intensief en commercieel interessant nationaal programma en de Tour daar zijn ze sowieso altijd van een wildcard verzekerd. Precies de reden waarom bijvoorbeeld Cofidis in 2010 een stap terug deed naar continentaal en waarom Voeckler had altijd prima naar zijn zin heeft gehad bij het eveneens continentale Bouygues cq Europcar.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

erikkie39
Forum-lid

erikkie39 27 aug 2017 17:58

Prima werk van Kelderman en Oomen vandaag! Gaat in het echte hooggebergte nog leuk worden, dat ligt Kelderman beter. Als Kruijswijk zoals meestal nog wat verbetert in 2e/3e week, kan hij ook misschien nog wel wat gaan betekenen
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 aug 2017 18:11

Leuk als pleister maar wie gaat het Froome structureel moeilijk maken?

Nu zitten we net op het einde eerste week (bijna niets gezien ivm werk en prive afspraken) dus alles is nog mogelijk maar voor op dit moment zie ik niemand Froome echt bedreigen.
Kelderman blij dat hij maar 8 seconden verliest maar hij staat al op een straatlengte.

Op een gegeven moment (zo'n 40 minuten voor de finish) dacht ik dat Nibali wat zou gaan ondernemen. Nope.

Het blijft saai om Froome te zien rijden maar daar maalt Sky niet om.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 27 aug 2017 21:57

De Vuelta vond ik altijd de spannendste ronde van de drie grote rondes. Vele malen leuker dan de Tour. Helaas is dat dit jaar compleet anders.
Oorzaak..........de Sky ploeg. Vandaag werd Froome weer eens in een draagstoel tot op 750 meter van de finish gebracht waarna hij die laatste 750 meter zelf wat heeft gedaan. Het gehele peloton durft niet, kan niet of is gewoon te bang om iets te ondernemen tegen de Sky trein.
Je zou bijna het volgende willen: in plaats van een discussie over wel of geen oortjes toelaten een discussie over wel of geen Sky ploeg toelaten. Hoe leuk zou de Vuelta en Tour niet zijn zonder de Sky's? Wie o wie helpt het wielrennen van Sky af.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2017 22:10

Dat deden ze bijna zelf vorig jaar met al die dubieuze verhalen en rare pillentransporten. Helaas heeft niemand die zaken rond kunnen krijgen :-(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 aug 2017 23:16

Er zijn ook wel heel erg veel etappes met alleen een echte klim op het eind deze Vuelta. Dat is zelfs voor een mindere Sky ploeg extreem makkelijk te controleren.
Met een paar etappes met beklimmingen vanaf het begin hadden Orica en Sunweb (mits ze Barguil niet naar huis hadden gestuurd) al veel eerder aan kunnen vallen. Ook voor Contador had een vroege aanval dan ook daadwerkelijk zin. Als Froome daar achteraan gaat zit hij nog hooguit met één man bij zich .
Het lijkt erop dat de ASO een gratis Vuelta zege kado heeft gedaan bij het winnen van de gele trui dit jaar :( .
Wel mooi dat Kelderman er een beetje doorheen lijkt te komen en die Oomen kan in de toekomst ook nog mooie dingen laten zien.
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 aug 2017 08:12

En dat dacht iedereen de voorgaande jaren niet, toen 't Froome steeds niet lukte om te winnen?

Als Froome de best blijkt te zijn en daar lijkt het toch sterk op, dan zie ik het probleem niet. Ik heb er geen probleem mee als de beste wint.
Daarnaast hebben we nog 2 weken te gaan, er zal nog genoeg schuiven in het klassement.

En dat naar huis sturen van Barguil was volkomen terecht. Barguil zegt niet voor een klassement te rijden en had daarmee geen enkel belang om in die groep te blijven ipv terug te laten zakken. Was al hartstikke duidelijk dat Matthews tijdens de Tour oprecht was over de ploeg en Barguil een beetje wenselijk antwoorden aan het geven was. Had Barguil gewoon van te voren de ballen moeten hebben om tegen de ploegleiding te zeggen dat hij zich te goed voelt om voor een ander te rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 28 aug 2017 09:45

Lijkt me ook een logische beslissing, gezien Barguil zelf zegt niet te willen knechten.
Als hij excuses had gemaakt en de intentie had getoond om wél te gaan knechten in de volgende etappes, had het allemaal meegevallen.
Maar een renner die openlijk aan het muiten is kun je gewoon niet in je ploeg houden.

Als er geen consequenties aan zitten zullen de andere knechten de volgende keer ook gewoon voor hun eigen kansen gaan.

Je zou hem ook nog bijna een sanctie op kunnen leggen omdat hij deze intentie voor de Vuelta al had. Als hij dat kenbaar had gemaakt hadden ze in plaats van hem een andere renner mee kunnen nemen die wel voor zijn kopman had willen werken.

Een beetje als een voetbalploeg waarbij één van de verdedigers tijdens de wedstrijd besluit dat hij toch maar in de spits gaat staan.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 28 aug 2017 12:21

amclassic-fan schreef: 28 aug 2017 08:12 En dat dacht iedereen de voorgaande jaren niet, toen 't Froome steeds niet lukte om te winnen?
Toe was zijn "draagstoel" een stuk minder en moest hij meer zelf doen dan alleen de laatste 750 meter.

JoostG
Forum-lid

JoostG 28 aug 2017 13:19

Ik zie het probleem niet zo: Froome zit in het wiel van zijn knechten en alle andere kopmannen weer in het wiel van Froome. Froome versnelt en de anderen kunnen niet volgen. Dan lijkt Froome mij toch echt de sterkste.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 28 aug 2017 14:53

En scheelt het dan eigenlijk zoveel als je bergop achter iemand zit? Als er wind op kop is kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar echt slipstreamen lijkt me bergop (en zeker op die steile hellingen) gewoon erg moeilijk.

Ik begrijp het commentaar ook niet altijd even goed. Je kan het nu minder leuk vinden omdat ze controleren, maar elke ploeg zou het volgens mij op identieke manier doen als ze dergelijke knechten hadden. Kan je het hen kwalijk nemen? Ze rijden niet om ons een plezier te doen, maar ploegen voor hun sponsors, en renners dus deels ook voor hun eigen loon. En dan telt enkel winnen (meestal).

En ja, Froome is geen flamboyante renner waar veel over te schrijven is, maar het zal hem worst wezen denk ik.

Hoe dan ook zullen de anderen nog moeten proberen (als ze kunnen) want de tijdrit van 40 km zal hen allicht nog een pak extra tijdverlies opleveren. En ze mogen nooit opgeven, want Froome kan vallen of ziek worden, of op een coup lopen zoals vorig jaar.

De Vuelta is mss iets eentoniger door sterke Sky, maar in de TDF viel Froome nooit zo aan zoals hier dus ik kijk nog steeds met plezier.

Plaats reactie