Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2017

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 26 aug 2017 10:54

Quarantanove schreef: 26 aug 2017 10:41 Belachelijk , dat Sunweb geeft zich uit voor een nieuwe aanpak van het profwielrennen maar hier doet ze eender als de door hier vaak verguisde vertegenwoordigers van de "oude" stijl als Lefevere en Vinokoerov. :dislike:
Dat mag jij vinden maar goed we zijn het wel vaker niet eens. Vind het een terechte actie, onderlinge gemaakte afspraken zijn de basis voor succes.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 aug 2017 11:42

El Pistolero schreef: 26 aug 2017 10:54
Quarantanove schreef: 26 aug 2017 10:41 Belachelijk , dat Sunweb geeft zich uit voor een nieuwe aanpak van het profwielrennen maar hier doet ze eender als de door hier vaak verguisde vertegenwoordigers van de "oude" stijl als Lefevere en Vinokoerov. :dislike:
Dat mag jij vinden maar goed we zijn het wel vaker niet eens. Vind het een terechte actie, onderlinge gemaakte afspraken zijn de basis voor succes.
wat komen lefevere en vinokourov daar nu weer bij doen? Als Barguil niet wil wachten op zijn kopman moest hij zelf het kopmanschap maar voor de start van de vuelta geclaimd hebben? Had Landa in de tour de ploegorders genegeerd ik zou het nog verstaan hebben maar wat heeft ( had dus) Barguil nu in deze vuelta eigenlijk nog te winnen, behalve een etappezege?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38129
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2017 11:44

Afspraak = afspraak.
Maar ja, het is een frans haantje die nu naast zijn schoenen loopt ivm een mooie tour.
Waarschijnlijk zal met name zijn reactie achteraf wel de druppel zijn geweest.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 aug 2017 12:48

frank1 schreef: 26 aug 2017 10:21 Wow. Sunweb stuurt Barguil naar huis, omdat hij gisteren niet wilde wachten op Kelderman.
Barguil heeft voor volgend jaar al een andere ploeg waar hij waarschijnlijk wel altijd de onbetwiste kopman zal zijn. Hij rijdt meer dan waarschijnlijk zijn resterende koersen voor Sunwab al met andere agenda.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 26 aug 2017 14:13

Inderdaad een terechte beslissing. Niet zozeer door zijn actie, een goed gesprek had de neuzen alsnog dezelfde kant op kunnen krijgen., Alswel door zijn reactie dat hij zijn rol binnen de ploeg anders ziet, en zijn gebaartjes bij de finish.
Als hij zich gewoon in zijn rol geschikt had na een goed gesprek, was dat zowel voor hemzelf als voor Sunweb beter geweest.
Niemand is groter dan zijn ploeg.
O.a. Dumoulin begrijpt dat, die is ook niet te beroerd om te knechten als eenander de kopman is.
Goed dat Sunweb zijn rug recht heeft gehouden, het team wordt daardoor in zijn kracht gezet.

Ook de keuze van Barguil voor Fortuneo-Oscaro vind ik onbegrijpelijk, Geen Pro Tour en een stuk minder sterke ploeg. Barguil moet nog maar afwachten welke koersen hij volgend jaar mag rijden en van wie hij steun krijgt. Ik herhaal: niemand is groter dan zijn ploeg.
Laatst gewijzigd door loos op 26 aug 2017 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 aug 2017 14:29

Spekenbrink zei tijdens de Tour al dat Barguil graag in Frankrijk rijdt. Dat kan hij volgend jaar gaan doen. Niet alleen de Tour maar ook de mindere koersen. Als worldtour ploeg moet je overal rijden. Dat probleem hebben ze nu niet. Het is natuurlijk ook een voorbeeld stellen door hem weg te sturen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2017 19:05

Ze stellen ook een voorbeeld dat als je bij Sunweb weggaat, het vaak met ruzie/problemen is...

Natuurlijk was het een domme actie van Barguil maar ik vind het nogal een overdreven reactie van de ploeg.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 aug 2017 19:19

Het zal wel de bekende 'druppel op de gloeiende plaat' zijn geweest waarbij er al interne Sunweb gesprekken met Barguil zijn gevoerd.

Ik begrijp Sunweb compleet. Barguil gaat weg, dient het Sunweb team in de Vuelta niet en dus EXIT Barguil voor de Vuelta 2017.

Sunweb verliest liever in de Vuelta dan dat ze in een etappe winnen met Barguil Kelderman algemeen klassement zie ik niet zitten en een rit eigenlijk ook niet.

Strak van Sunweb dus zo alles aan de kant te smijten.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bever
Forum-lid
Berichten: 2147
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 aug 2017 00:04

Lcsmet schreef: 26 aug 2017 12:48
frank1 schreef: 26 aug 2017 10:21 Wow. Sunweb stuurt Barguil naar huis, omdat hij gisteren niet wilde wachten op Kelderman.
Barguil heeft voor volgend jaar al een andere ploeg waar hij waarschijnlijk wel altijd de onbetwiste kopman zal zijn. Hij rijdt meer dan waarschijnlijk zijn resterende koersen voor Sunwab al met andere agenda.
+1

En het zou me niets verbazen als dat een Franse ploeg wordt..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 aug 2017 01:15

bever schreef: 27 aug 2017 00:04
Lcsmet schreef: 26 aug 2017 12:48
frank1 schreef: 26 aug 2017 10:21 Wow. Sunweb stuurt Barguil naar huis, omdat hij gisteren niet wilde wachten op Kelderman.
Barguil heeft voor volgend jaar al een andere ploeg waar hij waarschijnlijk wel altijd de onbetwiste kopman zal zijn. Hij rijdt meer dan waarschijnlijk zijn resterende koersen voor Sunwab al met andere agenda.
+1

En het zou me niets verbazen als dat een Franse ploeg wordt..
Ik gok Fortuneo-Oscaro :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bever
Forum-lid
Berichten: 2147
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 aug 2017 01:24


Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 aug 2017 10:36

loos schreef: 26 aug 2017 14:13 Ook de keuze van Barguil voor Fortuneo-Oscaro vind ik onbegrijpelijk, Geen Pro Tour en een stuk minder sterke ploeg. Barguil moet nog maar afwachten welke koersen hij volgend jaar mag rijden en van wie hij steun krijgt. Ik herhaal: niemand is groter dan zijn ploeg.
Dat onbegrijpelijke wordt waarschijnlijk heel begrijpelijk als je met de volgende twee dingen rekening houdt. a) Financieel gaat hij er ongetwijfeld flink op vooruit. b) Welke koersen hij moet/mag rijden zal hem als gevolg van a) weinig interesseren. De commerciële belangrijkste wedstrijd van het jaar zal hij als Fransman in een Franse , weliswaar continentale ploeg niet hoeven missen.

Plaats reactie